pátek 26. října 2012

Master of Blazing Skulls

   Na sobotu šestého desátý byl naplánován první turnaj ze serie Masters of Malifaux 2012/2013. Hradecká výprava ve složení Wiedzmin, Joker, Ládík a Zdendalini vyrazila o půl osmé z Hradce a vydala se svtříc matičce Praze utkat se s plzeňáky. A prej že přijde i nějakej pražák. Hehe.
   Cesta ubíhala dobře, ale málem jsme dorazili o jednoho míň. Na čůrací zastávce na Shellce před Prahou, když už všichni nastupovali a chystali se k odjezdu, se Ládík musel jít ještě napít a my mu málem ujeli. Moc jsme se tomu nasmáli. Na místo jsme nakonec dorazili v plném počtu, ale o plnou hodinu dřív. Ještě že maj v Práglu sámošky v sobotu ráno otevřeno, to nikdo z nás nečekal, a tak jsme si čekání zkrátili malým nákupem laskomin. Poté jsme se již vydali infiltrovat budovu Kyslíků (O2), kde jsme byli nepřekonatelně první. Tedy kromě lehce bručícího hlídače, kterému jsme museli pomoct najít svoje jména v seznamu návštěv. Chjo, tohle by se na vesnici nestalo. Chvilku před desátou se nasáčkoval zbytek účastníků, včetně čerstvě vykradeného Moorheda, který jen co splnil úkol klíčníka odjel na zevrubný výslech na VB. Počet hrajících se ustálil na číslu 10. Po nezbytném potřesení rukama a seznámení lidí dosud vzájemně neseznámených se postavilo a terénem opatřilo pět stolů a byl provedeno rozlosování pro první hru.

1. hra versus Shadowulf, deploy standard
Master: Sommer
Crew: 4 Bayou Gremlini, Rami LaCroix, Ophelie LaCroix, Giant Mosquito, Krysa, 2x Slop Hauler
Strategie: Destroy the evidence
Schémata: Assassinate, Stake a Claim takový schůdky na hranici mého deploye)
SS do začátku: 1
Neví že na něj číhá Hamelin

Já a Colletta
Crew: 2x Corypheé, Mechanical Rider, Hamelin, Mechanical Dove
Strategie: Treasure Hunt
Schémata: Hold Out, Stake a Claim (menhiry na hranici Shadowulfova deploye)
SS do začátku: 4

   Moje motlitby o tom hrát proti Shadowulfovi byly vyslyšeny. Hlavně kvůli němu, tedy přesněji řečeno gremlinům a všem malým modelům Ht1, jsem pořídil model Hamelina, kterého nemůžou tyto modely jakkoli cílit. K tomu jsem si do této hry přibral rychlé modely, Corypheé a Mech.Ridera, na dosažení a odnesení pokladu a doufal ve vítězství. Kterého jsem nakonec dosáhl, ale nebylo to vůbec snadné. Shadowulf mi během tří kol předvedl pravá kouzla se svýma gremlinama. Fungovalo mu to fakt dobře. Pomocí Sommera vždy z jednoho udělal dva, z dalšího to samý. Během chvilky tam byly čtyři gremlini s 2W. Slop Hauler jim dal healing flip a voalá, všichni byly naplno. Další kolo zase některý rozdělil, ale pro změnu do nich Mosquitem nakladl larvy a vylíhlo se další hovado. Všechna hovada sice dostala tečku a měla jen 3W, proto ve finále zabil krysu a všechny vyléčil. Parádní kombo.
   Mě se mezitím povedlo sebrat Corypheé Duetem poklad a nést ho ke svému deployi. Pro jistotu se pak prohodili s Colettou, jelikož se proradná tlupa Bayou gremlinů spolu s Ophelií vydala zničit důkaz v mém deployi, což se jim povedlo. Ta jejich Fast za 1W je strašná věc. Coletta již bez problémů dotáhla poklad tam kam měla a přenechala Corypheé, aby z gremlinů udělala fašírku. Jen Mechanical Rider zemřel tak bídně, až mi ho bylo líto. Mezitím se Hamelin procházel po bitevním poli a jen tak z legrace nechal ze stolu utéct Ramiho pomocí Pipers Lure, pak ovládl jednoho nebo dva gremliny díky Obey, ale nic podstatného. Cítil jsem se s ním vcelku neohrožen, dokud jsem nebyl konfrontován s kouzlem Pull my finger, jež dá pulz a do 2" všichni non-gremlini dostanou 2W. Naštěstí byla cílem hrdlička, ale bylo mi jasný, že dalším cílem bude Hamelin. Proto, téměř na konci čtvrtého kola, se dvěma kartami na ruce a to 8 s maskou a 9 s maskou, jsem se rozhodl nechat utéct ze stolu Sommera. První seslání Pipers Lure jsem cheatoval devítkou, abych si zajistil trigger a mohl toto kouzlo seslat ještě jednou bez AP. Povedlo se, jelikož Shadowulf díky předešlím akcím neměl již karty na cheatování. Sommer tedy popoběhl o 4" ke hraně stolu. Další seslání pomocí triggeru neprošlo. Druhá akce, třetí seslání Pipers Lure, opět cheat osmičkou s maskou kvůli triggeru, a opět to prošlo. Sommer se o další čtyři palce přiblížil své záhubě. Čtvrtému seslání gremliní master opět neodolal a tak se odporoučel k pánu. A s ním i jeho čtyři hovada. Pořádně jsem si vydechl. Konečně jsem měl na stole víc modelů než soupeř. Zbytek hry již probíhal vcelku rychle. Corypheé zmasakrovali co mohli a nakonec si došli do B2B s terénem na Stake a Claim. Shadowulf se snažil uhrát ještě dva body tím, že se též bude držet terénu který si určil, ale díky Hamelinovi a kouzlu Black Death přišli jeho poslední dva gremlini o jediný wound který jim zbýval a tak bylo po všem. Já splnil vše, Shadowulf zničil důkazy a nic víc. Tedy výhra pro mě 8:4.

