neděle 11. prosince 2016

Master of Cold Butchery 3.12.2016

 Na sobotu 3.12. 2016 byl ohlášen poslední letošní turnaj série Masters. Toho předešlého, konaného v Ogřím doupěti, jsem se nemohl zúčastnit a tak na tenhle jsem se těšil o to víc. S klukama jsme vyrazili až v sobotu ráno, trochu netypicky pro nás. Neznali jsme nově domluvené prostory skautské klubovny Gategawa, nevěděli jsme do čeho jdeme, proto jsme zvolili jednodenní variantu zájezdu.
 Na místě jsme byli akorát na čas. Stoly a vše bylo nachystáno, kolem deváté dorazili poslední opozdilci. Samozřejmě Pražáci, co to mají nejblíže, že. A mohlo se začít.

 Připraveno bylo osm stolů pro celkem 16 účastníků, z nichž jeden byl až z dalekého Kyjeva. Tedy další turnaj se zahraniční účastí. Ukrajinsky nikdo neuměl, naštěstí postačovala angličtina.
 Na turnaj jsem opět vyvezl provětrat Shenlonga. Jednak toho s ním mám nahráno docela dost, druhak si myslím že a formát Fixed master je jeden z nejlepších, protože má odpovědi na spoustu záludností, které mu mohou jeho nepřátelé přichystat. Hrálo se na 55 SS, což je trochu nezvyklý formát, ale aspoň se tam vejde více modelů. Los mi na první hru určil Archilla a jeho Mc Mourninga na stole se železnicí a několika domečky.



1. hra vs Archillus
 Deploy standard, strategie Headhunter, ze schémat na výběr Search the ruins, Public demonstration, Hunting party, Take Prisoner, Convict Labor. Do hry jde Shenlong s jedním upgradem, Sensei Yu, jeden Samuraj s upgradem na +3 Wd, dva snipeři, jeden Peasant, Kang a jeden TT bratr. Soupeř bere McMourninga s nějakými upgrady, Sebastiana (na fotkách Dr. Dufresne = Sebastian), dvě sestřičky, Performerku, psí zbytky, čivavu, Rafkina, Crooligána a jednu Rotten Belu. Oba to stavíme na 50 SS, což jsem zjistil až ve druhé hře. Hehe. Ze strategií beru Convict Labor a Search the ruins, už ani nevím co měl soupeř. Trochu se bojím toho Headhuntera, ale snad to vyjde. Nesmím toho moc zabít na dálku, no.
 Deplojnu snipery na baráček, k nim Kanga, Shenlonga a jednoho Peasanta. Sensei Yu a TT bratr jsou nalevo, Samuraj půjde prudit napravo. Soupeř dává vetšinu do chumlu napravo, jen Crooligán si věří že půjde proti Yuovi.
 V prvním kole jsem picnul Sebastiana přes Red Jokera za 7 Wd a to nějak vzalo Archilovi vítr z plachet. Snažil jsem se ostřelovat všechno možné, ale nic nezabít, aby neměl soupeř Head marker. Yu makal nalevo a pokládal markery do 2" od středu, pomáhal mu v tom TT bratr. Soupeř se kryl kde to šlo, ale občas se mi povedlo něco postřelit. Do boje se zapojil Samuraj a dostal asi 6 poisonů, než k němu přichvátal Shenlong, vyléčil ho o 2 Wd a ještě ho poisonů zbavil. Dostatečně se v dalším kole pomstil, protože točil rotačákem natolik vehementně, že jsem prolízal skoro celý balíček jen v jeho aktivaci. Bomba. Černého jokera jsem měl na ruce a červený tak přišel dvakrát, vždy když byl potřeba.
 Když jsem měl jisté markery na Convict Labor, vydal se Yu na střed pokládat markery na Search the Ruins. Tam se do něj opřela Bela se sestřičkou, ale ani za tři kola co do něj řezaly ho nedokázaly vykydlit. TT bratr zpracoval Crooligána a zatloul ho palicí do země. Napravo umřel nejdříve Samuraj, pak i Shenlong. Naštěstí jsem ale i já zabíjel modely soupeři a stíhal sbírat hlavy. V pátém kole se Yu odpushnul od holek na středu a vyprdnul třetí marker na Search the Ruins, když byl konec.
 Hra byla od začátku v mojí režii, k čemuž mi pomáhalo i to že jsem každé kolo vyhrál Iniciativu. Kang se nezaplatil, kdyby tam místo něj byl Izamu udělal by větší bordel. První dvě kola jsem nehrál tak agresivně, protože jsem neměl modely v dosahu na sbírání hlav, ale i tak jsem za hlavní úkol posbíral 3 VP, stejně jako soupeř. Ten však nebral ani jeden bod za schémata, zatímco já za obě plné 3 VP, tedy výhra pro mě 9:3.

