úterý 3. března 2015

Master of Ice 28.2.2015


Master of Ice, 28.2.2015

 Na poslední únorový den byl naplánován první turnaj nové série Masters of Malifaux, prozaicky pojmenovaný Master of Ice. Při přemýšlení s jakým gangem mi pomohl Langly, když mě poprosil o zapůjčení Viktorek a nabídl k zápůjčce svou Kaeris. Jelikož tuto mastryni a část její crew vlastním taktéž, a bylo téměř jisté, že bude na turnaji jediná, rozhodl jsem se účastnit právě s touto dámou. K ní jsem měl připraveného Rail Golema, Metal Gamina, Gunsmitha, Josse a Mechanical Ridera, masterovi upgrade Grab and Drop a Seize the Day ([+] na Ini), u Josse regeneraci pro Constructy. S podobnou crew jsem již experimentoval pod vedením Ramose a jednou i úspěšně. Po najmutí gangu a upgradů mi zbývalo 7 SS, které se hodí vždy. Šest modelů není mnoho, ale přítomnost Mechanického jezdce slibovala navyšování počtu modelů a tím i aktivací v průběhu hry.
 Jak je již obvyklé, sjeli jsme se již v pátek a důkladně se na turnaj posilnili v hospůdce Na Michelské. Oproti minulému turnaji to bylo mnohem poklidnější a i druhé ráno o něco čerstvější a méně unavené.
 Z původně dvaceti přihlášených nakonec dorazilo osmnáct hráčů, což slibovalo velkou šanci na zahrání si s někým novým. Po deváté hodině ranní byli již všichni přítomni a byly rozlosovány dvojice pro první střetnutí.



 1. hra vs Rejty
 Rejty si z Plzně na mě přivezl gang pod velením McMourninga  ve složení Sebastian, Čivava, 3 Crooked mani, Sestřička a Killjoy. Posledně jmenovaný začínal logicky pohřbený, aby soupeřův tým nerozsekal hned na začátku. Mě zase bylo jasné, že nesmí umřít jediný Rejtyho model. Na strategii jsem flipnul black jokera, tedy Stake a Claim. To jsem ještě nehrál. K tomu schémata Distract, Plant explosives, Entourage, Protect Territory a Line in Sand. Jelikož jsme na mapě bažina, kde předpokládám pohyb po lávkách, tajně volím Plant Explosives. Kaeris s 6“ pohybu a lítáním zase zaručuje snadné splnění Entourage, které ohlašuji. Rejty hlásí taktéž Entourage a Protect Territory. Deploy je 6“ a modely dávám na stůl jako první. Nalevo Golem, Kaeris a Joss, na střed Jezdec, kterého nezpomaluje obtížný terén, napravo Gunsmith s Gaminem. Soupeř deplojne vše napravo na velkou plošinu v rohu.
 V prvním kole se jen pohybujeme, já díky lepšímu deploji stojím na středu s Jezdcem, Golemem a Kaeris, nemrtváci jsou dost daleko.
 Ve druhém kole pokládám dva Claim markery, Gunsmith u středu pokládá výbušninu, nalevo podminuje cestu Golem. Rejty zkouší střílet, ale díky coveru nic netrefuje. McMourning se Sebastianem a Čivavou spěchá nalevo, kde je vše pod mojí kontrolou. Já vším stojím u středové lajny, abych bránil vstupu na mou polovinu.
 Ve třetím kole i přes můj [+] na Ini začíná Rejty a Crooked man si dá charge na Jezdce. Dá mu sice jen za 2 Wd, ale taky paralýzu. Sakra. Na to vyleze Gunsmith z krytu a položí další výbušninu, sám tam stojí jako lákadlo. A vyplatí se to. První Crooked man je do 3“, další Crooked si dá charge na Gunsmitha a ještě přijde blíž Sestřička a udělí mu Poison 4. Nalevo si dá McMourning charge na Golema a nechá ho stát s 3 Wd a Poison 3. Na konci kola ohlašuji Plant explosives a plním ho tak za plné 3 VP.
 Ve čtvrtém kole začnu, pushnu Jezdce z dosahu Crooked mana a vyvolám Metal gamina, s Jezdcem pak pokračuji napravo. Sebastian dá charge na Josse, pořeže ho za 2 Wd a poison 2. McMourning přes Accomplice dotluče Golema a pak bohužel i Josse. Toho se leknu, protože je tak přímo ohrožená Kaeris a uletím s ní do soupeřova deploje s tím, že se tam bude jen schovávat. Jenže je kousek od ní Čivava, která kousek popojde, obětuje se aby mi zrušila imunitu na poison a vyleze z ní Killjoy, který dá charge na nebohou Kaerisku a přes Red Jokera ji sekne za 11 Wd. Naštěstí vypreventím 2 Wd a další útok neprojde, ale je mi jasné, že je po ní. Na středu přeživší Gunsmith s 1 Wd uteče od nemrtváků díky Fast z obrany v minulém kole a položí další Claim marker, aby na konci kola umřel na poison. Umře mi vyvolaný Gamin, druhý se drží.
 Páté kolo a opět prohrávám Iniciativu, Kaeris tedy nahned umírá. Chudák holka.  McMourning dojde do mého deploye, na středu umře Gamin a díky tomu si soupeř může položit Claim marker a scheme marker na Protect Territory, další pokládá sestřička. Sebastian pokládá Claim marker nalevo a ruší tím ten můj. Pak dělám strašnou chybu, kdy místo reaktivace na Jezdce vyvolávám gamina, nezvládnu tak položit další claim marker u soupeřova deploye. Šesté kolo není a tak končíme.
 Za hlavní úkol  jsem sosal body po 3 kola, dále jsem splnil Plant explosives za plné 3 VP, tedy pro mě 6 VP. Rejty došel do mého deploye s masterem a má 3 VP, stejně tak Protect territory. Je z toho tedy remíza 6:6.
 Mno, udělal jsem pár pěkných kopanců. Kdybych neuletěl ve čtvrtém kole s Kaeris tak blízko k Čivavě, mohla mi přežít do pátého kola a byly by další 3 VP. Nebo kdybych nezapomněl na tu reaktivaci u jezdce. Naproti tomu, kdyby Rejty deploynul jinak a šel mi naproti hnedkonc i nalevo, mohla to být parádní prohra. Poučení pro příště pro oba. A na to, že to byla Rejtyho první hra v M2e klobouk dolů.



