středa 2. května 2018

Malifaux turnaj ve Vlkově 21.4.2018


Na sobotu 21.4. jsme s Wiedzminem v dostatečném předstihu naplánovali další vlkovský turnaj s henchmany, stejně jako minulý rok. Přihlásilo se celkem 14 hráčů, z nichž jeden odpadl kvůli pracovním povinnostem. Většina se sjela již v pátek a byla to veselice, ze které se někteří dostávali ještě v sobotu ve tři odpoledne. Paní hospodská měla připravená skvělá jídla a zlatavého moku byl dostatek. Navíc jsme domluvili gulášek místo klasických pizz na druhý den k obídku. Luxus.
 Jelikož jsme byli lichý, Wiedzmin jakožto pořádající henchman si bohužel nezahrál. Bylo nás tedy 6 hrajících dvojic v turnájku na 35 SS, fixed factions, jeden henchman v crew jako leader. Dojeli hráči z Olmu, Brna a Hradce, jen ta Praha zase chyběla. Do Vlkova se jim nějako nechce.


1. hra versus Puštík
 Deploy Standard, strategie Supply Wagons (50mm marker v deployi, každý model může interagovat a posunout ho, když je na soupeřově půlce tak je za to 1 VP), schémata Guarded treasure, Dig their graves, Hold up their forces, Search the Ruins, Recover Evidence.
 Puštík přijel za Arcanisty a proti mě nasadil Snow Storm s (+) na Ini a Warding Runes, dva Acolyty, dva Silent One a Essence of Power. To jsem kontroval Sensei Yuem s Genbu, jenž na sobě měl kouřové granáty ((-) na útočné flipy z větší dálky jak 6"), dva Snipery a dva TT bratry.
 Deploy na obrázku vedle. Vozík jsem obklopil Yuem, Genbuem a pomáhat jim měl jeden TT bratr, snipery jsem dal k protivníkovým Acolytům, kteří po zásahu jejich kuše dají Slow, a jeden TT bratr to jistil napravo. Z úkolů jsem si vybral Guarded Treasure (dej 2 markery do 2" od středu, na konci kola tam měj model a pak markery spal pro 1 VP) a Hold up their forces (měj svůj model v boji se dvěma nepřátelskými), Genbu s dosahem 3" je na tohle ideální.
 V prvním kole se mi povedlo hezky interagovat s vozíkem a ten byl blízko polovině. Jeden můj sniper nalevo umřel aniž by cokoliv udělal, sniper napravo zase zabil Acolytu taktéž před aktivací, tak se to vyrovnalo. Soupeř s vozíkem nebyl tak rychlý jako já.
 Ve druhém kole se mi podařilo dotlačit vozík za středovou čáru a začal jsem sosat vítězné body za hlavní úkol. TT bratr nalevo se přes nulku plejsnul na kontejner, kde ho nikdo neviděl a položil scheme marker ke středu, stejně tak bratr napravo. Soupeř tlačil vozík, ale na moji polovinu bylo ještě daleko. Silent One odkouzlil mého snipera, opět před aktivací, čímž jsem definitivně přišel o střeleckou podporu. Nicméně bod za hlavní i jeden za vedlejší potěšil.
 Ve třetím kole soupeř dotlačil vozík na moji půlku, tím ale přišel o tři kola aktivace Snow Storm, která se zabývala jen tímto úkolem. Genbu jí tedy vyrazil vstříc, aby ji locnul do melee, nejlépe ještě s dalším modelem. V tom mi zdatně Puštík pomáhal, neboť si položil do b2b ke Stormě Silent Ona a bod byl doma. Acolyta ostřeloval Yua a dal mu Slow a jen asi za 2 Wd, zbytek jsem preventil. I tak mě ale zpomalil, pacholek. Soupeř vyhlásil schéma Recover Evidence (ke každému modelu jsem dal scheme marker, když nějaký Pušťa spálí tak má 1 VP).
 Ve čtvrtém kole slezl Acolyta z kontejneru a odpushnul mi vozík na moji polovičku, tak se tam přihnal TT bratr a vrátil ho hezky nazpět. Body přeci potřebujeme. Genbu držel v melee jak Stormu tak Silent Ona a ti do něj bušili až běda, pomáhal i Silent Ona napravo, který přestal šikanovat TT bratra, ale bylo jim to prd platné. Armor 2 udělal svoje. A soupeř tak přišel o aktivace, které mohl využít někde jinde.
 V pátém kole jsme se ještě trochu pošťuchovali, ale na mé výhře se již nic změnit nedalo. Za hlavní úkol jsem bral plné 4 VP, za Hold up their Forces 2 VP a za Guarded treasure taktéž 2. Zapomněl jsem totiž, že na konci kola musí být u toho markeru model, jinak nejde spálit, a jak jsem s TT bratrem napravo utekl pryč tak jsem o ten bod přišel. Nicméně výhra 8:3 potěšila.

