úterý 23. ledna 2018

Master of Cold Fear 2018

 I stalo se, že se konal první turnaj série Masters s přízviskem Cold Fear. Venku bylo sychravo až běda, chlad se nám vkrádal do duší když jsme se v sobotu za tmy vydávali směrem na Prahu, název tady více než trefný. Před Gategawou jsme byli překvapivě první, po chvilce se začali trousit ostatní účinkující. Přišli i organizátoři.
 Bylo týden po ofiko vydání Gaining Grounds 2018, strategie a schémata byla nalosovaná kvůli rychlosti dopředu. Někteří si to stihli přečíst a našprtat, nikoliv tak já. V Praze se taktéž nehraje Fixed master jak jsme zvyklí od nás, ale Fixed Factions, tedy si můžete v rámci frakce vybírat všechny mastery dle toho, k čemu je jaký dobrý. Blbost. S nikým nemám nahráno tolik jako se Shenlongem, takže si nikoho jinýho brát nebudu. Jak ostatní nevím, ale většinou to mají podobně.


První hra vs Mia a její Seamus
 Na jedné straně Seamus, Sybelle, Copycat Killer, Crooligán, dvěma Rotten Belle, Archie a Flesh Construct, na straně druhé Shenlong, Kang, Izamu, Lone swordsman, Sniper, dva TT bratři a Peasant. Strategie Symbols of Authority (každý si na své straně položil 3 50mm markery, když je soupeř spálí (1)Interact akcí tak je za to 1VP). Ze schémat jsem si vybral Punish the Weak (každé kolo zabít masterem nebo henchmanem jednoho nepř.miniona) a Dig their Graves (zabij model u svého scheme markeru).
 Deploy klasika 6", zleva doprava dávám TT Bratra, Sworsmana, Shenlonga, Izamu, Peasanta, Snipera, Kanga, a TT bratra. Mia má proti tomu zleva doprava Crooligána, Seamuse s totemem, Constructa, Sybelle s Bellama a Archieho.
 V prvním kole jsme picnul sniperem Copycat Killera, Seamus mi za to popravil svojí bambitkou jednoho TT Bratra. Smutné. To prolézání tunely nebo co to má je opravdu ošklivé. Shenlong pushnul Izamu, dal mu Fast a ten popravil jednu Belle. Většina gangu soupeře se sunula na střed, nějvětší strach jsem měl z Archiho, to je prej pěknej bijec.
Centrum všeho dění.
 Ve druhém kole Shenlong zabije vyvolanou Bellu a bod za schéma je doma. Nalevo si Swordsman kráčí ku soupeřovic markeru, napravo vyrazil TT Bratr k markeru napravo. Moje markery zůstal střežit jen Sniper, měl moji plnou důvěru. Archie házel corps markery, nic moc ale neudělal. Mia oznámila schéma Public demonstration, Bella a Construct byly blízko Shenlonga, na stranu soupeře tak putovaly 2VP.
 Ve třetím kole jsem napravo spálil marker na strategii a bodík byl doma, taktéž jsem Shenlongem zabil další Bellu, tedy další bod. Archie doskočil mezi kupu mých modelů a na jednu aktivaci zabil Kanga, no mazec. Seamus se taky přidal do skupinky u mého mastera, statečně jsem se ale bránil. Díky tomu jsem zaměstnával kupu nepřátelských modelů a Mia tak neměla kým pálit moje markery.
 Hned na začátku čtvrtého kola jsem Swordsmanem spálil marker a hned jsem měl další bodík za strategii. Opět mi vše šilo do Shenlonga, ten ale to ustál téměř bez poskrvny. Začal jsem ozobávat Archieho a Sybelle. Crooligán se mezitím začal nebezpečně přibližovat k mému markeru napravo, sniper ho však bez řečí zastavil a v dalším kole i po flipu red jokera na Dmg jednou ranou zabil.
 V pátém kole jsem položil scheme marker u Archieho a zabil ho, splnil jsem Dig their Graves. Seamus už ani nevyvolával Belly, bylo to zbytečné. TT bratr došel k markeru na středu a spálil jej, tím jsem měl jisté plné 4 body za strategii. Podařilo se mi ještě zabít Sybelle u mého markeru, aby by další bod za schéma a i když jsme šli do šestého kola, nic podstatného se již nestalo, přestože mi umřel Shenlong. Jen se ještě předtím Mie podařilo získat bod za Set up, tedy scheme marker u mého mastera.
Už má Archie na kahánku.
 Parádní hra a po sečtení bodů vítězství pro mě 9:3. Měl jsem pekelné štěstí na flipy, celkem 3x mi přišel red joker na Dmg když jsem to opravdu potřeboval. Shenlong vázal na tři kola téměř celou crew soupeře. Seamus se snažil kydlit, možná ale kdyby s ním Mia vyrazila na mou polovinu pálit markery, udělala by lépe. To je ale už jen kdyby kdyby kdyby. Hra to byla pěkná.

