středa 1. června 2016

Master of Arcanists 28.5.2016

 Předprázdninový turnaj Master of Arcanists konal se poslední květnový víkend tradičně v budově O2. Hradečtí účastníci dorazili, také již tradičně, už v pátek a po nezvykle krátkém a velmi poklidném posezení zvládli před usnutím ještě zahrát Summoner wars či jen tak poklábosit.
 Měl jsem předsevzetí to v hospůdce nepřehnat, což jsem splnil, vstávalo se mi tedy lehce. Před devátou byla herna narvána k prasknutí a jelikož rozlosováno bylo již dopředu, pozvolna jsme se dali do hraní. Nutno podotknout, že zde bylo vcelku úctyhodných 22 hráčů, z toho dvě, slovy DVĚ, ženského pohlaví. Paráda.
 Musím ještě na začátku zmínit, že se nehrálo na klasické strategie a schémata jako doposud, ale na ty turnajové z Gaining grounds. Ta jsou určena na turnaje, měla by být více vyvážená, ale třeba schémata se musí plnit během hry a ne až třeba na konci, jako je tomu u schémat klasických. Navíc se snad žádné nezveřejňuje. Bude to sranda.


1. hra versus Slava s Viktorkama
 Hmm, tohle nebude dobrý. Viktorky v plné palbě, k tomu Vanessa, Taelorka, dvě Roninky a Freikorpsman, nějaké ty upgrady na Fast po discardu a 5 SS do začátku. To kontruji Shenlongem s upgradem na push, Senseiem Yu, Genbu/Izamu, TT brother, Peasant a dva Snipeři.
 Deploy standard, strategie Interference, což jsou klasické čtvrtinky. Schémata: Convict Labor (Line in Sand, kdy musíte mít 3 markery do 2" od středové čáry, na konci každého kola dostanete 1 VP), Take Prisoner (klasika), Exhaust Their Forces (podobné proklínání), Catch and Release (trochu složitější proklínání) a Inspection (Outflank, vyhodnocovaný každé kolo). Já volím Exhaust a Convict Labor, soupeř Convict Labor a Inspection.
 Sláva deployuje, zleva doprava Roninka, Freikorpsman, Taelor, Vanessa, obě Viktorky a Roninka. Já dělám svoji bublinu nalevo, abych byl co nejdál od Viktorek. V prvním kole načnu Sniperama Roninku nalevo, ale nic zásadního. Nemám na ruce karty, neflipuju dobře, zato Sláva ano. Přes push a následný Fast od Shenlonga si dal Izamu charge na Taelorku, stáhnul ji ale jen na polovinu životů. Samuraj zkoušel polechtat rotačákem Freikorpsmana, ale neúspěšně. Kdybych místo toho blokoval střed...
 Ve druhém kole jsem začal Izamuem, ale Taelorku se mi zabít nepodařilo. Sláva ale odpálil Alfa strike, Viktorka nabůstěná vším co šlo naběhla do mojí bubliny a zařvali jak oba Snipeři, tak jeden Peasant a Sensei Yu neumřel jen proto, že Slávovi jeden útok nevyšel. No mazec. Viktorku jsem už neřešil, dostala jen Exhausted. Taelor zahlušila Izamu. Shenlong se žačal stahovat napravo, abych měl bod za čtvrtinku. Bylo mi jasné, že hra je v řiti. Nic nepomohlo, že TT bratr nalevo vykostil Freikorpsmana. Trochu mě potěšilo, že si Sláva špatně naměřil vzdálenosti a položil špatně markery na Convict Labor a ani nestál do 4" od kraje stolu na středu pro Inspection.
 Ve třetím kole Viktorka zahlušila Yua a popošla k Samurajovi, který ji opět nadělil Exhausted. Nalevo Roninka s Tealorkou zahlušila TT bratra, Vanessa se stáhla napravo. Obě Roninky stály do 4" od kraje plochu u středu a já s tím už nic neudělám. Umřou mi Peasanti, na stole je jen Samuraj a Shenlong.
 Ve čtvrtém kole se mi podařilo zabít Viktorku/mastera. Takové malé vítězství. Druhá Viktorka zatím zabije Samuraje a začne se stahovat spolu s Taelorkou k Shenlongovi. Ten v pátém kole dá Taelorce Exhausted, když si jen tak dojde k němu do melee.
 V šestém kole Shenlonga nacharguje Viktorka, ale nic nedá. Můžu Shenlongem zabít v jedné aktivaci jak Taelorku, tak tu potvoru Viktorku, ale zradí mě karty a došlý Black joker znamená, že Viktorka umře až v sedmém kole. Na prohře 4:10 to ale nic nezměnilo.
 Mno, podcenil jsem Alfa strike, jednoznačně. Špatně jsem si spočítal vzdálenosti a hlavně jsem nevěděl, že trigger Whirlwind u Viktorky jde proti všem modelům v dosahu. No nic, příště budu chytřejší.