 2. hra vs Zach
 Zach hraje Hamelina, proti kterému jsem hrál jednou s Wiedzminem v lize. Docela jsem se toho obával, soupeř se zase bál mých modelů.
 Spolu s Hamelinem proti mně stáli: Obedient wretch, dva krysaři, jedno dítě, dvě krysy, Baby Cade a Candy. No paráda. Deploy opět 6“, strategie Reckonning, což kvituji. Ze schémat k výběru Distract, Bodyguard, Power ritual, Murder Protegeé a Line in Sand. Oznamuji Power ritual a tajně Bodyguarda na Jezdce, Zach hlásí taktéž Power rituál a druhé tajné. Deplojuju první, Jezdec nalevo, na středu Joss, Gunsmith a Golem, napravo Kaeris a Gamin. Zach vše víceméně na střed, nalevo vybočuje Candy.
 První kolo oba pokládáme v rozích marker na Power rituál, jinak se jen hýbeme. Snažím se schovávat Josse a filmuju, že na něj mám Bodyguarda.
 Ve druhém kole Kaeris sundá jednoho Krysaře na 3 Wd + 2 burning. Je stvořen Rat king a Obedient vytvoří další dvě krysy, které krysař posune dopředu. Bohužel jsou v dosahu Gunsmitha, ten si s fokusem vystřelí a díky beranu udělí cílové kryse 4 dmg a další 3 pokryje blastou s 3 dmg, tedy tyto čtyři krysy se vypaří a já tak mám splněný Reckoning. Golem chargne Rat kinga, jednou díky Black jokeroj netrefí, pak dá za 3 Wd. Ten nadělí Golemoj Slow. Joss se pořád motá vzadu a filmuje. Jezdec jeden po levém kraji do soupeřova deploje.
 Zach vyhrává Ini a jen se hýbe. Kaeris odstřelí krysaře, Gusmith jednu krysu, je doma další 1 VP za Reckoning. Jezdec dojede do soupeřova rohu, položí marker na Power rituál a vyvolá metal gamina. Naštěstí jsou všechny soupeřovy modely daleko a jezdce nic neohrožuje. Umřel golem. U mě položí Joss marker v rohu a vrací se na střed.
 Ve čtvrtém kole začínám a Gunsmith zastřelí načnutého Rat kinga. Hamelin si dá charge na Kaeris, dá ji za 1 Wd + Blight. Ještě vyvolá dítě a pak se mi podaří s Kaeris uletět do pravého soupeřova rohu , aby mohl Gamin zabít vyvolané dítě a splnit Reckoning, což se povede. Rat king si to jde vyříkat s Gunsmithem, ten ale zůstane stát s 1 Wd, pak se soupeři nedaří ho dorazit ani dalším Rat kingem, ani vyvolaným Krysařem. Na obranu flipuju jak prase, až je mi Zacha líto. V soupeřově deploji ruším protivníkův Power marker. Baby Cade pochoduje nikým neohrožován do mého levého rohu. Na konci kola oba ohlašujeme Bodyguardy, soupeř ho má na Candy.
 V pátém kole začínám a Gusmith díky Fast a praseckým flipům zabije Krysaře. Joss chargne Obedient Wretch a killne ji, Reckoning opět splněn. Baby Cade položí Power marker, já s Kaeris ruším soupeřův v jeho deployi. Hamelin se snaží odejít od Gamina, ale Red Joker ho zastavuje. Candy běží ke svému deployi a pokládá Power marker, ale ten není komplet do 6“, navíc tak přišel o Bodyguarda. Je konec, šesté kolo není.
 Za hlavní úkol mám plné 4 VP, za oba vedlejší taktéž 3 VP, na mé straně tedy 10 VP. Zach strategii nedal, za Power ritual jen 1 VP a za Bodyguarda 2 VP, celkově výhra pro mě 10:3. Hrdinou utkání je Gunsmith, který s jedním životem přežil útoky dvou rat kingů a krysaře, přičemž ještě srdnatě zabíjel a pomáhal plnit Reckoning. Prostě borec až do konec.



