středa 3. října 2018

Malifaux turnaj Vlkov 8.9.2018


 Na druhý zářijový víkend jsme se s Wiedzminem domluvili na uspořádání turnaje v Malifaux do série Masters u nás ve Vlkově. V pořadí se jednalo už o čtvrtý turnaj, pokud v to budeme počítat u turnaj s Henchmeny pořádaný na jaře. Bohužel jsme se netrefili do data, jež by se hodil všem a tak se ho účastnilo jen 12 hráčů. Zato ale přijela Praha ve složení Atheas, Horny, Eruvin a Celadrius, Moravu kromě Mii a Kirrose, pro něž jsem zajel v sobotu ráno na Hradecký nádr , reprezentoval jen Caffercan, který z Holešova dorazil sám a v sobotu se ještě připojil Pinďa. Poprvé jsme měli mezinárodní účast neboť z Prahy dojel  Mark Gibson. Za Hradec jsem tu byl já, Puštík a Ota, Wiedzmin byl bohužel lichý a jakožto pořádající henchman se vzdal svého hraní. Většina dorazila již v pátek a tak jsme opět poseděli u dobrého piva, topinky s masovou směsí a melounem, klábosilo se dlouho do noci. Myslím, že tento pohodový pátek přispívá k oblíbenosti našeho turnaje. Klídek, pohoda, pivko, teplá noc na zahrádce hospůdky,... litovat mohou ti kteří k nám zavítají až v sobotu, neboť se připraví o to pravé kouzlo vlkovského turnaje.
Po deváté ranní jsme byli všichni připraveni na hru, úkoly byly předlosované a tak se mohlo začít.   Cenami nás opět zasponzorovalo knihkupectví Valhalla a také Kirros, jež přivezl tři modely pro první tři místa, za obojí velký dík.

 Na turnaj jsem opět, vím je to už trapné, došel se Shenlongem a crew ve složení Peasant, Sensei Yu, Genbu, Samurai, TT bratr a dva Snipeři.

1. hra vs Atheas/ Dreamer
 Deploy Standard, strategie Supply Wagons, schémata Guarded treasure, Dig their Graves, Hold up their forces, Search the ruins, Recover evidence.  Atheas nasadil do boje Dreamera s upgrady Restless Dreams, Sleep cycles, Tantrum, dva Daydreamy, Widow Weaver s upgradem On dreaming wings, Teddyho, Grootslanga a dva Stitched together. Hráli jsme na Dreamerově stole a já nečekal nic dobrého.
 Deploy na fotce vedle. Ze schémat jsem si vybral Guarded treasure (mít do 2" od střed.linie 2 markery a u nich ne-miniona a ne-peona, na konci kola je spálit a mít za to bod) a Search the ruins ( mít na konci hry do 6" od středu 3 markery, pokud možno 2 na soupeřově polovině).
 Zajímavá hra. Díky pushování Shenlongem a Yuem se mi podařilo dotlačit vozík na soupeřovu polovinu na začátku druhého kola a už tam zůstal. Snipeři odstřelovali soupeřovy Daydreamy, které vyvolával Dreamer, protože se mi nelíbilo jak pushují ostatní Nightmary. Yu se vydal napravo pokládat a držet markery na Guarded treasure, nalevo tuto úlohu plnil TT bratr, který pokládal markery do blízkosti Genbua, jež se p
řese všechnu soupeřovu snahu udržel na stole až do pátého kola. Shenlong to vše podporoval, tu něco pushnul, tu přidal 2 Wd a odstranil kondici, vše makalo jak mělo. Jen se mi nevedlo pokládat markery na středu na Search the ruins, protože se tam motal Teddy a nebyl tam prostor manévrovat. Na stůl se podíval i Lord Chompy, ale jen sežral Samuraie a pak se z něj zase stal Dreamer.
 Štěstěna mi přála, vyhrál jsem všechny iniciativy a jelikož jsem měl na ruce karty na prd, z balíku jsem flipoval jako bůh. Vyhrál jsem 5:3, k čemuž mi bohužel velmi pomohl i Atheas, když si vybral špatné schéma "nech si zabít Grootslanga", přičemž ale to nebylo na výběr a tak se připravil o možnost uhrát 3 VP.

 K obídku jsme opět měli objednán guláš paní hostinské. Svítilo sluníčko, gulášek byl vynikající, pivo chutnalo. Ani se mi po obědě nechtělo jít nahoru a hrát další hru. Čekalo mě ale příjemné překvapení v podobě Puštíka.