2. hra vs Wiedzmin
 S Wiedzminem to jsou vždy povedené hry a nejinak tomu mělo být i dnes. Na začátku se mě snažil přesvědčit, že když mu to nezkazím tak možná něco vyhraje, nedal jsem se však ošálit a naklepal mu to 9:5. Ale nepřeskakujme.
 Strategie Extraction (Turf war), deploy "L" v rozích, schémata Convict labor, Neutralize the Leader, Leave your Mark, Frame for Murder, Show of Force. Volím Leave your Mark a Neutralize the Leader, soupeř vzal Convict Labor a Frame for Murder.
 Jelikož jsem zjistil, konečně, že se hraje na 55 SS, vyměnil jsem Kanga za Izamu a přidal jednoho TT bratra. Pan W proti tomu nasadil von Schilla s upgradem na léčení a fast, Taelorku a Johana, oba s fastem, dva Trappery a čtyři normální Freikorpsáky. Na začátku to bylo devět proti devíti modelům, až si vyvolám Peasanta, budu mít výhodu jedné aktivace.
 Prohrál jsem flip o deploj, vykládal jsem se na stůl první. Oba bratři a Samuraj nalevo na střed do lesa, Izamu kryje Shenlonga a u něj je Peasant a v dosahu aury oba snipeři v krytu, Yu připraven jít napravo. Soupeř dává svoje střelce taky do krytu a do dostřelu na moje modely, zbytek kolem domečku, aby byly pěkně kryté.
Prohrál jsem Ini v prvním kole a už jsem měl jednoho snipera jen na 2 Wd. Tak jsem picnul druhého Trappera, který se ještě neaktivoval. To zabolelo. Wiedzmin vyslal na střed jednoho Freikorpse, kterého hned umřel Izamu, čímž jsem splnil soupeři Frame for Murder za 2 VP. Yu jde doprava vstříc jinému vojclovi, co si tam chce pokládat markery. Nalevo posílám jednoho TT bratra, který o dvě kola dál zahluší Freikorpse co tam měl taky prudit s markerama na Convict Labor.
 Ve druhém kole opět prohraji Ini a von Schill zaříznul Izamu. Jeho nožíku ignorujícímu Armor a čtyřem útokům díky Fast nešlo odolat. Tím ale nepřátelský master stál pěkně před hlavněmi odstřelovačů a ti toho využili. Na konci kola měl jen s 5 Wd a já si zahlásil Neutralize the Leader, čemuž se Wiedzmin opravdu podivil a zaskřípěl zubama. Sice si ho vyléčil, ale byl s ním pěkně na ráně. Nalevo se Johan pustil do Samuraje a Talor do TT bratra, oba ale přežili dvě kola a náležitě prudili. Shenlong místo mlácení von Schilla radši léčil a tak snipeři zabili Taelor a naklofali von Schilla.
 Ve čtvrtém kole si Shenlong změnil styl na Opilou pěst a nechal stát nepřátelského mastera s 1 Wd, což zaplatil životem nejen on, ale i Samuraj. Nicméně na konci kola sniper popošel a já flipnul haluzáckou třináctku na útok a tak se i sám von Schill odporoučel a 3 VP za jeho zabití byly doma.
 Yu napravo pokládal markery na Leave your Mark a nahrál mi tak 3 VP. Pak se vrátil a stál u soupeřových markerů a tak se nepočítali do Convict Labor. Psalo se páté kolo, když mi soupeř zabil jednoho snipera, zatímco ten druhý zastřelil Johana. Na stole jsem tak měl tři modely, z toho jednoho Peona, zatímco Wiedzmin jen Freikorpsáka. Končíme v šestém kole za stavu 9:5 pro mě.
 Hra to byla epická. Celou dobu jsme se špičkovali nebo kvičeli, tak do třetího kola to vypadalo že by mohl vyhrát pan W, ale nakonec jsem to otočil pro sebe. Opravdu parádní hra.