2. hra versus Archillus a Hoffman
 Jak proti Archillovi, tak proti Hoffmanovi jsem ještě nehrál. Tuším konstrukty, beru tedy místo Izamu Kanga s jedním upgradem. Soupeř má Hoffmana se třemi upgrady, Guardiana, Peacekeepera, Watchera, Josse a Howarda Langstorna. Deploy je 1/4 kruh v rohu, strategie Headhunter (obdoba vyvražďovačky, kdy ale ze zabitého modelu odletí hlava/marker a kdo ho sebere a na konci kola spálí, má 1 VP).
Ze schémat na výběr: Convict Labor, Show of Force (divné schéma, kde se počítají uprady na non-master modelech do 6" od středu), Leave your Mark (musíte položit scheme marker 6" od středové linie na soupeřovu půlku a pak ho na konci kola spálit), Neutralize the Leader (klasické Assassinate), Covert Breakthrough (musíte položit markery k deploy soupeře). Já si vybírám Show of Force, protože soupeř nemá žádný upgrade kromě mastera, to budou 3 VP zadarmo. A Leave your Mark, Sensei Yu to určitě dá. Soupeř si zvolil Covert Breakthrough a to druhé nevím. Mám osm, v prvním kole devět, modelů proti jeho šesti, to ho přetaktizuju. Sice se bojím armoru, ale věřím že Kang a spousta střel od Sniperů si s tím poradí. A musím dopředu říci, že celá hra byla v mé režii.
 V prvním kole po třech výstřelech umřel Howard. To soupeře dost rozladilo, nedivím se. Navíc se jeho hlava dokutálela do dosahu Yua a TT bratra. Zbytek modelů soupeř schoval za barák a čekal.
 Ve druhém kole došel Kang do 6" od středu, abych bral body za Show of Force. Trochu mi dělalo starosti jak splním Leave your Mark, tak jsem stáhnul Yua napravo. Peacekeeper se vydal na levou polovinu stolu, ale po dakka dakka od Sniperů z něj moc nezbylo. Nezvládl zabít Samuraje a ten mu to vrátil. Další hlava se válela po stole a šla ke mě. V tu chvíli Archillus rezignoval, stáhl Hoffmana do rohu a již s ním nic nepodnikal. Ostatní modely mi postupně předhazoval, abych si je zabíjel a plnil jak strategii, tak schémata.
Ve čtvrtém kole chce soupeř hru ukončit, já ale trvám na řádném dohrání až do konce. A stalo se. Yu plnil Leave your Mark, čtyři hlavy jsem si sebral a padlo i šesté kolo, abych splnil poslední schéma za 3 VP a měl tak v součtu krásných 10 VP proti 0 soupeřově.
 Co říci o této hře? Od začátku byla moje. Možná mohl Archilllus trochu více prudit s modelama a znepříjemňovat mi to, ale asi bych to stejně takto uhrál. Zvolil si schéma Covert Breakthrough, což by jistě nesplnil. Jeho druhé schéma si nepamatuji, ale asi by ho taky nedal. Ale rozhodně to neměl vzdávat. Prudit, snažit se něco uhrát. Ne vzdát. Nicméně mi tato velmi rychlá hra nadělila hodinku volna, kterou jsem využil sprchou, jídlem a drobným plkáním.

