pondělí 27. února 2017

Miniturnaj ve Valhalle 18.2.2017

 V sobotu 18.2. uspořádal Wiedzmin Malifaux miniturnaj v hradecké svatyni wargamingu Valhalle.
Kapacita byla jen 8 lidí a ta se naplnila nahned. Hrálo se jen na 30 SS s gangem vedeným Henchmanem. Přemýšlení o tom koho nasadit mi usnadnil fakt, že chci do hradecké ligy jít s Tarou. S Naciketasem jsme se domluvili, že si proti sobě dáme challenge a výsledek se nám započítá i jako ligový. A abych byl co nejblíže hernímu stylu Tary, vzal jsem jako leadera Nothing Beast, která po posledních erratech postoupila z Enforcera na Henchmana. K ní jsem přibalil tři Void Wretch, tři Roninky, Killjoye a Hanse a tradá do Valhally. Na plánovaný formát 30 SS jsem měl modelů víc než dost a měl předsevzetí uhrát aspoň něco.


1. hra vs Naciketas
 Naše plánovaná hra do ligy, Outcast proti Resíkům. Soupeř měl jako leadera Toshira, k němu Rotten Belle, Necropunka, Forgotten Marshalla a tři Guild Autopsy. Což je dost nepříjemné, Autopsy získají reaktivaci když nebudu mít karty na ruce a Nothing Beast má největší Deffense když nemám karty na ruce. Hmm. Já to kontruji Nothing Beastou s upgradem Void shield, třemi Void Wretch a třemi Roninkami. 3 SS do začátku snad budou stačit, postavené to mám přesně na 30 SS.
 Deploy standard 6", strategie Squatters Right (zapínání markerů na středu), ze schémat na výběr Line in Sand, Assassinate, Protect Territory, Distract  a Entourage. Beru Protect Territory (polož markery 6" od svého deploje), to bych se sedmi modely mohl splnit, a Distract (když mají dva modely tuto kondici, máš bod). Navázat soupeřovy modely do melee a dát jim tuto kondici snad zvládnu. Soupeř nehlásí žádné schéma, hádám Assassinate a Distract.
 Deplojnu v lajně zleva doprava Void Wretch, Roninka, Beasta, Wretch, dvě Roninky a napravo Wretch. Proti tomu stojí v lajně zleva Marshall, Belle, dvě Autopsy, Toshiro, Autopsy a Necropunk.
 V prvním kole jsem napozicoval vše do krytu tak, abych mohl ve druhém kole zapnout co nejvíce markerů na středové linii. Soupeř nemá dobrou karmu, na potřebný flip u Toshira přišel Black joker.
 Ve druhém kole špatná karta pokračuje, když opět Toshiro přijde Black joker na flip, který by dal všem minionům Focus. Beasta si dá charge na Marshalla, kousne ho ale jen za 2 Wd a pak 2x netrefí protože flipuji jak tydýt a na ruce mám čočku. Marshall zkusí trefit Beastu ale neuspěje a tak se zakope. Autopsy střílí, ale nic netrefují. Já zapnu celkem tři markery a sosám první bod. Položil jsem i dva markery na Protect Territory a až pak jsem zjistil, že oproti Gaining Ground se tato schémata vyhodnocují až na konci hry.
 Ve třetím kole Beasta nejdřív kousne a pohřbí jedno Autopsy, pak nacharguje Toshira. Dá mu za 2 Wd, pak netrefí a napotřetí mu dá za zbývajících 9 životů díky Red jokerovi. Ota potřeboval flipnout na prevent 11+ a samozřejmě flipl 12, takže tam Toshiro zůstal stát s 1 Wd. Distract se mi nepodařilo dát nikomu, protože jsme byli vcelku daleko. Soupeř střílel s Autopsy, ale nic moc netrefil.
 Ve čtvrtém kole Void Wretch sežrala Toshira a Beasta spapala Rotten Belle a nakousla Marshalla. Konečně se mi podařilo dát dvěma modelům Distract po jejich aktivaci a bod za schéma byl doma. Haluz se podařila Otovi, který už chtěl končit, protože nám došel čas. Beastě zbývaly 3 Wd a protože je Incorporeal, musel by jí dát za 6 Wd aby jí zabil. Což se mu samozřejmě díky červenému žolíkovi povedlo, tedy si připsal své jediné 3 VP za schéma. Já měl bodů 7, zvítězil jsem a ještě začal naši hradeckou ligu s pěkným výsledkem
7:3.

