sobota 19. ledna 2019

Master of ColdFeer aneb bronz se počítá

 Na 12.1.2019 byl naplánován první turnaj z letošního Masters, jež se měl konat ponejprv v bývalém prasečím popravišti, posléze však byl přesunut do Ogřího Doupěte, neboť Atheas prozřetelně odvezl terény a desky na vrcholky Krušných hor aby v Práglu nepřekážely, ale teď tam neprozřetelně zapadal sněhem a nebyl schopen je dotlačit zpět do centra dění. Účast hráčů byla bohužel malá, oproti loňským dvaceti účastníkům pouhých osm. Já byl za Hradec jediný, kdo narušil pražskou suverenitu. Pokud tedy nepočítám Moorheda s Hydrou, jež jsou z Čelákovic, a anglány Yanna a Craiga, kteří jsou kdovíodkud.
 Na místo dorážím s půlhodinovým předstihem, což se ukázalo jako prozíravé. Fialové zóny v okolí OD nejsou o víkendu regulovány a lze tam parkovat bez poplatku. To však taky značí, že tam místo skoro nenajdete. Ale po 7,5km a 12 minutách kroužení kolem se přeci jen zadařilo. Před OD dorážím 5min před začátkem, obsluha se slavnostně dovalila 10 min po otevíračce. Sorry jako. Aspoň že nám to natáhl o 30 min po ofiko zavíračce.
 Turnaj byl na 55 SS a já opět vytáhl provětrat Shenlonga. Povětšinou jsem hrál s Shenlongem s upgrady Yin, který jsem ale ani jednou nevyužil, a jedním ze stylů Řeky. Pak Yu, Genbu se Smoke Granades, 2x Samuraj, 2x Sniper, Peasant. Jen v první hře jsem jednoho samuraje nahradil TT bratrem.



1. hra vs Craig
 Craig hrál Levetica a jeho čtyři jezdce Apocalypsy, tedy Dead Ridera, Hooded Ridera, Pale Ridera a Emissara s upgradem, z kterého v prvním kole vylezl Mechanical Rider. Pak dvě ženušky a Midnight Stalkera.
 Deploy "L", strategie Symbols of Authority, z nabízených schémat beru Search the Ruins a Vendettu. Nejdříve jsem si jako první cíl zapsal Emissara, pak to ale, po zralém uvážení a tuše něco nekalého s tímto modelem, změnil na Stalkera.
 Deploy hned vedle. V prvním kole se z Emissara stal Mechanickej jezdec, kterého naštěstí zahlušil přes Red jokera Genbu, než pak natáhl brka. Bohužel se tak stalo do 4" od nepřátelského scheme markeru a soupeř ve druhém kole zahlásil Dig their Graves. Yu operoval nalevo a od druhého kola odstraňoval soupeřovy Symboly autority. Lévi občas vykoukl a něco zabil. V této hře jsem místo jednoho Samuraje hrál TT bratra, jež pomáhal Yuovi, nicméně vydržel do třetího kola a pak ho Leveticus umřel a zahlásil Punish the Weak, o kterém jsem si myslel že si ho vezme. Nicméně si nevšímal mých Symbolů, čemuž jsem se dosti podivoval.
 Stalker si to šinul na mou polovinu, kde má při aktivaci Fast a přes dva negativní flipy na útok, když ho cílím před jeho aktivací, jsem ho nebyl schopen zabít v jednom kole a on se na začátku dalšího uzdravil. Dobrej prudič. Nicméně hezky přišel až k mému Sniperovi, ten si na něj zaútočil, protože předtím neměl na koho střílet, a když slavnostně ukazuji soupeři cíl Vendetty, je tam jen napsáno Emissar. Netuším proč, ale appka to neuložila, asi proto že jsem z nechtěně vyskočil při zápisu, a ono se to neuložilo. Achjo, příště to tužka jistí.
Nicméně se mi podařilo položit 3 scheme markery na střed, z toho 2 na soupeřově polovině. Jsme dost na štíru s časem, a i když nám Hed dá 5min na drobné dohrání, stihneme ještě jedno celé kolo. V něm já spálím poslední soupeřův Symbol a on mě všechny 3 v jednom kole. Má z toho ale jen 1 bod, protože si špatně přečetl zadání. K tomu si přičetl 2 body za Punish the Weak a 2 za Dig their Graves, což je ve výsledku 5 VP. Oproti tomu já mám za hlavní 3 VP a za Search the Ruins také 3, čímž jsem se stal vítězem poměrem 6:5. Myslím, že nás to oba překvapilo. A já byl pěkně vyždímanej. Nejen, že to byla vcelku složitá hra, ještě jsme konverzovali anglicky, což není moje zrovna silná stránka.

