neděle 29. ledna 2017

Mind Breach 21.1.2017

 21.1.2017 pořádal Kirros v brněnské herně Black Oil (BO) turnaj na 50 SS. Domluvil jsem se s klukama z Valhally a vyrazili jsme poměřit síly do brněnské mekky wargamingu. Dorazilo nás pět mezi prvními ještě před devátou, kdy měl turnaj začít. Hodnou chvíli jsme čekali a blokovali vstup do vedlejšího fitka. Já v BO ještě nebyl a velikostí a pěkným prostředím jsem byl velmi mile překvapen. Bylo již připraveno dostatek stolů, abychom po krátkém brífingu mohli začít hrát.
 Ke hraní Malifaux se v poslední době dostávám méně a méně, proto jsem vyvezl provětrat zase Shenlonga. Jednak toho s ním mám nahráno nejvíce, druhak jsem byl s Ten Thundres jediný, a to se taky počítá. Jinak z HK dojel ještě Wiedzmin s von Schillem, Naciketas s Molly, Langly s Viktorkama a Puštík s Rasputinou. Bylo jasné, že určitě někoho z nich potkám a byl jsem zvědav, koho.


1. kolo vs Drasťák
Strategie Guard the Stash, schémata Exhaust their Forces, Convict Labor, Inspection, Covert Breakthrough, Show of Force. Deploy 1/4 kruh v rozích.
 Drasťák má Lilith upgadovanou na max, k ní Nekimu taky upgradovanou, dva malé Terror toty, Black Blood Shamana, Barbadose a Cheruba. Terén je ucházející, beru svoji klasickou sestavu ve složení Shenlong s upgradem, Sensei Yu, dva snipeři, Peasant, Samuraj, Izamu s TT bratr.
 Ze schémat jsem vybral Exhaust their Forces a Convict Labor, soupeř Show of Force a Exhaust their Forces. Protože se hraje o zabírání dvou bodů 5" od středu po lajně na každou stranu, dává soupeř vše na vrchol 1/4 kruhu, aby tam byl co nejdříve. Já dávám zleva Yua a Samuraje, pak oba Snipery se Shenlongem a Peasantem v dosahu, napravo Izamu a TT bratr.
 Začínáme, Peasanti dávají Focus a Sniper picne jednoho Totíka. Soupeř koulí očima, tohle nečekal. Sune vše ke středu, Lilith to kreje vyvolaným terénem, kvůli kterému musím zrušit formaci Sniperů a jeden odchází z bubliny Shenlonga, aby dal za 2Wd Barbadosovi. Yu jde do levého rohu, TT bratr do pravého a Izamu s fastem od mastera nacharguje druhého Terror tota a pošle ho k šípku. Sice je tam dost na ráně, ale snad to přežije.
Ve druhém kole začnu, Izamu nacharguje Black blood shamana a zabije ho na tři útoky, protože při druhém přišel na dmg black joker. Jsem trochu mrzutý, měl zemřít i Cherub. Nekima a Lilith tedy popraví nebohého Izamu, což mi tak nějak už nevadí, svoje splnil, Totíci nevyrostou do těch velkých potvor. Yu je v rohu a položí první marker na Convict Labor. Shenlong musel dopředu, aby zabíral markery pro strategii, ten druhý drží TT bratr. Snipeři střílí na co můžou, ale nic moc nedají, Lilith se pokouší něco udělat s mým masterem, ale nedaří se jí to moc. Za strategii bereme bod oba, soupeř má 1 VP za Show of Force díky Barbadosovi.
 Ve třetím Nekima umře TT bratra a za to je po zásluze postřelena na 4 Wd od sniperů, padne Cherub. Yu položil třetí marker na Convict Labor a jde zabírat levý marker u středu, Shenlong se přesunul napravo. Lilith se tam tak nějak motá a vlastně nic moc neudělá, jen dodělá Samuraje, který se 2x netrefil rotačákem a dostal za 6 Wd díky tomu. Za strategii bere VP jen soupeř, stejně tak za Show of Force, já jen za Convict Labor.
 Ve čtvrtém kole umře Nekima, Lilith sejme jednoho Snipera, Shenlong nezabije Barbadose a nechá ho s 1 Wd, aby ten pacholek pobral další 1 VP za schéma. Konečně jsme si vyměnili Exhausted, za což máme opět po bodíku, já mám další za Convict Labor. V pátém kole můj mástr dobil Barbadose, čímž nebude mít Drasťák VP za strategii. Opět jsme si vyměnili Exhausted a byl konec, šesté kolo nepadlo.
 Hra to byla velmi pohodová a svižná, Drasťák byl dobrý soupeř. Nakonec jsem ho porazil 8:7, o jediný VP. Opravdu dobrá hra.