 3. hra vs Nishi
 Před hrou jsem si postýskl, že jsem proti Collodimu hrál jen jednou a to ještě v M1e. A co se nestalo, hraju proti Collodimu. Nishi k němu nasadil čtyři Marionette, Lucky Effigy, Vasilisu, dva Stitched Together a Beckonerku + nějaké upgrady. Absolutně netuším, co od toho mám čekat.
 Deploy opět 6“, dnes jsem nehrál nic jiného. Turf war slibuje zajímavé potyčky na středu. Vybírám si stranu stolu, kde je nějaký spadlý sloup, abych měl pěkně kryt, i když soupeř vlastně ničím nestřílí. Kryt je jistota. Ze schémat je na výběr opět Bodyguard, Breakthrough, Cursed Object, Vendetta a Line in Sand. Tajně volím Breakthrough a Bodyguard na Josse. Soupeř Line in Sand a Breakthrough.
 V prvním kole nechám začít Nishiho. Lucky Effigy bufne většinu panenek, aby se na berana léčili. Kaeris popoletí a dá jedné panence burning 2, pak už nic. Collodi si Kaeris přitahuje k Beckonerce, Pytel na ní zkouší Gamble your life. Jednou prohraju za 4 dmg, projdou 2 Wd, jednou vyhraju a pytel je na 1 Wd a reaktivaci. Vasilisa za sebou táhne pytel a jde ke Kaeris. Sekne ji a dá Slow, pak díky nulce ovládne Pytel a zkouší Gamble o život. Prohraju za 7 dmg, projdou 3 Wd. Pak se aktivuje pytel a dvakrát gamble prohraje a odporoučí se. Jezdec vyráží po levé straně stolu k soupeřovu deployi, Golem s Gusmithem stojí na středu a Joss za lesem, aby nebyl vidět.
 Ve druhém kole začne Nishi Black jokerem na Iniciativu. Začnu Kaeris, dokud tam stojí, dá dva útoky s Iron Halo do Vasilisy, jednou to projde a pak dostane z Immolate díky Red jokerovi za 7 Wd. ALE… zapomněli jsme na to, že Kaeris má Slow a útok z Immolate již neměl proběhnout. Navrhuji navrácení flipnutých karet do balíčků a jejich zamíchání, soupeř ale nechce. Tohle mě fakt mrzí. Vasilisa stojí s 1 Wd a 2 burning. Tak Collodi Vasilisu léčí o 2 Wd, která potom seká do Kaeris, dvakrát vypreventím všechno, pak díky Black jokerovi sekne za 2 Wd a Slow. Golem popojde přes Locomotion a dá charge na Marionettu, kterou zabije. Soupeř vše fokusuje na Kaeris, ale Lucky Effigy netrefí, Beckonerka jí dá za 2 Wd, až mi poslední Wd sebere Pytel přes gamble. Oba jsme flipnuli 12 s beranem, ale to je výhra pro soupeře a tak Kaeris umírá. Jako pomstu dává Gamin magnetismus na Vasilisu a sundá ji zpátky na 1 Wd a ta potom na konci kola umře za burning. Jezdec vyvolá Metal Gamina a čeká, kam má jet. Na středu stojíme oba, 1 VP jde na obě strany.
