úterý 27. března 2018

Setkání v Karanténní Zóně - Ples Mrtvého Muže

 10.2.2018 se v Brně konal turnaj poeticky nazvaný Setkání v Karanténní Zóně - Ples Mrtvého Muže. Na něj naše výprava dorazila ve složení moje maličkost, Wiedzmin, Puštík a Erebi, kterému kleknul odvoz těsně před turnajem a my měli aspoň vytížené auto. Byli jsme před Black Oilem už o půl hodiny dříve, což se ukázalo jako prozíravé vzhledem k omezeným kapacitám parkování.
 Na turnaj jsem opět přivezl vyvenčit Shenlonga a všechny tři hry jsem odehrál ve stejném složení gangu si tak nyní uvědomuji: Shenlong s upgradem Wandering River Style (který dle potřeby mění na další), Peasant, Sensei Yu, Genbu/Izamu, Samurai s Favor of Jikogu, TT Brother a dva Katanaka Snipeři, což je přesně 50 SS a 2 SS do začátku.
 Na turnaj dorazilo celkem 16 hráčů, z toho jeden zahraniční. Krylo se to s turnajem ve FoW, ale co jsem pozoroval, jsou hráči FoW o moc tišší než my, protože člověk o nich vůbec nevěděl. Bylo jich o dost méně a tak jsme se nepletli jak u stolů, tak u výčepu.

1.hra versus Mordrag/ Sonnia
 Od první edice jsem Sonniu nepotkal a tak nevěděl co od toho čekat. Mordrag nasadil Samaela s upgrady na Armor +1 a na push k scheme markeru, Guard Seržanta, dva Guild Gardisty, tři Witchling Stalkery a Austringera. Na Soně měl upgrady Counterspell Aura, Reincarnation a Cherufes Pating gift.



 Deploy standard, strategie Public Executions (zabij model a někdo z nepřátel tě musí vidět, za to dostaneš kondici Shed Blood, kdo má na konci kola více, bere bod), ze schémat jsem si vybral Eliminate the Leadership (zabij nepřátelského velitele) a Covert Breakthrough (polož markery do 6" od nepřátelského deploye).
 Deploy je na fotce vedle. Strategie byla jednoduchá, snipery ustřílet co půjde a tak ve čtvrtém kole nejpozději vyrazit se Shenlongem a Yuem pokládat markery.
 První kolo, Genbu dostal od Shenlonga Fast a push o 5", to samé od Yua a ejhle, rychleji než soupeř mrknul už jsem mu šikanoval modely u jeho deploy zóny. Snipeři načnuly jednoho Gardistu a Seržanta, Soňa se schovala se Samaelem v baráku blízko středu.

Ve druhém kole mi umřel TT bratr, který spěchal na pomoc Genbuovi. Naštěstí předtím ještě stihl dotlouct z minulého kola načnutého Ptákohoda. Bohužel ale ve chvíli své smrti hořel a tak z něj vylezl Očistný plamen. Genbu sám zpacifikoval jednoho Witchlinga, načnul druhého a pak srdnatě na konci kola uhořel. Jeden sniper umřel Seržanta a měl jsem tak Shed Blood na strategii, což se soupeři nedařilo. Na pravém křídle Yu podporoval Samuraje co rotačákem šikanoval Gardisty, na pomoc se jim přesunul jeden Sniper. Beru bod za hlavní úkol a nevím jak zabít věčně schovanou Soňu. Začínám tušit, že tenhle úkol asi nedám.

 Třetí kolo a opět umřel jeden Gardista, naštěstí tak, aby ho někdo ze soupeřova gangu viděl, Shed Blood byl opět doma. Mordrag propadal panice, neboť absolutně nevěděl co si s tím počít. Moje modely kontrolovaly bojiště a cokoli soupeř udělal to nezměnilo. Soňa sice ve čtvrtém kole vylezla z baráku, kde byla do té doby zašitá a zabila mi Samuraje, na oplátku jí umřel Samael a další Gardista, tedy jsem měl opět bod za Public Execution já.

 V pátém kole jsem vyběhl Shelongem a Yuem dle plánu pokládat markery, když mi Mordrag suše oznámil že končí, stahuje se z bojiště a že si to můžu dohrát. Tak trochu jsem na něj vytřeštil oči, neboť toto se mi ještě nestalo. Do konce pátého kola mi zbývaly dvě aktivace, ale nedal si říct. Odstranil modely z bojiště, tak jsem si v klidu položil ty markery a šesté kolo nepadlo. Byla to pro mě výhra 5:0, ale trochu zakalena soupeřovým chováním na konci.


Byl čas oběda a jako polední menu toho dne bylo Moravské vepřové se zelím, křenem a pečivem, mňamka. Pivo taky lahodné a tak jsem si trochu spravil chuť.