2. hra vs Nishi
 Další nemrtváci, v čele s Valedictoriánem, doplněném o Rogue Necromancy, Carrion Effigy, dvě Rotten Belle a Canine remains. Protože se hrála Vyvražďovačka, rozhodl jsem se vzít modelů méně, ale silnějších. Místo dvou Void Wretch a dvou Roninek jsem vzal Killjoye a Hanse. Ze schémat jsem si vybral veřejně Power Rituál (polož markery do 6" od rohu) a tajně Murder Protegeé na Rogue Necromancy (zabij cílený model). Soupeř taktéž ohlásil Power Rituál a pak jeden tajný úkol.
 Deploy byl 1/4 kruh v rohu, soupeř dával na stůl první, zleva Valedictorian, obě Belle, Necromancy a trochu vzadu Pes, aby položil marker na Power Rituál. Já dal Hanse do ruiny, kde měl pěkný výhled. Beasta a Wretch nalevo, Roninka napravo a Killjoy pohřbený.
 V prvním kole jsem hned začal Hans
em ukusovat Necromancy, s kartama na ruce se mi to dařilo tak dobře, že dostala Slow. Roninka běžela napravo, Wretch nalevo do rohu a jí tam chvátal vstříc Valedictorian. Bál jsem se, aby mi Belle nepřitáhly Beastu a tak jsem se držel trochu vzadu. Oba jsme položili marker na schéma ve svém rohu.
 Ve druhém kole jsem postoupil nalevo s Wretchkou, doletěl k ní ale Valedictorian a zavázal ji do melee. Beasta se uchystala v dosahu charge k nepřátelskému leaderovi. Hans opět postřelil Necromancy a opět Slow. Roninka i pes a Bella chvátají do mého pravého rohu pokládat markery. Druhá Belle a Effigy se ženou k mému deploji, asi mají něco za lubem.
 Ve třetím kole se na Void Wretch snesly rány Valedictoriana, ta malá mrška ale jako zázrakem přežila. Následný charge Beasty pochroumal Vala a ten také nesložil Wp na 13 a byl pohřben. Hans opět střelil Necromancy a té zbývaly už poslední dva životy. Roninka napravo položila marker na Power rituál, to samé Wretch nalevo. Belle a Effigy jsou už skoro u mého deploje.
 Ve čtvrtém kole jsem hned Hansem zastřelil Necromancy a ohlásil Murder Protegeé, ale jen za 2 VP. Z mrtvoly vylez Valedictorian a hasil si to pokládat markery k mému deployi. Belle napravo přitáhla Roninku až k sobě a dala jí deštníkem za 2 Wd. Ta jí to vrátila, pak se obětovala a z ní vylezl Killjoy, který Bellu jednou ranou zabil a já si připsal bod za strategii.
V pátém kole jsem dal Valedictorianovi Slow Hansem a to rozhodlo, neboť soupeř stihl položit jen dva markery na Breakthrough u mého deploje. Spálil mi jeden marker v rohu, na výsledku 6:5 už ale nic nezměnil. Těsné to bylo, jen co je pravda.