3. hra vs Hornedrat
 Deploy 1/4 kruhy, strategie Interference (čtvrtinky), schémata Convict Labor, Show of Force, Undercover Entourage, Quick Murder a Exhaust their Forces. Proti mě stojí naprdnutá Ophelie s Grácií, Burtem, Merris, Lennym, Francoisem a třemi obyč Gremliny. Já vzal build z předešlé hry a doufal, že to zabere.
 S Hornym jsem měl již tu příležitost několikrát hrát a vždy jsem si to prohrál špatným výběrem schémat. Po zkušenostech z předešlých her jsem si proto vybral Undercover Entourage na Yua, protože je to rychlý model a dovede se vyvázat z melee, navíc mu soupeř většinou nevěnuje dost pozornosti. A k tomu jsem přibral Convict Labor, modelů mám na to dost a Shenlong taky dovede pěkně čarovat s umístěním markerů. Nevzal jsem si Quick murder, protože jsem se bál že Grácii nezabiju. Jak jsem byl bláhový.
 Stůl mi moc nepřál, neměl jsem moc dobrý prostor dobře vyložit modely, proto šli snipeři na stůl přes From the Shadows a nebyli v auře Shenlonga ani v dosahu jeho Peasantů. Yu a jeden bratr nalevo, Samuraj u středu spolu s druhým bratrem a Izamu napravo. Soupeř dává vše do jednoho chumlu.
 Začnu, oba snipeři si vystřelili, ale nic moc nedali. Lenny zahodil Ophelii 10" od sebe, ta byla na dostřel jednoho snipera a ten hned umřel. Ve druhém kole umřel ten druhý a bylo vymalováno. Merris létala a prděla markery na střed, ale nějak jsem to Hornymu už nebaštil, protože takhle filmuje pokaždé. Grácie s Burtem postupovali napravo a tak se jim vstříc vydalo Izamu, které ve třetím kole zabilo Grácii. Že já vůl jsem si nevzal tohle schéma. Soupeř si ho však vzal a tak Izamu umřelo pod soustředěnou palbou všeho gremlinstva a dal tak protivkovi 3 VP.
Zbytek hry byl zcela v režii Hornyho, který si plnil strategii, jelikož mě od druhého kola chybělo více a více modelů. Každé kolo se mu taktéž dařilo mi dávat kondici Exhausted na schéma. U mě Sensei Yu nejenže nepoložil žádný marker na Convict Labor, navíc v pátém kole umřel a tak jsem nesplnil ani to dostat se do soupřova deploye. No prostě mazec a jatka, soupeř zaslouženě inkasoval 10 VP a já nulu.

 V mezičase jsem si stihl i trochu, co mi moje ájina stačila, popovídat s Konstantinem, V Kyjevě se prý hrají hlavně Resíci a Neverborni, minimálně Arkanisti a Ten Thunders. Byl tak trochu konsternován, když potkal proti sobě dvakrát Colette a jednou Ramose, ale tři výhry mu přinesly druhé místo. Shenlonga hraje jinak než já. V crew má jen jednoho snipera, pak Emisara, Samuraje a mnichy z Horní řeky, Musím někdy vyzkoušet. Taktéž se hlavně hraje formát Fixed factions, oproti našemu oblíbenému Fixed master. Bylo by zajíměvé někdy zkusit to obměnit, i když by většina asi stejně zůstala u jednoho mastera, se kterým má nahráno nejvíce.

Na prvním místě se, samozřejmě, umístil Horny a odnesl si tak diplom a Mystery box od Wyrdu. A Hornedrat se stal i celkovým vítězem této série Masters. K předchozím cenám přibyl další diplom, putovní cena, půllitr s pískovaným nápisem Masters of Malifaux a další Mystery box. Všichni jsme dostali Guildery, já svůj vůbec první. Atmosféra byla celkově pohodová, prostory dobré a lidi taktéž. Díky za organizování turnajů a těším se na další ročník.

Žádné komentáře:

Okomentovat