úterý 2. února 2016

Master of Guild 23.1.2016

 Na sobotu 23.1.2016 byl vyhlášen první v letošní série Masters of Malifaux s podtitulem Master of Guild. Zvolen byl menší formát 35 SS a jako leader Henchman. Takto jsme začínali v druhé edici a nyní se mělo dostavit vcelku dost nováčků, organizátoři se rozhodli takto zpestřit začátek a vrátit se ke kořenům. Když přeběhnu až na konec, dostavilo se celkem 23 hráčů, což je dosud nejvíce, a tak se záměr podařil. Zavítali nový pražští hráči, své emisary vyslala i Olomouc, jen ta Plzeň nám nějak spinká.
 Hradecká výprava dorazila jako tradičně již v pátek. Šlo se na večeři, trochu se bumbalo, ale oproti dřívějším předturnajovým dýchánkům se nyní po půl desáté všichni zvedli a vrátili se zpět do budovy O2, kde se na dvou stolech rozhořely vesmírné bitvy Star Wars: X-wing a na jednom stole Summoner wars. Nevím jak ostatní, já odpadl něco po půlnoci.

 Ráno bylo těžké a vstávat se nechtělo, leč bylo to lepší než jindy. Po ranním nákupu a snídani se začali trousit další hráči a něco po deváté jsme byli kompletní a Moorhed zahájil hraní.
 Když jsem zvažoval, s čím pojedu, šáhl jsem po Arcanistech. Mám k nim nejvíc modelů a taky zbrusu nový alternativní model Firestartera. Připravené jsem měl dva listy, konstrukty a lidi, dle schémat a protivníka.


1. hra vs Skaven
 Deploy 6", strategie Squatters right. Ze schémat na výběr z Protect territory, Outflank, Plant explosives, Breakthrough a Line in sand.
 Skaven je nováček z Olomouce. Vytáhl proti mě Taelor s nějakým upgradem na pohyb, Johana, Killjoye, Roninku a Convict gunslingera. Tomu jsem chtěl vzdorovat s Firestarterem a upgradem Imbued energies, Mechanical riderem a třema Gunsmithama. Na začátku máme modelů stejně, díky jezdcovi se mi od druhého kola bude zvyšovat počet aktivací. Veřejně volím Protect territory a tajně Plant explosives, Skaven Outflank a druhé tajné.
 Deployoval jsem první, modely jsem rozprostřel pravidelně proti Squatt markerům, zprava doleva stál Firestarter, Rider a pak Gunsmithi. Soupeř zleva dal Killjoye, Taelor, Johana, Gunslingera a Roninku.
  V prvním kole je to o pohybech, ale já mám rychlejší modely a tak mi Rider stojí u Squatt markerů, dva Gunsmithi stojí poblíž. Skaven se naučil abilitu u Killjoye "Blood price", která ho nutí udělat charge na nejbližší legální cíl. Měl jej 2" od Taelor, ale byl jsem za frajera a dovolil mu jej předeployovat tak, aby byl dál a nemusel svému leaderovi dělat ošklivé věci.
 Ve druhém kole jsem zapnul dva Squatty, soupeř ani jeden. Zasypal mé Gunsmithy smrští střel a ran, žádný ale neumřel a ještě měli Fast, na Df mi padaly samý berani. Rider vyvolával jako divej, ale Gamini padaly jak hrušky na sklonku léta. Upálil jsem Roninku, v CC rozebral Gunslingera. Johan si s kladivem došel na Ridera, ten to ale ustál a pak se pro jistotu odploužil pryč s 2Wd.
 Skavenovi se podařilo zapnout dva Squatty, ale jen na dvě kola. Taelor pokládala scheme markery na střed, stihla ale jen dva. Killjoy, kterého jsem se tak bál, si dvakrát hodil hákem po Gunsmithoj, přitáhl si ho, pak ho ale zradily karty a tak mi ho za dvě kola nezvládl zabít.
 Přemýšlel jsem, jak splnit Plant explosives, když mám všechny modely v melee, pak jsem si ale přečetl trigger u Jezdce, díky kterému může položit až dva scheme markery po udělení Dmg, čili jsem toho hned využil s plnil toto schéma za 2 VP.
 Firestarter tam jen tak ocmrdával a ve čtvrtém a pátém kole položil markery na Protect a už se od nich nehnul. Šesté kolo nepadlo, mám čtyři za strategii, 3 VP za Protect territory a 2 VP za Plant explosives. Naproti tomu soupeř dal jen 2 VP za strategii. Na outflank neměl modely na správném místě a na tajné Line in Sand měl jen dva markery. Výhra pro mě 9:2.