2. hra vs Puštík/ Rasputina
 Deploy Corner, strategie Ply for information, schémata Surround them, Covert breakthrough, Set up, Inescapable trap a Vendetta. Puštík nasadil Rasputinu + Child of December + Enveloped in Ice + Seize the day, Wendigo, Snow Storm + Imbued protection, dva Silent one a dva December Acolyty.
Deploy opět foto vedle, ze schémat jsem si vybral Covert Breakthrough (měj na konci hry markery do 6" od soupeřova deploye) a Set up na Snow Storm (ohlaš na konci kola a dostaneš 1 VP za každý scheme marker do 4" od označeného modelu).
 Tohle byla jízda od prvního kola. Puštík si vystřelil Acolytou, co byl poblíž mého deploye, na Snipera a ohlásil Vendettu, Rasputina přes něj zakouzlila Prokletí prosince a nejen, že mi nechala stát Snipera s 1 Wd, ještě tomu blástama smázla oba Peasanty a druhému sniperovi ubrala 4 Wd. Díky pozitivnímu flipu na Incku v dalším kole určený Acolyta Snipera přes Focus odstřelil a měl tak doma 3 VP. Samozřejmě jsem si v dojetí nad takovou ztrátou zapomněl přidat 4 SS za zabité Peasanty.
 Yu se vydal napravo, aby položil marker do 6" od rohu a já tak mátl nepřítele s tím, jaké mám úkoly. Tam ho zastavil druhý Acolyta, kterému ještě pomáhal Silent One. Yu si s Acolytou vyměňovali Slow, Yu byl ale držák a do konce hry tam stál s 1 Wd. Být šesté kolo tak by položil markery u soupeřova deploye, to ale nebylo. Ale i tak pěkně držel pravé křídlo a blokoval dva soupeřovy modely. Navíc tam od druhého kola Interagoval s Acolytou kvůli kondici Gathered Intel na strategii.
Na střed se sunula Storma s Týnou, chystal jsem si markery, Puštík to ale prohlédl a tak si Stormu radši sám zabil. Kdybych nebyl hladový a ohlásil úkol na konci třetího kola, mohl jsem mít aspoň bod, což by bylo vcelku zásadní.
Na levém křídle se TT bratr kočkoval s Wendigem, hlavně ale stejně jako Yu napravo interagoval a tak se mi pokaždé dařilo mít více kondicí a bral jsem celé 4 VP za hlavní úkol. Nicméně se mi nepodařilo splnit nic dalšího a tak to byly jediné body, co jsem uhrál. Puštíkovi se podařilo odpálit jeden marker u Genbua a tak měl spolu s 3 VP za Vendettu stejně jako já, skončili jsme tedy remízou 4:4. Jak jsem psal, nebýt hladový a odpálit Set Up u Stormy ve třetím kole měl bych bod navíc a vyhrál bych. No nic, pozdě bycha honit.

 Na jiné stole probíhal velice sledovaný souboj dvou velkých šampiónů, Caffercana a Hornyho, ze kterého nakonec vyšel vítězně Caffercan, kapitán Zipp podlehl Revě.

3. hra vs Kirros/Sonnia
 Deploy Flank, strategie Symbols of authority, schémata Punish the Weak, Undercover Entourage,Take Prisoner, Take one for the team, Public demonstration. Kirros nasadil Sonniu + Reincarnation a Cherufes parting gift, Samaela + Debt to the Guild, dr. Grimwella + Research grant, Brutal emisara + Conflux of Incineration a dva Witchling Thrally. Beru schéma Take Prisoner na Emisara (mít s ním na konci hry v melee svůj model) a Take one for the Team na Samuraje. Deploy opět někde kolem.
 O Soně jsem četl nehezké věci a nevěděl co čekat. Od začátku jsem se soustředil na plnění strategie, což se mi dařilo, v každém kole jsem spálil jeden symbol autority a soupeř i do konce hry nezvládl spálit ani jeden. Za to jsem se připravil o 3 VP hned ve druhém kole, když jsem chargnul Genbuem Emisara a na tři rány ho zabil. Vadilo mi, jak rozdává Burning mým modelů, tak jsem ho zařízl, ale trochu moc radikálně. Jsem myslel, že je tvrdší. Genbu pak ještě v dalším kole udolal Sonniu a tak jsem se nějakého většího ohýnku nemusel obávat. Samuraj rotačákem sundal Samaela že ani nemrknul. Pravá část bojiště byla moje už od třetího kola.
 Nalevo mě šikanovali Thrallové pushovaní Grimwellem a nebylo to vůbec hezké. Se až divím co ti minioni za 9 SS umí. Nepodařilo se mi zabít ani jednoho, protože se ti parchanti léčí, zatímco oni mi vyhladili celou levou část pole až na Shenlonga. Jeden z Thrallů mi ještě nadělil v posledním kole 3 VP za zabití Samuraje, který by ho jinak blokoval v pálení symbolu autority, pokud by padlo šesté kolo. Já jsem zase naoplátku úplně nesmyslně Shenlongem zabil Grimwella, i když to nebylo vůbec potřeba. Prostě jen aby tam nestál tak ho zmasil a dal tak Kirrosoj 3 VP. Prostě debil Shenlong, no.
 Soupeři se dařilo každé kolo buďto zabít Sonniou či Grimwellem nějakého mého Miniona nebo Peona, takže bral celé 3 VP za Punish the Weak. Oba jsme měli 3 VP za zabití vlastního modelu a já naštěstí 4 VP za pálení symbolů, což skvěle plnil Yu s TT bratrem, čímž jsem utrpěl výhru 7:6.

 Začala nejméně oblíbená část turnaje, balení. Na stolech se postupně dohrávalo, vše klapalo jak mělo a pokaždé se končilo ve stanoveném limitu. Wiedzmin hezky za pomoci tužky a papíru, s vynecháním všech elektronických vychytávek, sečetl výsledky. Což má i svou nevýhodu, neboť papír s výsledky hodil do bedny s terény a ještě je odtamtud nevylovil, tedy jsou známa jen prví čtyři místa.  

 Po zásluze vyhrál Caffercan (na fotkách je jasně vidět, že neskrýval nadšení :-)), druhý byl Puštík a třetí moje maličkost. Ze tří modelů Kirrosem dovezených jsem si odnesl ten, který jsem chtěl nejvíce, a to dr Alekseje Sokolova count as Josse. Model to není úplně povedený, za to je jeden z mála bonusových co ještě nemám.

  Co říci závěrem? Díky všem co přijeli a pomohli udělat vlkovský turnaj skvělým. Díky paní hospodské za dobrý gulášek a pivko. Wiedzminovi za uspořádání, Valhalle a Kirrosovi za sponzoring s cenami. Na jaře, pokud osud bude nakloněn, se sejdeme opět na turnaji s Henchmany.

Žádné komentáře:

Okomentovat