čtvrtek 10. října 2019

Malifaux turnaj Vlkov 14.9.2019

 Jak už to ta u mě bývá, se zpožděním píši tento stručný report z v pořadí již třetího turnaje ve hře Malifaux pořádaném v sobotu 14.9.2019 ve Vlkově.

 Většina se sjela tradičně již v pátek v podvečer. Po přetvoření zasedací místnosti Obecního úřadu v hernu jsme zasedli na zahrádce místní hospůdky. Ta oproti jaru změnila pronajímatelku a gastronomická úroveň se značně zvedla. K večeři byl Aleškův výborný steak, všichni si pochvalovali pivo Mordýř. Po půlnoci jsme byli zahnáni dovnitř, protože jsme prý dost řvali. Ale kdo by tomu věřil, že. V herně jsme pak ještě dali jednu partii 6 bere a šli na kutě. I tak byly dvě v noci a mě čekalo max 6 hodin spánku.

 Začátek turnaje byl stanoven na devátou hodinu. Přítomni byli všichni až na Jirku s Filipem, kteří se z přihnali v 9:15. Kromě nich přijeli kluci od Olmu, z Brna Mia s Kirrosem a Liborem, Pinďa byl již od pátku. Z Hradce chyběl ze stálic jen Wiedzmin, jemuž zdravotní a osobní stav nedovolil se účastnit. Naštěstí jsme byli sudí, mohl jsem se tedy plně věnovat organizování, které bylo poprvé jen na mé osobě. Celkem nás bylo dvanáct, což byl vcelku dobrý počet na předcházející turnaje, kdy bylo třeba i 8 hráčů nebo jako v Brně 5, který Kirros rušil.

 Hrálo se na 3 kola, mise byly předlosované a zveřejněné dopředu, aby se mohli hráči připravit dopředu. Opět jsem měl připraven pracovní list pro každého hráče a protože jsem hlava otevřená námitkám, oproti posledně měl každý hráč svůj, kam si na přední stranu zaznamenával skóre a u schémat byla čísla. Jelo se na hodiny, které zapůjčilo josefovské DDM Klíč. Kirros jich také pár přivezl z Brna, nebyly však potřeba. Od prvního kola jsme byli trochu ve skluzu, nicméně jsme přetáhli konec jen asi o 20 minut, což není moc. Jak mi posledně říkal Caff, když už jede takovou štreku, je jedno, zda se vrátí domů v devět či jedenáct večer.

 K obědu byl Aleškův gulášek a od obce jsme dostali koláčky, protože se ve stejný den konal Jarmark. Nabídku na projížďku v kočáře nikdo nepřijal.

  Díky tomu, že jsem nemusel nikoho párovat, jsem měl mimo jiné čas na demo hru s Michalem z cowboys&pirates, jež sponzoroval ceny. Na několika herních kolech jsem mu vysvětlil základní mechaniky hry, které každý lépe pochopí když mu to někdo vysvětlí při dané herní situaci. Body jsme sice nepočítali, já ale vím, že jsem Michala drtivě porazil. :-) Příště prý bude na turnaji jako hráč, tedy super.
 Co se týče párování, nedělal jsem to klasickým stylem, tedy hrají spolu hráči co mají stejně bodů, ale stavěl jsem protihráče tak aby si maximálně zahráli s lidmi co normálně nepotkávají. To má své plus, což je poznání jiných herních stylů a masterů. Negativum je, že si Olomoucká výprava odvezla první tři ceny, což by se normálně nestalo, jelikož každý měl tři vítězství. Na prvním místě Smíťa, na druhém Xothar, loňský vítěz Caff skončil třetí. Wooden spoon si odnesl nováček Libor (aspoň tedy nováček na našem turnaji).

 Co říci závěrem? Bylo to super. Mám velkou radost, že si do malé vesničky ve Východních Čechách přijedou zahrát tuto skvělou hru hráči i z Moravy a Brna. Vlkov si drží dobrý standard, rodinou atmošku v hospůdce, přespání v polních podmínkách, pohodu a klid.
 Díky všem, co si přijeli zahrát, kvůli vám to dělám. Díky taky Michalovi z cowboys&pirates za sponzoring cen pro vítěze. První tři si odnesli poukazy na nákup na jeho e-shopu v součtu za 1000 Kč.
 Těším se na jaro 2020 na další turnaj. Snad dojedou i další hráči, dosud třetí edicí nepolíbení.


Žádné komentáře:

Okomentovat