 Bylo lehce před polednem, čas oběda. Black Oil nabízel k obídku Chilli con Carne, což jsem spolu s pivkem nemohl odmítnout. Bylo to vynikající. Nejlepší herna co znám.

2. hra vs Puštík
 Bylo jasné, že si zahraji s někým z HK a tím šťastným se nakonec stal Pušťík. Hráli jsme na stole s kupou domečků a překážek, rozhodl jsem proto opustit svůj sniperský roster a být trochu neotřelý. Do boje proti Rasputině proto nastoupil Shenlong s Upgradem, Yu,  Samuraj, Peasant, Izamu, dva TT bratři a Long Swordsman, můj nejnovější alternativní model od Kaha Miniatures. Proti tomu stála Puštíkova Rasputina s nějakými upgrady, Snow Storm s upgrady, Essence of Power, Ice gamin, Silent One a dva Acolyti. Strategie Extraction (aspoň 2 modely do 6" u středu), schémata Convict Labor, Hunting Party, Frame for Murder, Take Prisoner, Set Up. Deploy standard 6".
 Ze schémat jsem si vybral Frame for murder na Izamu, je to model kterého se každý bojí a většinou umře jako první, protože nejde ignorovat. Ještě nikdy jsem nezkoušet Set Up, což je rozmístit kolem vybraného modelu markery a pak máte 1 VP za každý takto umístěný a posléze odstraněný marker.
 Deplojnul jsem lajnu zleva doprava Yu, bratr, Izamu, Peasant, Shenlong a kousek přes barák bratr, Samuraj a Swordsman. Soupeř dělá lajnu naproti mě, Acolyti jsou v dostřelu díky From the Shadows, bude to mazec.
 Začínám, hýbu vším opatrně, abych nedostal kouzlem od Rasputiny. Soupeř trochu vystrčí Snow Stormu a i když mi v tom brání ledovými sloupy, Izamu si na něj díky push a fast od Shenlonga dá charge, kterým ho ale jen trochu pošimrám, stojí s 6 Wd. Skupinka napravo postupuje opatrně kolem domu, za kterým číhá Acotyla, který naštěstí nic nestřelí. Zatím ho zabít nechci, nevím, zda na něj nemá soupeř Frame for Murder.
 Ve druhém kole se snažím zpracovávat Izamuem Stormu, ale nedaří se. K mému údivu se soupeř nesnaží nijak mi to vracet. Shenlong je strategicky na středu v baráku, Yu si přišel taky na střed, abych držel marker. Skupinka napravo byla zablokována Ledovými sloupy od Rasputiny, trvalo jim dvě kola než to obešli, aby pak zahlušili Silent Ona i jednoho Acolytu s Esencí. Daří se mi plnit strategii, což je dobré. Ve třetím kole jsem díky Shenlongovi odpushnul Peasanta se třema markerama ke Snow Storm a splnil tak Set Up za 3 VP. Bohužel soupeř splnil taky tento úkol, měl ho namířený na Izamu, který se motal u středu. Proto do něj nešel a nechtěl ho zabít. Měl jsem více modelů na středu a tak jsem mohl posunout marker pro strategii o 3" k sobě, což jsem samozřejmě udělal.
 Ve čtvrtém kole mi konečně Snow Storm sejmul Izamu a 2 VP tak byly doma. Marker pro strategii byl daleko od soupeřových modelů a tak Puštík nebral body.
 I když jsme měli oba skoro půlhodinku času na hodinách, hráli jsme nějak pomalu a Kirros zahlásil poslední kolo. Do pátého jsme už nešli, i když by asi bylo hodně rychlé. Což mi nevadilo, výhra 8:4 byla doma. Jeho druhé schéma bylo Take Prisoner na Yua, který ve čtvrtém kole zabil Gamina, který u něj byl jako jediný a soupeř nestihl k němu dosunou žádný další model.