 Začínám třetí kolo, když si Nishi uvědomí, že mohl zranění z burning preventit. Jelikož mám špatné svědomí za to Slow u Kaeris, souhlasím a Nishi díky flipnuté sedmičce vrací Vasilisu do hry s 1 Wd. Golem přes Locomotion utluče druhou Marionettu a pak dá charge na Beckonerku, kterou nechávám stát s 4 Wd díky Black jokerovi na jeden z útoků. Effigy zapne léčení a pak práskne Golema přes Red jokera za 10 Wd, ten zůstane s 1 Wd, aby ho hned dobil Pytel. Gamin díky Magnetismu zabije Vasilisu a Gunsmith zastřelí Marionette prchající k mému deploji. V minulém kole vyvolaný Gamin pokládá marker na Breakthrough a jde na střed, kam jede i Jezdec, který ještě vyvolává Fire Gamina. Opět jsme oba na středu a tak 1 VP za Turf war máme oba.
 Čtvrté kolo začíná Nishi. Utíká s Lucky Effigy, Gunsmith jen jednou střelí Beckonerku, ale ta žije s 2 Wd. Marionetta na mém pravém křídle pokládá marker na Breakthrough, Metal gamini dávají magnetismus na Pytel a umírají ho. Collodi vyvolává jednu Marionettu, materiálu na to má víc než dost, a pak se jde radši schovat, po minulých útocích mu zbývá jen 6 Wd. Gamini na soupeřově polovině stolu pokládají scheme markery na Breaktrough, už jsou tři a soupeř nemá jak je spálit. Na středu jsme zase oba. Zatracenej terén. Já aspoň ničím neohrožován utíkám s Jossem na soupeřovu polovinu a ohlašuji Bodyguarda.
 V pátém kole začnu a chci soupeře vymazat ze stolu. Gunsmith střílí do Marionetty, díky blastě umře Beckonerka a 2 Wd jdou do Collodiho. Ten vyléčí Marionettu a pokládá markery na Line in Sand. Jezdec vyvolává Fire gamina a charguje Collodiho, kterého nechává stát s 1 Wd aby ho pak jeden z Metal gaminů přes Magnetizmus zahlušil. I přes toto všechno na středu stojí Marionetta a Lucky Effigy a další Marionetta napravo, která ještě položila marker na Breakthrough. Šesté kolo opět nepadlo a tak končíme.
 Za hlavní úkol máme oba 4 VP, já za Breakthrough 3 VP a za Bodyguarda další 3 VP, tedy opět plných 10 VP. Soupeř k bodům za Turf War připočtě ještě 1 VP za Line in Sand a 3 VP za Breakthrough. Tedy výhra pro mě 10:8. Uff, docela jsem se zapotil. Ale Nishi naštěstí taky. Kaeris mu dala hodně zabrat. Vázala dvě kola většinu gangu a ještě odpravila jeden pytel. Také mu umřel Collodi, což se prý ještě předtím nestalo. Takže paráda.



 Terén byl uklizen vcelku rychle a vyhlášení výsledků na sebe nedalo dlouho čekat. Vítězem se stal Ota s Ulixem, hned za ním Ládík s Ramosem a za ním na bronzové pozici já s Kaeris. Což je asi nejlepší výsledek, který jsem na turnaji uhrál. Navíc na turnaji, kterého se účastnilo 18 hráčů, což je také rekord. Za mě tedy plná spokojenost. Snad mi vyjde účast na dalším turnaji, který je předběžně plánován na Velikonoční víkend.

Zdendovo fotky
Zachovo fotky

Žádné komentáře:

Okomentovat