2. hra versus Skaven
 Deploy Corner, strategie Ply for Information (interaguj s protivníkovým modelem abys získal kondici Gathered Intel, kdo jich má na konci kola víc ten bere bod). Schémata Surround them, Covert Breakthrough, Set Up, Inescapable Trap a Vendetta.
 Skaven přivezl Montresora s upgrady Fearful Whispers a the Creeping Terror, Studenta Konfliktu, Johanu, čtyři Viníky a dva Zoufalé žoldáky. Já proti tomu nasadil stejnou crew jako v předchozí hře a vybral si schémata Covert Breakthrough (polož markery do 6" od nepř.deploye) a Vendetu snipera na Johanu (musí na ni provést první útok a pak ji ideálně zabít).
 Deploy tady vedle, není vidět sniper vlevo za barákem, který za dvě aktivace nic netrefil a pak byl ubit Viníky, kteří mu šli v ústrety. Dva bratři postupovali napravo, aby se dostali k soupeřovu deployi hezky oklikou. Proti nim se vydal jen jeden Žoldák, z něhož oba nasosali kondici na hlavní úkol, spálili mu marker jež položil 6" od roku (hmm, Skaven si vybral Surround them) a až v pátém kole jeden stihl položit marker k soupeřově deployi.
 Na středu probýhalo po celou hru dráma. Sniper vyhlásil Vendetu hned v prvním kole, když Johanu jednou trefil za 3 Wd a pak jsem ho radši Yuem odpushnul, protože se k němu všichni začali nebezpečně přibližovat. Genbu se bál vystrčit frňák, protože jsem nevěděl co od Montresora čekat. A hlavně jsem nechtěl dávat soupeři moc šancí získávat kondice na hlavní úkol. Nicméně mi to Skaven usnadňoval, hrál to spíše na vybíjenou a na hlavní úkol moc nepomýšlel. Johanu sniper dotloukl katanou ve třetím kole poté, co mu trochu pomohl Yu, a tak byly doma 3 VP za Vendettu. Navíc jsem pak na konci hry zjistil, že si soupeř dal také Vendettu, a to Johanu na Genbua, čímž jsem mu toto zmařil.
 Genbu nakonec svůj strach z Montresora překonal a přes červeného žolíka mu dal za 8 Wd. Vcelku haluz. Sice pak mého želváka obklopili Viníci a nakonec ho uhlodali, na epičnosti Montresorova skonu to neubralo.
 Skončili jsme v pátém kole s pro mě hezkým výsledkem 8:1, Skaven měl bod jen za jeden marker v mém levém rohu. Nedošel ke mě do deploye, aby měl další bod a nevím proč nepoložil ani jeden ve svém, protože za ten by měl bod taky. O překažené Vendetě Johany na Genbua jsem již psal. Mohl ale nahrát nějaké body za hlavní úkol, modelů měl na to dost, aby mě přeaktivoval a nabral kondice.

Skončili jsme vcelku brzy a tak se vydali na báječný gulášek s chlebem. Mňamka. Mezitím skončili i největší opozdilci a mohli jsme se posíleni dát do třetího kola.

3. hra versus Smíťa
 Musím si dát dohromady statistiku her se Smíťou. Myslím, že buďto prohraju nebo remízujeme, což se stalo při našem posledním měření sil v Brně. A samozřejmě jsme se měli utkat i na tomto turnaji.
 Deploy "L" v rozích, strategie Symboly autority (3 50mm markery na svoji 1/2 stolu, za spálení protivníkova je 1 VP a pokud na konci jeden Váš zbyde tak je to za další bod). Ze schémat na výběr Punish the Weak, Undercover Entourage, Take Prisoner, Take one for the Team, Public Demonstration.
 Smíťa hraje Snow Storm se Seize the Day, Arcane Emisara, 2x Prosincového acolytu, arcane effigy a Ledovou tanečnici. Já si vzal stejnou crew jako v předešlé hře a z úkolů si vybral Take Prisoner na Snow Storm (na konci hry s ní být v boji) a Take one for the Team na jednoho ze sniperů (musí mi zemřít rukou dražšího modelu a nejlépe ve 4.kole).
 Deploynul jsem snipery přes From the Shadows docela blízko nepřátelským symbolům autority, Genbu s jedním TT bratrem nalevo, Yua na střed a druhého TT bratra více napravo. Soupeř dal Stormu hezky blízko k tomu správnému sniperovi, na druhého se klepali dva Acolyti. Začal Smíťa, popošel s Emisarem k Acolytům, aby jim dal (+) na útok a ještě si jeden mohl zadarmo vystřelit. Netrefil snipera, čehož ten využil a utekl, bohužel jsem si špatně přečetl úkoly a nedal ho do 1" od Symbolu, protože hned v dalším kole dostal Slow a pak umřel, aniž by cokoliv udělal. Smůla.
 Zato nalevo druhý Sniper spálil Symbol a už s ním byla v boji Snow Storm, jen ho ale trochu pocuchala, pak se zalekla Genbua a utekla pryč. Z toho jsem byl vcelku rozčarován, co když mi ho nezabije, pacholek. Hrdinou dne se stal jeden TT bratr, který v chargi na dvě rány sundal Ledovou tanečnici a tak jsem Smíťu hezky zdržel od pálení mých Symbolů autority. Ještě se snad nestalo, abych na dvě rány s (-) na dmg da pokaždé za střední zranění. Karma byla na mé straně.
Genbu pořád někoho naháněl, ale všichni před ním utíkali. Vinou Acolytů a Emisara jsem přišel o oba TT bratry a tím ztratil možnost spálit Symbol na středu i napravo. Aspoň jsem Sniperem šikanoval soupeřovi modely tak srdnatě, že jej dotloukl Emisar a já si tak připsal 3 VP. Nakonec se ještě vyznamenal Yu, který prchajícího Acolytu odpushnul do melee s Genbuem a tím mu zabránil spálit můj Symbol. Tohle neudělat tak by to byla remíza.
 Skončili jsme v pátém kole výhrou pro mě 7:6. Připsal jsem si totiž jen 2 VP za Snow Storm, u který byl jak Yu tak soupeřův Emisar, Smíťa si opět dal stejný úkol na Yua a měl za to 3 VP. Hezká hra, napínavá až do konce.