3. hra vs Wiedzmin
 Že si zahraju s jedním hráček z HK bylo jasné. Že trefím dva, to bych netipnul. I stalo se. Wiedzmin na mě měl pifku z posledního turnaje v Praze, kde jsem ho taktéž s von Schillem deklasoval Shenlongem, brali jsme to tedy jako odplatu. Do boje proti von Schillovi s upgrady, dvěma Trappery, třemi Freikorpsáky, Johanem a Taelor jsem vytáhl svůj střelecký build.
 Strategie Headhunter, schémata Neutralize the Leader, Detonate the Charges, Leave your Mark, Convict labor a Hunting Party. Jako posledně si beru Neutralize the Leader a Leave your Mark. Deploy "L" v rozích.
 Deplojuji jako druhý a mohu tak reagovat na soupeřovy modely. Dávám ty své do krytu před střelci. Izamu spolu se samurajem a TT bratrem jsou nalevo, u středu Shenlongova bublina a Yu dole, aby vyrazil na soupeřovu polovinu co nejdříve to bude možné.
 V prvním kole ustál Izamu střelbu od Trapperů s 5 Wd. Na ruce jsem měl Red Jokera, tak jsem ho použil na Trappera a na zemi se válela první hlava. Teď ještě jak se k ní dostat. Jinak to bylo o pohybech. Von Schill se přesunul k zídce kde stál Trapper a zkoušel střílet, neúspěšně. Ve strachu o headmarker Shenlong opuštil bublinu u sniperů, pushnul Izamu a ten díky fast dochargoval na von Schilla a trochu ho zruchal.
 Ve druhém kole jsem hned vyrazil Shenlogen a sebral headmarker. Tím jsem ale nechal mastera jako na střelnici před soupeřovými modely. Taelor zahlušila Izamu a von Schill střílel na mého mastera, kterého sundal na 6 Wd. Pak se vyléčil a Shenlong dostal paralýzu po tom co nesložil Horror test. Yu postupoval nikým neohrožován na soupeřovu polovinu a položil první marker. Snipeři picnuli jednoho Freikorpsáka.
 Ve třetím kole mi umřel Shenlong, na kterého měl Wiedzmin vyhlášeno schéma Neutralize the Leader, podařilo se mi naštěstí sebrat jeden headmarker opodál stojícím TT bratrem. Yu položil další marker a začal postupovat k nepřátelským modelům, aby mohl sbírat hlavy. Jako velký držák se ukázal TT bratr, který s 2x Df stance a Df7 vydržel útoky Johana, Taelor i von Schilla a dostal jen za 4 Wd.
 Taelor zabila TT bratra a tak odkryla nejen sebe, ale i von Schilla, který byl ustřílen snipery. Body za schéma byly doma. Johan vyrazil spolu s Freikorpsákem zahlušit Samuraje, který se zranil svou střelbou. Což bylo moje štěstí, neboť tento Freikorpsák nemohl sebrat jednu hlavu, což se nakonec ukázalo jako rozhodující.  Yu položil poslední marker na Leave your Mark a už byl u jiného Freikorpsáka, aby ten nemohl sebrat hlavu. Další kolo bude hustě o pozicování a aktivacích jako doteď ne.
 V pátém kole Samuraj ustál útoky nepřátel a ti tak nezískali jeho hlavu. Yu stál zavázaný v melee s Tealor a jedním Freikorpsem. Odpushnul sám sebe do kontaktu s head markerem. Za získaný fokus z tohoto pushe odpushnul Taelor a za tento fokus sebral head marker. I když se mu to málem nepodařilo, Wiedzmin na flip na Dmg s (-)(-) flipnul 11, 12 a 13. Šesté kolo naštěstí nepadlo. Po sečtení výsledků jsem zvítězil 9:7.
 Stejně jako v minulosti, i dnes se mi s panem W hrálo velmi dobře. Sice to chtěl v prvním kole, když jsem mu jeden model zastřelil a druhý ošklivě načnul, vzdát, pak se ale vzchopil a pořádně mi zatápěl. Chyby jsme dělali oba, nakonec se ale štěstěna přiklonila na mou stranu.

 Tři vítězství jsem na turnaji už dlouho neměl a bylo jasné, že mohu pomýšlet na vítězné stupínky. Ostatní pomalu dohrávali, sbalili jsme si věci, vystavili modely k barvící soutěži, kterou vyhrál Corrgon a již zde bylo vyhlášení výsledků.
 Z naší hradecké výpravy se Langly umístil na 10. místě, což pro nás bylo velkým překvapením, většinou se umisťuje lépe. Puštík skončil na 8. a Wiedzmin na 6. místě. Spolu s Naciketasem jsme měli oba tři výhry, on měl však více nahraných bodů a byl tak první, čímž já jsem skončil druhý. Parádní výsledek. Dostali jsme guildery a já v malém Mystery boxu Katanaka Snipera, zatímco Naciketas ve velkém boxu modrou průhlednou Rasputinu.
 Na dlouhé řeči už bohužel čas nezbýval, po krátkém rozloučení jsem se vydali na cestu na Hradec. Turnaj to byl parádní. Konečně jsem měl možnost poznat Black Oil Kirros měl vše pevně v rukou. Dodržoval se časový rozpis, vše potřebné bylo naflipováno před hrou a rozdáno na A4 před hrou. Organizace perfektní, už se těším na další brněnský turnaj.





Žádné komentáře:

Okomentovat