čtvrtek 20. března 2014

Čtvrtá hra v lize proti Anansimu

 Scházíme se s Anansim ve Valhalle chvilku před půl druhou, abychom odehráli náš vzájemný duel do čtvrtého kola hradecké ligy v Malifaux. Po nezbytném poplkání a rozestavění terénů se pár minut před druhou hodinou pouštíme do samotné hry.
 Přípravná kola skončila a již se hraje s Mastery na libovolný počet SS, my si domluvili 40. Již z domu jsem si naplánoval crew a byl zvědav, co proti mě vytáhne Anansi. Deploy byly čtvrtkruhy v rozích a jako hlavní úkol padl Reckoning, Vyvražďovačka. Oba jsme začali brečet, jakou má ten drhý výhodu. A v tomto breku jsme se střídali až do konce hry. za schémata jsem flipnul dvě trojky s beranem a pírkama, na výběr tedy bylo z Assassinate, Bodyguard, Line in a Sand, Plant Evidence a Distract.

Anansi
Master: Seamus s upragdy Bag o Tools, Mad haberdasher
Crew: Sybelle a upgrady Bleeding Tongue, Not too banged up, 3x Rotten Belle, Hans, Copycat Killer
SS do začátku: 3
Schémata: obě tajná, ale tuším Bodyguarda a Assassinate


Master: Viktorka s upgrady Sister in Spirit, Sister in Fury, Synchronized slaying
Crew: Viktorka s upgradem Mark of Shez´ull, Roninka, Vanessa, Student of Conflict, Void Wretch, Nothing Beast
SS do začátku: 2
Schémata: Line in a Sand, Plant Evidence, obě ohlášená