3. hra vs Shadowulf
 Došlo k boji o první místo. Oba jsme měli dvě výhry a ambice rozsekat toho druhého na cucky. Shadowulf měl jako leadera Josse s upgradem na regeneraci a auru dávající modelům (-) na Ca a to je problém, útoky Beasty jsou Ca proti Wp. K tomu přidal paní Langstornovou a čtyři pavoučky. Já proti tomu postavil tři Roninky, Void Wretch a Hanse. Hrálo se na pokládání markerů za 2 AP a kdo jich má víc na soupeřově polovině, ten má bod. K tomu jsem si ze schémat vybral Cursed (získej bod při ukončení této kondice na soupeřově modelu) a Make them suffer (bod za to když henchman zabije miniona). Soupeř hlásí Protect Territory a druhé tajné.
 Deploy jsou "L" v rozích, dávám nahoru Roninku a Hanse, pod ně Beastu s další Roninkou a doprava dolů Void Wretch a Roninku. Soupeř se kryje před Hansem jak může a má štěstí, tento stůl je plný terénu. Dva pavoučci jsou napravo dole, zbytek nalevo.
 V prvním kole se snažím dostat vším co jde na soupeřovu polovinu, snaha protivníka je stejná. Napravo dojde Langstornová do těsné blízkosti Roninky, doputuji tam tedy s Beastou a pocuchám mechanoida o 2 Wd.
 Ve druhém kole začnu a Beasta dá Howardě za další 1 Wd, ta navíc nesloží díky Black jokerovi Wp13 duel a tak se zahrabe. Díky tomu může Beasta chargovat Josse a malinko ho pobušit, nic moc mu ale nedá. Joss se snaží vracet, mám ale Df 8 a tak mu to jde těžko. Se soupeřem si vyměníme Cursed a tak máme oba 1 bod. Osudným se mi napravo stane zabití mechanického pavoučka, neboť z něj se vyhrabe Langstornová a jen díky velmi slabým flipům nesežere Roninku.
 Ve třetím kole mi konečně uprchly dvě Roninky na soupeřovu polovinu. Beasta se tepe s Jossem, ale na obou stranách pohoda. Beastě totiž zdatně pomáhá Hans, který Jossoví dává Slow. Howarda na dvě rány zabila třetí Roninku a pak se radši stáhla. Opět jsme si vyměnili Cursed, bod máme oba.
 Ve čtvrtém kole jsem konečně položil dva markery na strategii, soupeř jen jeden. Konečně mi došlo, že mám schéma Make them suffer a tak jsem Beastou místo Josse zabil pavoučka a měl bod. Howarda čachruje u středu, Hansovi se nepodařilo trefit Josse a ten chtěl dát Beastě pořádnou pěsťovku, musel jsem zahodit Void Schield, což soupeře rozladilo. Cursed opět zdárně vyměněno, máme již oba plné 3 VP a netřeba se již o toto starat.
 V pátém kole jsem zabil dalšího pavoučka a další bodík byl doma. Jeden pavouk šel prudit Hanse, nic už to ale nezměnilo. Roninka se stáhla k Howardě, aby nemohla dělat Interact akce a přežila dva útoky. A byl konec, sčítáme body. Za Cursed oba 3 VP, já za strategii 2 VP, soupeř 0. Druhou strategii jsem měl Make them suffer za 2 VP, Shadowulf zapomněl na Protect Territory a tak z toho 0. Výsledek je jasným 7:3 pro mě.

 Na ostatních stolech se brzy dohrálo a mohl být vyhlášen vítěz, jímž se stala moje maličkost. Odměnou mi byla květina a poukázka na nákup ve Valhalle. Došlo i k předání ceny vítězi naší loňské hradecké ligy, Langlymu. Nemohl se, stejně jako já, zúčastnit následné afterparty.


 Turnaj to byl parádní, gang pracoval skvěle. Mohl jsem nahrát i více bodů, kdybych si věřil na Assassinate, ale nebylo to naštěstí potřeba. Hlavní ale bylo, že jsme si odzkoušeli takto malý formát na plánovaný turnaj ve Vlkově 8.4.2017, který se bude hrát na 35 SS.

Ještě doplním výsledné umístění všech zúčastněných:
1. Zdendalini (Nothing Beast)
2. Shadowulf (Joss)
3. Ota (Toshiro)
4. Nishi (Valedictorian)
5. Langly (Taelor)
6. Phinn (Bad Juju)
7. Wiedzmin (Rusty Alex)
8. Puštík (Ohaguro Bettari)

Žádné komentáře:

Okomentovat