2. hra versus Smíťa/ Lynch
 Se Smíťou si vždy rád zahraju, je to dobrej kousek a tuhej soupeř. Dnes sebou přivezl Jácoba Lynche, proti němuž jsem ještě nehrál a nevěděl, co od toho čekat, stejně jako o hru dříve proti Soně. Soupeř postavil následující gang: Lynche s upgradem Cheating Bastard, Hungering Darkness, Nekimu, dvě Beckonerky, dva Waldgeisty a dvě Bloodwretch. 9 modelů, 3 SS do začátku a já vůbec nevím co to dělá, kromě Nekimy, co je kydlič jak prase.
 Deploy byl 12", strategie čtvrtinky, ze schémat jsem si vybral Covert Breakthough a Take Prisoner na Nekimu (musím s ní mít v melee model na konci hry). Hungering Darkness je totem/henchman za 0 SS a tak se na čtvrtinky počítá jako model za 10 SS, soupeř tak má pořádnou výhodu.

Deploy na obrázku vedle. Snipery jsem se Shenlongem obsadil malý kopeček, ostatní bylo připraveno jít po lávkách nad bažinou vstříc soupeři.

 V prvním kole jsem snipery umřel jednu Bloodwretch a Genbuem došel do melee s Hungering Darkness a jednou si do ní seknul za 3 Wd. Beckonerky se držely v pozadí, Waldgeisti popošli a položili svoje lesy.

 Ve druhém kole jsem přišel o Izamu aniž bych s ním cokoliv předtím udělal. Naštěstí mi pak ale při výstřelu Snipera s critical strikem na Hungering Darkness přišel Red joker na dmg a tak se temnota odporoučela do hajan. Opravdu lakyšot jak prase. Jinak soupeř s přehledem kontroloval bojiště a já z toho neměl dobrý pocit. Čtvrtinky jsme drželi oba a měli tak každý svůj první victory point.


Ve třetím kole jsem musel rozhodit sniperskou bublinu, neboť bych jinak nedržel dvě čtvrtinky, na moji pravou se totiž dostala Nekima, Lynch a Bloodwretch. Waldgeisti položili každý jeden marker do 12" od deploye a mě bylo jasné, že si soupeř také vybral Covert Breakthrough. Shenlonga jsem vyslal zabít Waldgeista. Tloukl se s ním statečně, Armor ale udělal své a tak jsem ho jen trochu pošimral. Nekima zkoušela Samuraje, ale trefila za weak, aby pak dostala nazpět nálož kulek z rotačáku, co ho Yu odpushnul z jejího dosahu. Lynch léčil své modely o 2 Wd, to díky novému upgradu Cheating Bastard, kdy na začátku své aktivace ukáže tři karty a za každou masku se něco stane. Za jednu dá modelu do 8" Briliance, za dvě masky on a totem položí scheme marker do B2B a za tři masky vyléčí všechny friendly modely ve hře o 2 Wd. Fakt sviňárna. Naštěstí jsem měl na obou svých čtvrtinkách víc SS v modelech a opět jsme tak měli body oba dva.

 Čtvrté kolo a Nekima dotloukla Samuraje, Yua ale nechávala podivně netknutého. Lynch položil marker k mému deployi a pak ho radši stáhl Beckonerkou, neboť se bál mých střelců. Stál tak ale přesně na dělící čáře čtvrtin a nezabíral ani jednu. Toto se stalo těsně předtím než nám přišel Kirros oznámit ať další kolo nezačínáme. Přijít o něco dříve, Smíťa by tento krok neudělal. Shenlong se vyvázal z melee s Waldgeistem a položil dva markery k nepřátelskému deployi. Yuem jsem odpushnul Nekimu na dělící čáru čtvrtinek když Kirros oznámil, ať dokončíme aktivaci a skončíme hru. Bohužel jsem se již plně nesoustředil a tak jsem druhou akci Senseie nevyužil a skončili jsme.

 Sčítáme body. Za čtvrtinky mám já 3 VP, soupeř 2. Za Covert Breakthrough mám 2 VP, soupeř ho má taktéž, ale za 3 VP. A konečně mám Yua v melee s Nekimou a tak mám 3 VP, ale Smíťa si dal tento úkol taky na Yua a tak má taky 3 VP. Komická situace vcelku, když jeden model řekne druhému: "Mám tě, teď seš můj zajatec!" a ten druhej na to: "Nenené, to TY seš můj zajatec!"
 V součtu je to 8:8 a tedy remíza.  ÁÁ, kdybych trochu přemýšlel a počítal, tak jsem poslední akci s Yuem pushnul Snipera do 3" od Yua aby to měl soupeř jen za 2 VP a mohl jsem vyhrát. Áchjo. Nicméně hru jsem si užil, remíza byl ještě dobrý výsledek. Čekal jsem totiž prohru.
 Okolstojící se divili, jak si někdo může dát Take Prisoner na Nekimu. Tato volba byla velmi jednoduchá. Je to velký bijec, co půjde dopředu, a já neměl model, kromě Genbua, který by jí byl schopen rychle zabít. Tak jsem doufal, že se nějak protluče ke Sniperům, jeden zůstane stát díky Hard to Kill a já tak ty body získám. A vyplatilo se to.