 Chtěl jsem si vyzkoušet zahrát Viktorky a jejich alfa strike jako v první edici. Sice mě to stálo 8 SS v upgradech, ale jelikož je sword Viki zadarmo, bylo to jako bych měl model za 8 SS, takže proč ne.
 Vyhrál jsem flip o výběr strany, Red jokera Anansi nemohl překonat, a přenechal to soupeři. Ten si vyložil vše na kraj svého deploye, Hanse trošku dozadu. Já se strašně bál Lure, ještě že na uhlopříčku jsme od sebe dál. Beasta a Void Wretch jsem dal nalevo s cílem pokládat markery na Anansiho rohu. Roninku na střed, aby kdyžtak mohla vyrazit pomoct na jednu nebo druhou stranu, a zbytek dospod napravo, s cílem zase jít pokládat markery do mého pravého roku. Uvidíme, jak se to vyvrbí. Rozhodně nesmím nikde vystrčit ani milimetr podstavce, jinak pochoduju na smrt přes Lure.
 První kolo a moje Ini Black joker, Anansi mě nechá začít. Na ruce mám Red joker a 2x 11, paráda. Bylo mi jasné, že v tomhle kole je neužiju, na ruce se ale vždycky hodí. Viktorky postupují spolu s totemem na všemožnou kombinaci přitahování do 6" podél mé strany stolu do rohu, Beasta se drží za barákem a Roninka se taky kreje co jí síly stačí. Anansi přeměřuje, zkouší koukat ze všech možných úhlů, ale cíl pro Hanse či Lure nenachází.
 V druhém kole opět vyhrává Ini Anansi a nechá mě začít. Dělám pohyby Viktorkama, hraju si pro sebe. Jedna Bella popojde, vidí Beastu a přitáhne si jí. Rozmýšlím co s Beastou dál, bojím se Hanse i dalších modelů, pak se ale rozhodnu pro dva pohyby a na casting experta zabiju Anansimu totem. Sybelle zkouší na Beastu Shriek, ale netrefí. Seamus vyvolá z corps counteru po totemu Bellu, pak si popojde Temnou pasáží na dostřel na Beastu bez coveru a na attack flipne Black jokera. Vyvolaná Bella přitáhne Beastu, čímž se moje velká potvora dostala dost blízko k chumlu Anansiho nemrtváků. Hlavní úkol nedáváme ani jeden.
 Třetí kolo je o tom kdo začne. Vyhrává Anansi, já reflip za SS a 10, Anansi reflip a taky 10. Klatě. Pak samozřejmě nezklame moje štěstěna a flipnu 2 zatímco Anansi 9. Hans střílí na Beastu a dá ji celkem za 5W. Uff, žije. Udělám s ní pohyb a 2x si seknu do Sybelle. Při prvním útoku dám za 2W. Na druhý útok použiju Red Joker z ruky, aby mi na Dmg přišel z balíku ten černej. Safra, tohle bude osudový. Sybelle odtáhne z melee Beasty jedna Bella a pak se nemrtvá bordelmamá pomstí a uShriekuje Beastu k smrti. Na mé straně stolu, zatímco je většina Seamusova gangu zaměstnaná Beastou, Vanessa položí Plant marker, aby si ji vzápětí Student přitáhl z dosahu Lure. Bohužel ale studentík zůstane čumět sám a tak je 2x přitáhnut a následně zastřelen Seamusem, který z něj navíc vyvolá další Bellu. Tu ukliděj do bezpečí její kolegyně. To je ale cirkus. Roninka pokládá Písečný marker u středu a gun Viki další přesně v rohu. Bella nalevo si přitáhne Void Wretch, dá jí za 2W a ta pak hned uteče za zeď, kde ji už nikdo nevidí. Zde se Anansi svačí, neohlásil Disengaging strike, na což přijdu o kolo pozdějc.Soupeř má za hlavní úkol 1VP, já nic.
 Ve čtvrtém kole se opakuje situace s Iniciativou z předešlého kola. Anansi 4, já 3, reflip na 5, Anansi reflip 8. Super, naštěstí to byl soupeřův poslední SS, jeden spálil na pírka pro vyvolání Belle. Nemrtvé tanečnice přitáhnou Roninku a sekají do ní. Naštěstí jen 1W dolů. Sybelle se připravuje na útok na nebohou Roninku, ta se jí bojí, proto oseká jednu Bellu a spáchá Sepukku. Gun Viki oběhne zeď, položí Písečný marker a zase se schová. Na to čeká Seamus, opět popojde Temnou pasáží a stojí u mého markeru, 8" od Viktorky, na kterou si neúspěšně vystřelí. Tím toto kolo končí, hlavní úkol nedáváme opět ani jeden. Anansi ohlašuje Bodyguarda na Sybelle a přičítá si bod, což mu zatrhnu, protože nemá model 8" od svého deploye.
 Páté kolo bude poslední, čas nám velmi pokročil a přiblížila se zavíračka. S přehledem vyhrávám Iniciativu a rozjíždím alfa strike. Jen co ale začnu s Viktorkou dělat první akci, Anansi se praští do čela: "Vždyť já se Sybelle nehrál, to se s ní ještě pohnu!" Můj argument že je to zahraný a jsme již v dalším kole odbil s tím, že jsem ho já vysvačil s tím disengaging strikem, kterej by on taky mohl požadovat zpětně. Tak jo, udělal si dvakrát move a inkasoval bodík za vedleší úkol. Dále jsem již mohl pokračovat nerušeně. Gun Viki začaruje +2 Dmg, pozitivní flip na Attack a položí druhou Viktorku naproti Seamusoj. Ta si dá nulkou pozitivní flip na Dmg a následuje charge na Seamuse. První útok dá za 5W, druhý taktéž. Štěstí mi přeje, vždy přijde 12 na útok, ale na Dmg je to weak. Hmm. Třetí útok díky Melee expertovi projde taky. Anansi ohlásí Hard to Kill, což mi nahrává, toto ignoruji. Soupeř tedy své rozhodnutí stahuje a odhodí klobouk. Seamus stojí s 2W. Achjo. Následně Belly odvolávají sword Viki, díky čemuž se ještě tan pacholek Seamus léčí o 4W. Navíc se Belly zakousnou do Viktorky za 3W. Vanessa jde jistit marker na Plant Evidence, Seamus je trochu stažen Bellou, aby neumřel. V protilehlém rohu se připravuji na svůj trumf. Void Wretch projde zdí, položí Plant evidence marker na soupeřovu půlku ke zdi a dá Belle Slow, aby tenhle marker nemohla spálit. Což se ukáže jako klíčové. U mě ještě Seamus spálí jeden z mých Písečných markerů, čímž mě připravuje o 2 VP.
 Jelikož je 17:45, končíme. Hra trvající 4 hodiny je u konce a my sčítáme body. Anansi má za Bodyguarda 3 VP, Assassinate nedal, protože se mi Viki držela pěkně schovaná. Za hlavní dostal jednou 1 VP, celkem tedy 4 VP. U mě jsou to 3 VP za Plant Evidence a 1 VP za Line in a Sand, hlavní jsem nedal. V součtu tedy taktéž 4 VP, což je pěkná remíza. Po hře proti masterovi, kterého se fakt bojím, je to úspěch.
 Čím dýl ale nad tím přemýšlím, štve mě Anansiho dohrávka Sybelle, kterou udělal zpětně jakoby ve čtvtém kole, i když už jsme začli kolo páté. Argument nad mou svačinou stran neprovedeného disengaging strike je lichá. Tento útok není automatický, soupeř ho musí ohlásit sám, což Anansi neudělal, svačil tedy maximálně sám sebe. Stát se něco podobného mě, neaktivovat model nebo třeba zapomenout na reaktivaci, praštím se do čela, vynadám si, ale asi bych to neodehrál, i když bych díky tomu prohrál hru. Tohle se prostě nedělá a já bych to ani po soupeři nepožadoval. Ale už je to za námi, jsem poučen pro příště. Když mi soupeř ohlásí, že už má dohráno vším, tak to tak budu brát i když si potom vzpomene, že nějaký model nehrál. Prostě smůla, ale život jde dál. Co tě nezabije, to tě posílí. A jeslti tohle Anansi čteš, neber to prosím nijak zle.
 Jak jsem psal, hra se natáhla na celé 4 hodiny. Bejt to na turnaji, skončili bychom tak ve třetím kole. Tentokrát jsem hodně času potřeboval i já, ono vyměřovat, zda mě někde nebude vydět kousek podstavce bylo zdlouhavé. Fakt jsem se u téhle hry zapotil. A nejhorší jsou ta kdyby. Kddyby prošel druhý útok beasty, byla by Sybelle pod půlkou životů a nebyl by bod za Bodyguard. Kdyby mi Belly neodtáhli sword Viki od Seamuse, mohl umřít na Vanessu, která by ho ustřílela buď napřímo nebo přes blasty z Viktorky. Atd, atd, atd.
 Ještě zbývá zhodnotit alfa strike. Funguje. Je to sice jednorázovka, sword Viki po něm většinou umře, předtím ale dokáže dát 15 W minimálně, pokud je v chumlu modelů tak přes trigger Whirlwind dalším modelům další kupu woundů. Anansi to už teď ale ví a určitě se se Seamusem tak blízko neodváží.

Žádné komentáře:

Okomentovat