Druhá hra vs Horny a jeho Zipp
 Horny hrál tradičně Gremliny, netradičně Zippa, k němu přibral Lucky emissara, Merris, Earla, First mate, jednoho Iron skeetera a dva malé kouzelníky. Jelikož byl terén otevřený, vzal jsem k Shenlongovi dva snipery, peasanta, Yua, Samuraje, Oiran a jednoho TT bratra.
 Strategie Ply for Information (interaguj s nepřátelským modelem bez kondice Gathered intel abys získal tuto kondici, kdo jich má na konci kola víc, ten má bod. Ze schémat jsem si vybral Covert Breakthrough (polož markery do 6" od nepřátelské deploy zóny) a Undercover Entourage na Shenlonga (na konci hry musí být pokud možno nezraněný v nepřátelském deployi).
 Deploy na obrázcích kolem. Začal Horny a Merris vyprdla první marker u něj v rohu, jedno z možných schémat bylo pokládat markery právě do rohů. Snipeři se zaměřili na Emissara a ve druhém kole, i přes Earlovo léčení, ho sundali. Stihl dát jen dvě slow.
 Hornymu se povedlo dobře napozicovat modely a ve druhém kole s přehledem získal bod za strategii. Ve třetím kole jsem to otočil a pro změnu získal bod já. Následovalo čtvrté kolo, kde jsme si zvládli dát oba stejně kondicí a tak bod nebral nikdo. Bohužel jsem ve čtvrtém kole udělal tu chybu, že jsem poslal jak Yua tak Shenlonga do soupeřova deploye.
Yu pokládal markery a Shenlong se tam šel schovat na Undercover Entourage. Tím jsme přišel o dva modely najednou, co umí zadarmo interagovat. Hornymu se v pátém kole povedlo Zippem, který poletoval mojí polovinou stolu jako čamrda, díky severe dmg mému snajprovi tuto kondici sundat a tak měl bod opět Horny. A v šestém kole, i když jsem stahoval Yua z nepřátelské poloviny stolu, měl bod opět Horny, nabral si kondice a umlátil mi zbytek modelů, takže jsem neměl kým Interagovat.
 Bylo to dobrá hra, více o pozicování než jen vybíjení modelů. Za hlavní jsem uhrál jeden jediný bod, za oba vedlejší jsem měl po 3 VP, v součtu 7. Horny splnil hlavní za 3 VP a jelikož měl stejné vedlejší úkoly jako já a stihl položit markery a měl nezraněného Zippa u mě v deployi, měl celkem 9 VP.
 Prvně jsem hrál tuto strategii a musím říct, že je vcelku těžká. Když se vám nepovede získat bod, má ho soupeř a hrajete tak vlastně o 2 body a ne jen o jeden. Gremlini jsou na tohle opravdu dobří, dají si Reckless, mají tedy tři akce, jednou interagují a dvakrát si praští. A jak jsem psal, velká chyba byla poslat Yua se Shenlongem do deploye soupeře. To se příště nesmí opakovat.