3. hra versus Smittus
  Smittus se mi před hrou přiznal, že čte moje reporty a ví jak Shenlonga hraju. Hraje Mei Feng a k ní přihodil upgrady na (+) na Ini a ještě něco, Kanga s upgradem, Snow Storm (Bulletproof +3 bude nepříjemný), Johana, tři metal Gaminy a Arcane Effigy. Já nasazuji crew z první hry, tedy Genbu/Izamu. Deploy "L" v rozích, strategie Extraction (Turf war, ale kdo má více modelů na středu, může tento marker posunout až o 3" kamkoliv), schémata Convict Labor, Show of Force, Hunting Party (1VP pokud Váš Enforcer nebo Henchman zabije enemy Peona či Miniona), Set Up (něco jako Plant Explosives, ale musíte cílit předem vybraného mastera, henchmana nebo enforcera) a A quick murder (zabít co nejdříve nejdražší soupeřův model). Já si volím Convict Labor a Hunting Party, Yu bude pokládat markery a soupeř má 4 miniony, bude co zabíjet. Smittus si vybral Show of Force, má hodně upgradů na modelech, a Hunting Party.
 Nechávám si soupeře vybrat stranu a tak deployuje. Vše nasází co nejvíce ke středu, má tam volný průchod ke středovému markeru, jen Snow Storm je trochu nalevo. Já dávám nalevo Snipery s Peasantem a Shenlongem, Samuraj a Genbu čekaji schovaní za vlakem aby vlítli ve druhém kole na střed a Yu s TT bratrem jsou napravo, aby položili markery na středovou čáru.
 V prvním kole Smittus vše stahuje ke středu, Mei Feng vyprdí dva obláčky páry a já mám na střelbu (-)(-). I tak picnu jednoho Gamina, co se do toho oblaku nestihl schovat. Shenlong pushuje snipera a Genbu a dává jim Fast do dalšího kola. Yu položil první marker ke středové čáře.
 Ve druhém kole nechávám soupeře dojít hezky ke středu, abych ho měl pokud možno v dosahu jak střelby, tak útokům na blízko. Snow Storm se odpojila od zbytku a šla mi po Sniperovi. Naštěstí je tu Shenlong, aby ho odpushnul pryč a ještě mu dal Fast, aby se dostal hezky do 6" palců od středu. Bohužel se mi ale nepodaří odpushnout Snow Storma, měl jsem na ní připravené Slow navíc, Black joker mi to ale rozmluvil. Zato druhý Sniper se vyznamenal. Díky Fast a dvěma fokusům picnul Gamina schovaného za třemi negativními flipy na útok a ještě dal Mei za 2 Wd. Hrdina. Samuraj dal charge na metal Gamina, ale jednou netrefil, Gamin není mrtvola. Genbu došel do melee k Arcane effigy, ale také netrefil. Yu a TT bratr položili markery do 2" od středu a tak je na konci kola 1 VP za Convict Labor doma, stejně tak bod za Hunting Party. Soupeř bere zadarmo bodík za Show of Force a za hlavní máme body oba a marker nikdo nepřesunuje, oba tam máme pět modelů.
 Samozřejmě nezačnu a Kang sundá Genbu na 1 Wd. Tak se želvák naprdnul a nechal vedle stojícího Johana taky na 1 Wd. Můj model naneštěstí dorazilo Effigy, ale Genbu sebou na onen svět vzal i Johana. Mei Feng spolu s Snow Storm zahlušily Snipera, což zabolelo, ale Samuraj umřel Gamina a tak máme bod za Hunting party oba dva. Yu ještě zabil Effigy a tak se nám střed hodně pročistil. Jelikož tam mám víc modelů, posunuji středový marker na soupeřovu polovinu, aby si musel vybrat, zda bude brát body za hlavní úkol nebo mi zabíjet modely či kazit schémata.
 K velkému překvapení mě i Smittuse ve čtvrtém kole začnu já. TT bratr utekl od Mei Feng, ale ta ho stejně dohnala, zabila a ještě se postavila tak, abych nebral body za Convict Labor. Sensei Yu ale na nic neváhal a milou Mei odsunul pryč, aby nepřekážela. Na středu se jen tak mrcasíme, soupeři se daří držet do 6" od markeru stále dva zbývající modely. Bohužel ale na konci čtvrtého kola slyšíme Zacha, jak hlásí konec hraní a tak páté kolo ani nezačínáme.
 Bylo by ale velmi zajímavé. Já bych přesunul marker opět o něco dále na soupeřovu polovinu a možná by se mi podařilo odpushnout Yuem a Shenlongem Smittusovi modely víc jak 6" od něj a nebral by bod. On by mi ještě někoho zabil, ale já jsem bych měl víc modelů a možná by se mi ho podařilo přeaktivovat. Byly to ale jen teorie, v praxi končíme remízou 8:8. Hra to byla výborná, Smittus hraje velmi dobře, modely zná a hlavně je s ním sranda. Hru jsem si opravdu užil, i když jsem se u ní dost zapotil.
 Rychle jsme vše pobalili a už tu bylo vyhlášení. Zach to vzal klasicky odzadu a na devátém místě přečetl moje jméno. Dobrý, i když jsem si myslel na vyšší metu.
 Vítězem se stal opět Hornedrat s Ulixem. Gratulace vítězi a honem odjezd domů. Další turnaj bude až po prázdninách v září. Už teď se ale moc těším.

Zachova galerie fotek


Žádné komentáře:

Okomentovat