4. hra versus Caffercan
 Je tak nějak dáno, že v Praze vítězí Horny a na východ od Prahy Caffercan. Jezdí pravidelně za Resíky a nejinak tomu bylo i tady. Jako Henchmana měl ve všech hrách Archieho, proti mě ještě s upgrady My little helper a Hulking Leap. Ještě tam měl Graveyard Spirit, Izamu, Bone Pile, dvě Rotten Belle a Necropunka. Já se rozhodl vzít si Kanga, který dává (+) na Attack i dmg flipy proti nemrtvákům, a k němu upgrade Blot the Sky (na konci kola si lučistníci vystřělí zadarmo svojí (2) akcí), dále nesměl chybět Genbu se smokama, 3x Thunder archer a Oiran.
 Deploy Close, strategie Public Executions (zabij model tak aby tě někdo z nepř. crew viděl), schémata Eliminate the Leadership, Set Up, Hold up their Forces, Undercover Entourage a Show of Force. Z toho jsem si vybral Eliminate the Leadership (zabij vůdce) a Hold up their Forces (měj svůj model se dvěma nepřátelskými v melee).
 Deploynul jsem Genbua napravo a zbytek nalevo, Caff dal vše proti Genbuovi. Je mi jasné, že bude mít minimálně Set Up (polož markery a pak je spal v dosahu určeného modelu). Radši jsem s ním nevystrkoval nos, Belly se ale snažily ho lákat k nim. Naštěstí díky kouřovým granátům se jim to moc nedařilo. Caff položil kupu
markerů u středu, ale pak se rozhodl si pro želváka dojít. Nalevo se tak nějak bojím moc vysunout dopředu a tak dvě kola jen pobýhám kolem kamene, než začnou lučištníci střílet. Jedno kolo nemůžu Archieho cílit z větší dálky než 3", navíc má u sebe Graveyard spirita dávající mu Armor +2. A tak i když jsem měl red jokera na ruce a sekal do něj Genbuem co to šlo, nechal jsem ho stát s 4 Wd. Belly odlákaly jednoho lučištníka a Archie ho popravil, bod za hlavní úkol měl soupeř. V dalším kole se mi podařilo zabít
Graveyard spirita a Necropunka, tedy bod za hlavní putoval ke mě. Ohlásil jsem i vedlejší úkol zabít vůdce a Genbu držel jedno kolo v melee dva modely, což soupeř kontroval ohlášením Set Up na Genbua za 1 VP. Jeden lučistník na Rapid fire zastřelil Archieho a tak jsem si připsal 3 VP.
 Načež jsem v posledním kole udělal největší chybu tohoto turnaje. Kangem jsem zabil Izamua, který ho nechal stát s 1 Wd. A já místo toho, abych ho schoval do krytu jsem si dal Deff.stance, což mi ale nepomohlo proti Bone Pile, který ho přes focus odstřelil. Díky tomu jsme měli stejně kondicí na hlavní úkol a skončili remízou 5:5.
 S Caffercanem jsme oba měli tři výhry a remízu, nicméně Caff vyhrával větším rozdílem bodů a po zásluze vyhrál. Moje maličkost skončila na druhém místě. Umístění zbytku je níže.
 Velký dík patří Wiedzminovi za uspořádání a hráčům za to že přijeli a přispěli k tomu, že druhý ročník byl opět pecka.


Výsledky:
1. Caferccan (10, 18, 31)
2. Zdendalini (10, 13, 28)
3. Smíťa (9, 18, 30)
4. Puštík (7, 8 ,27)
5. Piňďa (6, 6, 30)
6. Naciketas (6, 1, 24)
7. Drobz (4, -8, 17)
8. Shadowulf (4, -11, 20)
9. Skaven2 (4, -13, 20)
10. Nishi (3, -9, 14)
11. Poldy (3, -16, 13)
12. Xotharek (2, -6, 20)

Galerie fotek mých a ukradených od jiných







Žádné komentáře:

Okomentovat