Třetí hra vs Atheas a jeho Zoraida
Naštěstí na mě takhle nekoukal celou hru.
 Atheas nasadil Zoraidu, Will O´the Wisp, Spawn Mother, McTavishe, Nurse, Waldgeista a Grootslanga, proti čemuž jsem vyslal do boje Shenlonga, Yua, Izamu, 2x TT bratra, Samuraje a Peasanta. Strategie Ours (klasické čtvrtinky, jen s jiným počítáním dominance), jako schéma jsem si zvolil Guarded Treasure (položit 2 markery do 2" od středové linie a na konci kola je spálit) a Take Prisoner na Grooslanga (na konci hry u něj mít svůj model). Deploy 1/4 kruhy v rozích, foto někde kolem.
 V prvním kole vyrazil Yu, TT bratr a Shenlong ke Sniperovi nalevo, jednak aby ho podpořili a druhak aby pokládali markery na středovou lajnu. Z díry u Snipera vylezl Grootslang a soupeř ho dal tak špatně, že jsem ho sniperem na dvě rány skoro zabil. Po první ráně mu zůstaly dva životy a pak když jsem ho měl trefit ještě jednou tak jsem to radši podhodil, abych netrefil. Málem jsem si cíl svého schématu zabil v prvním kole, naštěstí to soupeř neprokouknul. Bludička vyvolala Voodoo doll, ta se spojila s Izamu a už se na něm začaly kupit kondice. Modely se soustředily kolem Zoraidy, jen Waldgeist se vydal na moji polovinu, kde ho začal terorizovat Samurai.
 Ve druhém kole Grootslang odlezl pryč, aby neumřel. Shenlong i Yu položili markery ke středové lajně a kryli se. Sniper zkusil postřelit McTavishe a vcelku se mu to dařilo. Na Izamu díky panence Voodoo přistála Paralýza od Sestřičky, čehož jsem se nemohl zbavit, Shenlong byl bohužel moc daleko. Narodili se nějací Gupsíci, které jsem ale Samurajem pokosil. Oba jsme napozicovali modely tak abychom měli bod za strategii oba dva, k tomu já jeden navíc za Guarded Treasure.
Ve třetím kole Izamu rozsekal jak Waldgeista tak jednoho Gupsíka. Zoraida se snažila čarovat a tohle čárování stálo Samuraje život. Opět se mi podařilo položit markery na střed.lajnu a přemýšlel jsem, jak splnít Take Prisoner, když je ta potvora Grooslang v tom nejvzdálenějším doupěti, když ho nechal soupeř při poslední aktivaci prolézt doupětem k Sniperovi a Yuovi, aby si splnil Hold their Forces za  1 VP (musíš mít svůj model engaged se dvěma nepřátelskými), čímž mi nevědomky věnoval  3 VP za Take Prisoner. Atheas ještě měl Take Prisoner na mého TT bratra, ke
kterému došli jedni Gupsíci.
Grootslang vlevo dole mi přinesl 3 VP a tím i vítězství.
 Museli jsme bohužel kvůli časové tísni končit již ve třetím kole, přestože soupeři zbývalo něco přes čtyři a mě přes dvacet minut na hraní. Nebýt toho Grooslanga, vyhrál by Atheas 4:3, takto to byla výhra pro mě 6:5. Když o tom přemýšlím, jak by se hra vyvíjela dál, bylo by to asi zajímavé a napínavé až do konce. I když by asi soupeři došel čas a já bych měl volné pole působnosti. :-)

 Po úklidu následovalo vyhlášení výsledků. Vyhrál tradičně Horny, aneb Master of Hornyfaux. Moje maličkost byla čtvrtá, o vlásek mi unikla medailová pozice. Losovalo se i o malý Mystery box, který vyhrála Mia a našla tam spešl Katanaka snipera. Co tam měl Horny a druhý v pořadí Pinďa už nevím, stejně tak co vylovil Horny. Byla to super sobota a těším se na další turnaj.


A něco momentek:








Žádné komentáře:

Okomentovat