3. hra versus Pinďa/ Kaeris
 Další ohnivá čarodějka mě čekala v posledním kole. Při 1/4 kruhovém deployi a strategii Symbols of Authority (oba hráči umístí tři 50mm markery na svou půlku, za každý spálený je 1 VP a pokud Vám aspoň jeden zbyde tak máte další 1 VP) na mě Pinďa vytasil Kaeris, Eternal Flame, Cassandru, tři Fire Gaminy, Gunsmitha, Hoarcat Pride, December Acolythu, Soulstone Minéra a Arcane Effigy, celkem 11 modelů proti mým osmi, v prvním kole devíti. Ze schémat jsem si vybral Search the Ruins a Vendettu Snipera na Gunsmitha.
 Deploy někde kolem, snipeři jsou tak, aby hezky viděli všude a hlavně na Gunsmitha.

 První kolo, Gunsmith popoběhl do krytu, načež následovala salva čtyř výstřelů od Sniperů a byl pod kytkama, přičemž jsem ještě hrdě oznámil Vendettu. 3VP v prvním kole byly doma. Genbu s Yuem jdou nalevo pálit a šikanovat nepřátelské modely, je tam i schovaný přes From the Shadows umístěný Acolyta, co bohužel vzal svou kuší Fast Genbuovi, který k němu ale stejně docupital a sejmul ho. Napravo postupuje k mým liniím Cassandra a další havěť, Fire Gamini jdou středem a snaží se něco popálit. Kaeris moc nezasahuje, zatím.

 Shenlongem léčím popálené modely a Kaeris spolu s dalším Gaminem umřeli Genbua. Yu spálil Symbol autority a blokoval kočičky ve spálení toho mého. Vyhrabal se u mě Soulstone Miner, ale byl hned umlčen, aby neblokoval Snipery, kteří odbouchli dva fire gaminy. Docela jatka. Teta Cassandra mi zle pocuchala TT bratra, tak jsme se s ním v dalším kole rozhodl radši stáhnout. Bál jsme se, aby soupeř neměl schéma Punish the Weak a nebral tak body když henchman zabije miniona.

 Třetí kolo a teta Cassandra se dostala do bubliny se Snipery. Shenlongem jsem si proto změnil styl na opilecký a pěkně ji pocuchal, přičemž ji dodělal TT bratr. Sice na Cass měl Pinďa dané schéma Take one for the Team, bylo to ale jen za 1 VP. Yu nezabránil Kaeris ve spálení mého symbolu autority a ještě k tomu uhořel, přičemž já bohužel žádný spálit nezvládl.

 Ve čtvrtém kole se konečně Shenlong odpoutal z bubliny sniperů a vydal se plnit strategii. Samuraj položil marker do středového kruhu na Search the Ruins, s dalšími mu pomohl Shenlong za pochodu. Potvora Kaeris pálila co mohla, ale nebylo to k ničemu tak aspoň spálila další můj symbol autority. A já pořád nic, to se mi povedlo až v pátém kole, přičemž jsem ještě Kaeris jednu akci pohybu zdržel a tak se nedostala ke spálení mého posledního symbolu. Samuraj položil pro jistotu čtvrtý marker do středu bitevního pole a už jsme končili.

 Za hlavní jsme oba měli tři body, Pinďa jeden za to že jsem mu zabil Cassandru. Bohužel si špatně přečetl zadání schéma Search the Ruins a položil markery jinde než měl, takže to bylo bez bodu, zatímco já bral plné 3 VP a další 3 VP za Vendettu splněnou v prvním kole. Tedy výhra pro mě 9:4. Pohodová hra, kde se soupeři nevyplatila sázka na velké množství modelů, neboť každé kolo tak dva umřeli až nakonec zbyla ve hře Kaeris s kočičkami a jedním Gaminem, zatímco mě zemřel jen Yu a Genbu.

 Terény byly uklizeny a jaly se vyhlašovat výsledky. Hradečákům se moc nedařilo, byli za sebou Puštík, Wiedzmin a Erebi na 10. - 12.místě. Moje maličkost se umístila na třetím místě, přede mnou byl Craig s Leveticem a turnaj vyhrál Caferccan s Kirai.
 Super turnaj, parádně jsem si zahrál, až tedy na konec první hry. Prostory paráda, jídlo a pivo taky, do Brna se jezdí jedna radost.


Žádné komentáře:

Okomentovat