úterý 27. ledna 2015

Malifaux 2e FAQ& Errata 1/1/15

 Prvního ledna byla vydána nová verze FAQ, kterážto vychází každý lichý měsíc. Jelikož je nyní FAQ o něco více než posledně, rozhodl jsem se je přeložit.

str. 6- Core rules questions
Ot: Může model ukončit svůj pohyb v půlce climbable terénu (nechal jsem angl.názvosloví, česky slezitelný nebo sešplhatelný zní divně:-))? Je možné, aby se model zastavil "ve vzduchu", jestliže má terén vlastnost Climbable?
Odp: Technicky ANO. Hráči určují vlastnosti terénu před začátkem hry. Je vhodné určit jako Climbable terény, které tuto vlastnost skutečně mají, jako třeba schody, žebříky, prudké kopce atp. Pokud toto přiřadíte naprosto kolmému srázu, můžete se setkat se situací, kdy model skončí v polovině a bude "viset" ve vzduchu. Je to stejné jako říci o 6" vysoké skále že je těžký (severe) terén a poté na ní složitě balancovat s modelem. Mnohem lepší je určit tento terén jako neprůchodný (impassable), buďte tedy opatrní při určování vlastností terénu.


str. 7- Action/Abilities found across multiple Factions
Ot: Jsou dvě rozdílné verze Bullet Proof. Jedna říká "Sh attack Actions", druhá "Sh Actions". Která je správně?
Odp: Sh Actions je správně. Bullet Proof chrání i proti taktickým střeleckým akcím (Sh Tactical Actions).

str. 8
Ot: Když model se schopností Eat Your Fill zabije model s Explosive Demise, co nastane dříve? Útočník se vyléčí nebo obránce udělí zranění?
Odp: Nejdříve udělí obránce zranění díky Explosive Demise a až poté se se útočník vyléčí přes Eat Your Fill. Explosive Demise se stane přesně v okamžiku smrti modelu, kdežto Eat You Fill až PO smrti obránce.

Ot: Pokud model použije trigger "After damaging", který mu dovoluje provést push/pohyb a on zabije obránce s Explosive Demise, může tento trigger použít pro útěk před zraněním z Explosive Demise?
Odp: NE. Explosive Demise nastane v okamžiku smrti modelu, což se děje v kroku 5 Duelů- určení úspěchů, kdežto "After damaging" trigger se spouští až po kroku 5. (Core Rulebook str. 32 a 33)

str. 9
Ot: Můžu použít Lure k pohybu s modelem přes hranu srázu, donutit ho k pádu a tím ho zabít? 
Odp: ANO, při Lure musí jít model nejkratší možnou cestou k modelu, který ho seslal.

Ot: Může model s vlastností Flying nebo Incorporeal použít Marker s vlastností terén jako kterýkoliv jiný terén?
Odp: ANO, stejně jako všechny ostatní modely.

str. 9- Guild
Ot: Může Sonnia zabít model s Flameburst, použít trigger Consuming Flame a poté díky schopnosti Violation of Magic vyvolat Witchling Stalkera? Co nastane první, Consuming Flame nebo Violation of Magic?
Odp: Violation of Magic nastane jako první, "when the target si reduced to 0 wound", což je v kroku 5 Duelů, tedy Sonnia nemůže vyvolat Witchling Stalkera. Consuming Flame je After damaging trigger, který nastane až po kroku 5. Tedy Consuming Flame neudělí cíli Burning před vyhodnocením Violation of Magic a nebude tedy vyvolán žádný Witchling. (pokud samozřejmě nemá cíl Burning z jiného zdroje již předtím)

Ot: Pokud je zabit model s Explosive demise, má Burning conditions a je v dosahu Sonina Violation of Magic, díky kterému vyvolá Witchlinga, je vyvolán před nebo po vyhodnocení Explosive demise?
Odp: Violation of Magic se vyhodnocuje když má model 0 životů (when the target si reduced to 0 wound). Pokud má model 0 životů, je v tom okamžiku zabit, tedy Violation of Magic a Explosive demise mají stejné časování. Musíme tedy použít časování ze str. 46 pravidel:
1) útočník vyhodnotí své akce
2) obránce vyhodnotí své akce
3) jakýkoliv model, který kontroluje První hráč (First player), vyhodnotí své akce v pořadí dle volby hráče
4) jakýkoliv model druhého hráče vyhodnotí své akce
 Pokud je Sonnia aktivní model, pokud zabije nepřátelský model s Explosive demise svou akcí, vyhodnotí své akce jako první. Vyvolá tedy Witchlinga a ten následně dostane zranění z Explosive demise při vyhodnocení triggerů obránce. Pokud ale obránce zabije jiný model, Sonnia vyhodnocuje své akce dle kroku 3 nebo 4 výše v závislosti zda je hráč první či druhý. Díky čemuž vyhodnotí své akce až po Explosive demise a vyvolaný Witchling nedostane žádné zranění.

str. 11- Neverborn
Ot: Pokud model schopný provést Sh attacks během Charge vyhlásí charge na model se schopností Perfect Camouflage, dostane útočník jeden nebo dva [-]?
Odp: Útočník dostane jen jeden [-]. Charge i Sh attack se spouští ve stejný okamžik, proto jen jeden [-].

str. 14- Ten Thunders
Ot: Pokud Mei Feng použije akci Vent Steam vícekrát během jednoho kola, sčítají se tyto aury? Jinak řečeno, pokud použije Vent Steam dvakrát, bude mít model cílící Mei dva [-]?
Odp: ANO, model obdrží dva [-], aury se sečtou. Efekty ve hře se sčítají, pokud je toto Condition číslo  s +/- nebo je řečeno jinak (stacking Core Rulebook, str. 53).

str. 15- Malifaux Errata 11-1-14
Guild, Samael Hopkins
(1) Flaming Bullets (Ca 5ram / TN: 13 / Rg: (puls)8): All enemy models within (puls)8 must pass a TN 15 Wp duel or gain the following Condition until end af the Turn: "Mark of Incineration: This model receives [-] on all Df duels."

Žádné komentáře:

Okomentovat