2. hra vs Slava
 Přiznám se, že mi dosti zatrnulo. Sláva je dobrej hráč, a i když jsem s ním ještě neměl čest změřit síly, jeho pověst ho předchází. Deploy byl čtvrtkruh 12", strategie Čtvrtinky, ze schémat na výběr Assassinate, Power ritual, Bodyguard, Entourage a Line in Sand.
 I když se hrálo na čtvrtinky, vzal jsem svůj konstrukt list, tedy k Firestarterovi Mechanical ridera, Rail golema a Howarda Langstorna. Jen čtyři modely, ale věřil jsem, že díky jejich armoru a vyvolávání gaminů budu hájit čtvrtinky srdnatě a statečně. Sláva měl jako leadera kapitána Dashela, k němu dal Guild pathfindera se dvěma pastmi, dva Guild guard a tři Guild Riflemany. Devět modelů proti mým čtyřem. No potěš.
 Já si ze schémat vybral Entourage a Power rituál, Sláva taktéž Power rituál a druhé tajné. Deploynul jsem tak, abych koníkem mohl vyrazit do pravého rohu, zbytek se bude motat u středu. Sláva dal gardisty nalevo, zbytek opanoval domeček a hlavně trčely na všechny strany.
 V prvním kole se jen pohybujeme, Pathfinder vyvolal jednu past kousek od středu, oba pokládáme marker na power rituál ve svém deployi.
 Ve druhém kole Sláva začne a všechno střílí do Langstorna. Ten chudák stojí s 4 Wd, a to jen proto, že jsem na ruce měl Red jokera, tři 13 a desítku. Tohle nemít, byl by v pánu. Nicméně jezdec dojede do druhého rohu a vyvolá tam Gamina. Čtvrtinky máme oba.
 Třetí kolo začnu já a Langstorn si dá charge na Pathfindera, kterého popraví. Bohužel Dashel mi ho hned dotluče. Golem se mrcasí na levé čtvrtince, Firestarter vylétl do levého rohu, kde jsou soupeřovi gardisti, kteří položili marker na power rituál. Za čtvrtinky bereme body opět oba.
 Ve čtvrtém kole se mi konečně rozjel Rail golem a díky zásobě burningů a knížek na ruce došel až k Riflemanovi, kterého od rozcupování zachránil black joker na dmg. Jezdec dojel do melee s Dashelem a vyvolával tam gaminy. Firestarter si dal Reckless a popoletěl do půlky bojiště. Ovšemže jsem ho ale já trotl dal do 2" od pasti, že. Nicméně od ní útok ustál, stejně tak i od jednoho gardisty, který se pustil za ním. Body za čtvrtinky má jen Sláva.
 V pátém kole jsem Firestarterem opět přes Reckless doletěl do soupeřova deploye. Měl tam na dostřel Riflemana, chtěl si tam ještě dojít s Dashelem, ten ale nezvládl odejít z boje s Mechanical riderem. Leader tedy přežil a držel Entourage. Díky převaze mých modelů na druhé polovině Sláva nebere body za čtvrtinky. Šesté kolo nepadne.
 Za Entourage mám plné 3 VP, za Power rituál také 3 VP, za strategii 2 VP, výsledných 8 VP. Oproti tomu Sláva 3 VP za strategii a 3 VP za Power rituál, což je 6 VP. Přes všechen můj brekot běhěm hry, jako že kolik má modelů on a kolik já, že Riflemani neukončují Focus na konci kola atp. jsem dokázal zvítězit. Zazněla slova, že jsem si to vybrečel, ale není to pravda. Jednak Sláva podcenil pohyb a možnosti YFirestartera, druhak jsem si to krutě vydřel. A byl jsem odměněn dalším dobrým soupeřem.