2. hra versus Fredy, deploy standard
Master: Hoffman
Crew: Peacekeeper, Warden, Hunter, Ryle, Guardian
Strategie: Destroy the evidence
Schémata: Hold Out, Kill Protegeé (Cassandra)
SS do začátku: 4

Já a Colletta
Crew: Cassandra, Kaeris, Gunsmith, Johan, Convict Gunslinger
Strategie: Slaughter
Schémata: Stake a Claim (sloup u prot.deploye), Grudge (Warden )
SS do začátku: 4

Příprava na obětování pravého křídla

   Hoffmana a jeho gang construktů jsem do této doby nepoznal a tak jsem nevěděl co od toho můžu čekat. Leč Armor a Immune to Influence napovídalo cosi o perných chvilkách. Taktéž Hoffmanova schopnost ovládat construkty nejen svoje ale i soupeřovi mi malinko ztenčila výběr mého crew. Fredy je prej starej komber a to co předváděl to jen potvrzovalo. Když mě zrovna nedrtil on, tak mě drtili moje vlastní karty. 2 VP byly nadosah, když Warden jakožto cíl Grudge, zůstal stát po Johanově otloukání kladivem jen s jedním woundem. Charge Gunslingeren. Prošlo to. Na Dg 2 flipy a hle, black joker. Chjo.
   Již na začátku jsem rozdělil síly na pravé a levé křídlo. Pravé jsem se rozhodl obětovat, vázat tam co nejdýl co nejvíc jednotek soupeře a mezitím skrytou záškodnickou jednotkou ve složení Coletta, Kaeris a Cassandra jít infiltrovat můj cíl na Stake a Claim a obsadit soupeřův deploy. Ne vše se ale vydařilo dle plánu. Pravé křídlo bylo obětováno, ale víceméně nic neudělalo. V průběhu třetího kola se mohl Fredy začít věnovat křídlu levému. Padla Kaeris i Cassandra. Chvilku jsem se rozhodoval zda se snažit uhrát 2VP pro sebe nebo je sebrat soupeři. Rozhodl jsem se být za hajzlíka a škodit. Colletta se schovala za barák a čekala. Přišel Peacekeeper a dělal bububu, tak ho pohřbila do konce kola. Další kolo, již šesté, tak učinila znovu. Pak dostala asi tři tečky od Guardiana a vždy na Slow to Die a následný Healing flip zůsttala nakonec stát. Sedmé kolo nepadlo. I když jsem se bil jako lev a Colletta jako lvice, dopadlo to 6:0 pro Fredyho. Hmm, do příště si to musím víc nastudovat.

3. hra versus Hroch, deploy corners
Master: Sonnia
Crew: Hopkins, Witchling Handler, 4x Wiltchling Stalker
Strategie: Claim Jump SHARED
Schémata: Kill Protegeé (Cassandra), Hold Out
SS do začátku: 8

Já a Coletta
Crew: Cassandra, Kaeris, Johan, Convict Gunslinger, Gunsmith
Strategie: Claim Jump SHARED
Schémata: Hold Out, Kill Protegeé (Hopkins)
SS do začátku: 4