Po objednávce pizzy jsme se mohli vrhnout do druhého kola, kde jsem potkal Hydru, která v předchozím kole v závěru nedohraného třetího kola o bod zvítězila nad Prawitzem.

2. hra vs Hydra
 Gang Rasputiny ve složení Raspy s upgrady, Shattered Hearth a Decembers Pawn Wendigo, Snow Storm s Armor of December , December Acolytu, Blessed of December, Silent One, Hoarcat Pride a Razorspine Rattlera. Já měl list popsaný v úvodu. Při standardním deployi a strategii Public execution jsem si vybral Eliminate the Leadership a Take Prisoner na Blessed of December. Deploy hnedkonc vedle.
 No, bylo znát, že Hydra dlouho nehrála. Hru jsem víceméně určoval já, jen jsem se snažil držet dál od Snow Storm a z dosahu Rasputinýho kouzlení skrz zrcadla, což se mi vcelku dařilo. Po dvakráte jsem zabil model tak, aby ten můj byl na konci vidět, soupeřka ani jednou. Či případně když už v daném kole zabila můj model, zabil jsem víc, měl víc kondicí a bod bral stejně já.
 Hráli jsme jen do čtvrtého kola, Týnu se mi podařilo zabít a Blessed jsem měl v melee se Samurajem, tedy oboje za plné 3 body. K tomu dva body za strategii a byla z toho výhra 8:0.

 Na vedlejším stole Bokaj s Lynchem tuším o bod vyhrál nad Hornym a tak jsme se ve finálové hře potkali spolu.

3. hra vs Bokaj
 Deploy Close, strategie Ply for Information. Na tohle si na mě vzal Lynche s upgrady Cheating Bastard, Woke up with a Hand, Wanna see a trick, Hungering Darkness, Dopplegangera, Gravese s Tannenem, Beckonerku, dva Terror toty, Illumináta a Gwyneth Maddox. Což bylo deset modelů proti mým osmi.  Já kontroval listem psaným v úvodu a je mi jasné, že tohle bude tvrdý oříšek. Ze schémat beru Covert Breakthrough a Undercover Entourage na Yua. Deploy opět vedle.
Lynch je cheater, rozhodl jsem se být taky. Na začátku jsem stáhl jednoho Samuraje zpět do rohu aby tam položil marker do rohu a já předstíral schéma Surround them. Většina hry se odehrávala na levé polovině stolu, kam soupeř soustředil většinu sil až na dva Terror tory, kteří měli za úkol na pravé straně přes ten jejich sprint makat na mou polovinu a pokládat markery. Jeden z nich byl zahlušen sniperem, ten druhý proběhl, škodil a škodil. Naštěstí jsem ale na něm s Shenlongem sosal kondici na hlavní úkol. V tom se mi ale moc nedařilo, soupeř měl vždy minimálně o jednu více a nabral tak více bodů.
Největší chybu jsme udělal ve druhém kole, když jsem s Genbuem stál v melee s Gravesem a Tannenem a místo toho, abych si vzal tuto kondici a pak 2x zaútočil jsem se rozhodl zabít Tannena, což mě stálo  3 akce, všechny karty na ruce včetně red jokera a výsledek byl ten, že si ho tam Bokaj nechal po aktivaci stát, nabral kondice a zabil ho až na konci kola. Je možné, že tohle byl ten okamžik co mě stál hru.
 Bál jsem se Hungering Darkness, střílel po ní sniperama jako divěj, ale umrtvit se mi ji nepodařilo. Navíc, i když jsem ji nakrásně zranil, Lynch s tím novým upgradem dovede léčit všechny modely na stole a tak tam furt strašila. Ve třetím kole se Yu vydal plnit své úkoly, tedy dostat se na půlku soupeře a ještě tam klást markery. Což se zadařilo jen z části, bohužel jsme skončili ve čtvrtém kole a já stihl položit marker jen jeden. Zato soupeř díky přesile modelů položil markerů více, hlavně díky Lynchově abilitě, kdy za dvě masky ukázané z ruky si může položit marker k němu i Darkness. Měl to tedy za plné 3 VP. Jako druhé měl Surround them a i když jsem mu Yuem spálil marker na jeho straně stolu, stihl se tam vrátit s Dopplegangerem a položit nový. Z tohoto utkání jsem tedy utrpěl prohru 5:7, což nebylo zas až tak zlé.
 Bokaj zaslouženě vyhrál, za ním Horny, který měl lepší pomocné body než já na třetím místě. Tabulka hráčů níže.
 Super turnaj, škoda že nás bylo tak málo. Těším se na další turnaj do Brna v březnu. Snad dorazí více lidí.

Žádné komentáře:

Okomentovat