3 hra vs Wiedzmin
 Ten měl Taelor vedený Freikorps ve složení 2x Trapper a 4x Freikorpsman. Já nasadil Jezdce a 3 Gunsmithy. Deploy "L" v rozích, strategie Stake a Claim, schémata Assassinate, Take Prisoner, Deliver Message, Distract, Line in Sand. Volím tajně Distract a veřejně Deliver a message a tím jsem to prohrál. Wiedzmin ohlašuje Line in Sand a druhé tajné.
 Deploynul jsem dva Gunsmithy a Firestartera nalevo, zbylého Gunsmutha a jezdce napravo. Soupeř dá jednoho Trappera k domečku u mého pravého rohu zbytek tak nějak rozprostře.
 V prvním kole vyběhnu doprostřed bitevního pole s jedním Gunsmithem, jsa přesvědčen, že mi soft cover pomůže přežít. Nepomohl. Viděl na něj jeden Trapper a poslal mu ji za 6 Wd. Nechápu, jak mohl Wiedzmin na dmg s dvěma negativníma flipama otočit 11, 12, 13, mě se tohle nikdy nepovede. Než se Gunsmith vzpamatoval, přiletěla další kulka a šel pod kytičky. No paráda. Ostatní aspoň popošli tak, aby byly co nejblíže k soupeřově polovině.
 Ve druhém kole se mi podařilo položit jeden Claim marker, Wiedzminovi ale taky. Taelor byla moc blízko Mechanical ridera, bál jsem se jejího kladiva a tak jsem jezdce spíš stahoval zpátky. Zbytečně, Taelorka se zase bála, aby nedostala špatné zprávy a tak se do boje vůbec nehrnula. Napravo začal Trapper pokládat markery na středovou čáru.
 Trochu matu soupeře, když položím marker na středovou čáru. Ale jen do chvíle, než moji Gunstmithi dají již aktivovaným modelům Distract. Jezdec zabije jednoho Freikorpsmana, pak se přesouvá k rohu s Trapperem, kde vyprdne Gamina, jehož hned zahluší Taelorka. Vyprdnu další Claim marker díky Firestarterovi, soupeř ale taky. Beru 1 VP za Distract.
 Ve čtvrtém kole položí Taelor další sand marker a jde na střed. Jezdec se trochu stáhnul a vyprdnul dalšího gamina, který ale hned umře, ještě před svou aktivací. Díky tomu musím aktivovat jednoho z Gunsmithů, co jsou v melee s Freikorpsmamana, jako prvního a soupeř tak setřepe Distract. Firestarter letí na soupeřovu polovinu a pokládá další Claim marker, Taelorka dělá ale to samé.
 V pátém kole se mi daří aktivovat modely tak, aby Wiedminovi Freikorps dostávali Distract až po své aktivaci. Podaří se mi položit další Claim marker a dojít jedním gaminem do melee s Taelor, díky čemuž nedokáže položit třetí sand marker na střed. Co se mi ale nepovede je udržet jednoho Freikorpsmana v melee s Gunsmithem a ten utekl k Mechanical riderovi. Šesté kolo nepadlo.
 Já uhrál 1 VP za Stake a claim a 2 VP za Distract. Wiedzmin ohlásil Take prisoner na Jezdce, za což měl 2 VP a za Line in Sand uhrál 1 VP, což je ve výsledku remíza 3:3.
 Uff, tohle byla obzvláště těžká hra. Distract se ukázalo jako dobře zvolené schéma, dávám ho (1) interact akci, zatímco soupeř ji shazuje za (2). Což v kombinaci se strategií Stake a claim dává soupeři na výběr hrát za svoje Victory pointy nebo bránit získávání mých. Kdybych nehlásil veřejně Deliver a message, třeba bych Taelorku vytáhl na souboj s Riderem a mohl doručit zprávu. No, dost teorie, mohl jsem to také pěkně projet, že.

4. hra vs Hornedrat
  S Hornym jsem se již jednou utkal a uhrál remízu. Dnes jsem si věřil i na výhru. Nějací gremlini mi přeci nebudou bránit hřát se na výsluní šampiona. Hehe.
 Horny nasadil svou pro mě obvyklou sestavu pod vedením Francoise. Burt Jebsen, Raphael, jeden obyč gremlin, Merris a hlavně Grácie. Já se rozhodl pro trochu hybridní sestavu, a to Mechanical ridera, Howarda, Gunsmitha a jednoho Fire gamina. Hrálo se Turf war, deploy Standard, schémata Bodyguard, Spring the Trap, Cursed object, Distract a Line in Sand. Veřejně volím Line in Sand a tajně Cursed object, soupeř má obě tajné. Hrajeme na stole s bažinou, poloviční pohyb všude mimo lávky.
 Deploynu Ridera nalevo s cílem jezdit na středu, prdět gaminy a pokládat Sand markery. Na lávku Howarda, Gunsmitha a Gamina, Firestarter stojí za baráčkem napravo. Soupeř vyloží vše do lajny napravo.
 V prvním kole se dostanu Howardem a Gunsmithem do 6" palců od středu, stejně tak i Horny. Jezdec dojede na střed a Firestarter se bojí vystrčit čumák, aby to nekoupil od Raphaela nebo Merris, kteří mu jdou naproti.
 Ve druhém kole Howard opustil střed, aby mohl jít zpacifikovat Raphaela, který se dostal na moji polovinu, ale zradili mě karty, Raphael stojí s 1 Wd. Grácie přes reaktivaci dojde na moji polovinu a začně okusovat Fire gamina a Gunsmitha. Jezdec pokládá marker na střed, vyvolá gamina, pushne se a položí další marker. Na tohle je to super. Soupeř Jebsenem a Francoisem drží střed, já nikoliv, neberu VP za strategii.
 Než se ve třetím kole Raphael odpushne od Langstorna, dá mu prokletí. Načež k němu Howard opět dojde a dá mu prokletí taky. Firestarter zkouší pomoct Gunsmithovi udolat Grácii, nepodaří se mu to ale, tak radši odletí do bezpečí. Pokládám další markery na střed a prdím jezdcem gaminy, kteří drží Turf war. Jelikož jsou v krytu s Deffensive stance, nedaří se je soupeři zabít. Oba bereme 1 VP za strategii a také za Cursed object.
 Ve čtvrtém kole jsem nejblíže zabití Grácie, když je na 2 Wd. Ta prasečí mrcha následně sežere Gunsmitha a je zase zdravá jak řípa. Navíc odchází prudit na střed. Raphal dá zase Howardovi prokletí, ten mu ho vrátí zpátky. Jezdec je na středu a pokládá poslední marker na Line in Sand. Horny ohlašuje Bodyguarda na Burta.
 V pátém kole zkouším jezdcem zranit Burta, ten ale útoky převede na vedle stojícího Francoise, který to v pohodě ustojí. Grácie sežere jednoho Fire gamina, načež ten svým výbuchem zabije opodál stojícího Metal gamina. Za tuhle blbost můžu děkovat sám sobě, protože jsem tam toho Fire gamina neměl vůbec vyvolávat. Raphael s Howardem se vzájemně proklínají. Ale ať udělám co chci, na Hornyho výhře už nic nezměním, hraju jen o svoje body. Abych to neměl až tak snadné, soupeř mi kazí získání Victory pointů, když si nechá vybouchnout Merris blízko prokletého Francoise, čímž ho zabije ještě před započtením VP.
 Končíme v pátém kole. Soupeř nahrál plných 10 VP, já "jen" 8. S letošním prvním turnajem se tedy končím prohrou 8:10.


 Rychle se uklízejí stoly zatímco Moorhed datluje výsledky do laptopu. Ve velkém chumlu jsou poté přečteny výsledky a za
potlesku davu je vítězem vyhlášen Horny, následován Wiedzminem a na třetím místě Puštíkem. Moje maličkost skončila na sedmém místě, což není zase až tak špatné.
 Příště se hraje na 45 SS. Těšte se na hodně dakka ala Shenlong. Haha.




Žádné komentáře:

Okomentovat