Kotel smrti
   Hráli jsme o objektiv u středu stolu. Na mé straně tam stála pěkná zídka, kde jsem se mohl těšit na soft cover. Ze začátku se nikomu moc dopředu nechtělo. Na dostřel jsem se dostal já o chvilku dřív a ještě před nějakým pořádným střetem Hrochovi zařvali dva Witchlingové, nechal je totiž stát pěkně na volném prostranství jako na střelnici. Já mezitím obsadil výhodné pozice v krytu za zídkou a čekal. Málem osudovou chybou se stalo to, že jsem si modely nahustil pěkně k sobě. Sonnia si naštěstí za cíl Flame Burst a zdroje jejích blást vybrala Collettu kvůlu jejímu nejvyššímu Castingu. Já měl však dostatek SS na přiflipnutí a díky pozitivnímu flipu, a i díky nízkým přiflipnutým hodnotám soupeře, to Colletta 3x ustála. Kdyby ne, bylo by vymalováno, pod blástama by se schovali všichni. V dalším čarování tohoto smrtícího kouzla jí zabránila Kaeris, která přiškočila do CC a i Johan, který se rozběhl praštit ji kladivem po hlavě. Na tohle jsem se připravoval dlouho, neboť jsem na ruce držel červenýho žolíka. Díky flipnutým kartám jsem měl na Dg neutrální flip, šup tam s red jokerem a na další ránu moderate, celkem tedy za 10W, což by stačilo na to Sonniu zabít. Ta mrcha však na Preventing flip jeden wound zastavila a tak zůstala stát s jedním jediným životem. Aspoň že tak. Nepomohlo jí ani vyvolané Inferno, kdy všichni, včetně Sonnina kámoše Hopkinse, dostali 3W. Přesto jsem udělal další chybu a díky ní mi hajzlík Hopkins odprásknul Cassandru a Hroch si tak připsal 2VP. V dalším kole zemřela Kaeris a místo ní se narodil Witchling, Johan ale umlátil Sonniu i Hopkinse a zbytek si již víceméně snadno poradil se zbytkem Hrochovi skupinky. Na konci šestého kola mě zůstali tři modely u středu a vyhrál jsem tedy sdílenou strategii. Svůj deploy jsem držel taktéž, stejně jako jsem killnul toho bastarda Hopkinse. Protivník mi zabil Cassandru a držel svůj deploy, což nakonec znamenalo výsledek 8:0 pro moji maličkost.

   Všechny hry byly odehrané, nezbývalo než podtrhnout a sečíst výsledky. Díky tomu, že jsem většinou dohrával mezi posledníma, neměl jsem vůbec představu, jak se vedlo dalším členům naší hradecké výpravy. Až nyní jsem se dostal k tomu si trošku popovídat a poklábosit. Ládík, kterej si dost věřil, dostal pěknej klepec. Naproti tomu Wiedzmin zase vyhrál všechny tři hry, čímž bylo o vítězi rozhodnuto. Joker měl podobné výsledky jako já, taky jednou dostal přes držku, ale ve finále uhrál lepší pozici díky pomocným bodům. Za stálého plkání jsme uklidili terény, odvezli stoly a nastalo vyhlášení výsledků. Potom už jen naskákat do aut a zmizet. A těšit se na další turnaj, který je už zanedlouho.
   Za sebe musím říct, že si turnaj hodně líbil. Očekávání ohledně účasti se splnilo, hráli čtyři plzeňáci, čtyři hradečáci a dva pardubáci. Heh. Osobně jsem nečekal kdovíjaké super výsledky, proto mě čtvrté místo příjemně překvapilo. Do příště budu muset malinko zapracovat na volbách schémat, stejně tak na taktice. Taktéž bude potřeba načíst mastery a jejich miniony, které u nás v HK a v okolí nikdo nehraje. Mno, úkolů je dost, snad se s tím poperu.
  
Pyšný vítěz Wiedzmin

Výsledky Master of Blazing Skulls 2012:

1. místo: Wiedzmin, Dreamer (12, +16, 20)
2. místo: Joker, Nicodem (9, +11, 19)
3. místo: Fredy, Hoffman (9, +8, 16)
4. místo: Zdendalini, Collete (9, +4, 14)
5. místo: Fox, Perdita (9, +1, 13)
6. místo: Rezly, Perdita (6, +2, 12)
7. místo: Hroch, Sonia (6, -6, 10)
8. místo: Ladikxp, Pandora (4, -10, 8)
9. místo: Shadowulf, Sommer Jones (3, -15, 6)
10. místo: Kopajda, Von Schill (1, -11, 8)

Titulem Master of Blazing Skulls 2012 se nemůže pyšnit nikdo jiný než Wiedzmin a jeho Dreamer!
Sláva vítězům, čest poraženým!

Moje galerie s pár fotkama pořizovanýma hlavně pro potřeby sepsání tohoto pamfletu => ZDE
Pár fotek od Moorheda => ZDE

1 komentář: