úterý 1. prosince 2015

Masters of Death 21.11.2015

 Na 21. 11. byl v Praze naplánován poslední letošní turnaj Masters, tentokráte s přídomkem Death. Na předchozí dva turnaje se mi bohužel nepodařilo dostat a tak jsem se těšil o to víc.
 Po předchozích experimentech s různými mastery jsem se rozhodl vzít Shenlonga a jeho cirkus. Mám toho s ním nahráno nejvíc a taky jsme byli domluveni s Langlym, že pokud budeme hrát proti sobě, budeme to považovat za zápas do naší hradecké ligy.
 Moorhed se rozhodl experimentovat a tak měl již dopředu vše naflipováno, na začátku jsme se tedy zdržovali jen skladbou gangu. Jako posledně se hrálo na 50 SS, což je dostatek na postavení variabilních gangů.
 O pátečním příjezdu, večeři a drobnému popíjení v hospůdce se nemusím ani zmiňovat. Stala se z toho již tradice, proto přejdu k samotnému hraní.


První hra s Langlym
 Když se přišel Hed zeptat, jak jsem na tom se hrou s Wiedzminem nebo Langlym, protože mu tak vychází párování, samozřejmě jsem zvolil Langlyho. Ten na mě vytáhl Kaeris se třemi uprady, Josse s upgradem, Rail Golema s upgradem, tři Fire Gaminy a Gunsmitha, navíc 7 SS do začátku. Já proti tomu postavil Shenlonga s limited upgradem, Sensei Yua, Kanga, dva Katanaka Snipery, TT bratra, Samuraje a Peasanta, do začátku 3 SS.
 Strategií byly čtvrtinky, deploy čtvrtkruh v rohu, se schémat na výběr Plant evidence, Protect territory, Assassinate, Plant explosives a Line in Sand. Veřejně volím Plant evidence a Protect Territory, Langly taktéž Plant evidence a druhé tajné. Ještě musím zmínit, že hrajeme na stole bažina, kde se půlí pohyb kromě lávek a přechodů.
 První kolo začnu a po tom, co oba Snipeři dostanou fokus od Peasantů, umřou dva gamini ani nemrknou. Langly má hned o dva modely méně a bojí se vystrčit nos. Všechny modely sune soupeř na mou pravou stranu, kde je uprostřed stolu velký strom a já tak na něj nemůžu střílet. Čehož se snažím využít a tak Sensei Yu pronikne na levou stranu soupeře a pokládá scheme markery na Plant evidence.
Následuje ho TT bratr, který si položí markery na Protect territory poblíž středu a už se odtamtud nehne. Langly stahuje Golema nalevo, aby zastavil Yua, ten se ale vyváže z melee, pokládá další markery a šikovně se kryje i před Gunsmithem a Gaminem, kteří se ho snaží utlouct, což se jim naštěstí do konce hry nepodaří.
 Na druhé straně co může to pálí po Jossoj, ten ale z každého výstřelu dostane jen 1 Wd a tak umře až ve čtvrtém kole, když ještě předtím položil Plant evidence marker. Kaeris odvážně přeletí domeček, za kterým si kryji modely, položí marker a odpálí ho, čímž získá 2 VP za Plant Explosives. Končíme v pátém kole aniž se ještě něco závažného stalo.
 Díky tomu, že mám více modelů, daří se mi sosat body za čtvrtinky každé kolo, zatímco to Langlymu 2x zmařím. Mám tedy 4 VP ze strategie, za schémata taktéž beru plný počet bodů. Langly plní Plant evidence za 3 VP a Plant explosives za 2 VP, což je ve výsledku výhra pro mě 10:7. S tímto výsledkem jsem zakončil i naši hradeckou ligu.

Druhá hra s Hornym
 Na druhou hru byla určena strategie Vyvražďovačka, deploy "L" v rozích a ze schémat na výběr Breakthrough, Bodyguard, Outflank, Power ritual a Line in Sand.
 No, vyvražďovačka s paní Offkou, bude sranda. Kanga z minulé hry jsem nahradil Izamu, přeji jen ten jeho armor a léčení se může hodit, zbyly mi 2 SS do začátku. Ze schémat volím Outflank a Power rituál. Naproti tomu Horny nasadil Ophelii, Ramiho, Francoise, Raphaela, Merris, Péreho, Burta a Grácii, schéma ohlásil jedno a to Power rituál. Deplojoval jako první, Gracii s Jebsenem nalevo, Merris na střed k rohu a zbytek napravo. Toho jsem se snažil využít a díky From the Shadows postavil snipery do věže, k nim jednoho Peasanta, Izamu s TT bratrem nalevo, Yu a Samuraj napravo, Shenlong se mrcasil na středu.
Hráli jsme na pět kol a z toho jsem Incku vyhrál jen jednou. V prvním kole střelil Rami Snipera za 3 Wd, což se mu hned vrátilo a Katanaka ho díky Red jokeroj na ruce zahlušil. Pak jsme jen hejbali modelama a díky push a Fast od Shenlonga došel Izamu do melee s Jebsenem a dal mu za 4 Wd. Paráda.
 Ve druhém kole využil Horny toho že opět začínal, došel s Pérem do věže s Peasantama a Sniperama a odpálil se. Čelit dvěma výbuchům, jednou za 5 Wd a pak za 4 bylo moc a tak umřeli oba Peasanti a Snipeři byli na 1 Wd. Podařilo se jim zabít Raphaela a pak jeden umřel, přičemž druhého jsem vyléčil Shenlongem na 5 Wd, aby ho o jedno kolo později zabila Ophelie. Izamu utloukl Burta a byl pak sežrán Grácií a tak máme oba 1 VP za strategii.
 Pravá část stolu je moje, takže pokládám marker do 6" od rohu a nechávám Yua, aby tam stál až do konce hry a držel Outflank. Horny začíná pokládat markery do 6" od mého deploye a tak jsem si myslel, že má Breakthrough. Všemožně jsem se mu snažil Merris, která je prděla, odpushovávat pryč. Jaké bylo mé překvapení, když na konci čtvrtého kola soupeř ohlásil Bodyguarda právě na Merris. Čehož jsem samozřejmě využil a v pátém kole ji zabil. Nalevo se TT bratr bránil Grácii, které se nepodařilo ho za dvě kola i s reaktivacemi, sežrat. Nicméně jsem na této straně Outflank nedržel a tak jsem za něj bral jen jeden bod, stejně jako Horny za Bodyguarda. Za Power rituál jsme měli oba po třech bodech a za hlavní úkol každý 1 VP, skončili jsme tedy v pátém kole remízou 5:5. Zvolit si taktéž Bodyguarda, dát jej na Yua, mohl jsem to vyhrát.

Třetí hra se Shadowulfem
 Strategie Stake a claim, deploy 12". Schémata Deliver message, Distract, Vendetta, Breakthrough a Line in Sand.
 Volím stejnou skladbu gangu jako s Hornym, nejsem si jist, zda tam má Shadowulf constructy jako Langly, a ukázalo se to jako dobrá volba. Ze schémat jsem zvolil obě veřejné a to Deliver message a Breakthrough. Soupeř proti mě postavil Kaeris s nějakým upgradem, dva Horníky, jednoho Fire Gamina, dva Gunsmithy, dva Oxfordské mágy a Firestartera, ze schémat jedno tajné a pak Breakthrough.
 Již v deploji jsem perlil, když jsem nechal stát jednoho Snipera tak, že neměl cover, a tak ho nejdřív nastřelil Gamin a dal mu burning, aby ho vzápětí rozmajstroval Gunsmith. Naneštěstí se soupeř nezeptal na ability a tak tam zůstal stát přes Hard to Kill, přičemž hned odprásknul neaktivovaného Mága. Ještě stihnu Shenlongem zraněného Snipera vyléčit, ten ale stejně padne za obět Kaeris a druhému Gunsmithovi. Druhý sniper trefil Gunsmitha nalevo za 6 Wd. Yu na pravé straně pronikl k deployi soupeře a položil scheme marker. Kousek od něj proniká zase na moji polovinu Firestarter.
 Ve druhém kole jsem začal a samuraj picnul na jednu akci jak Gamina tak Gunsmitha s tím 1 Wd. Izamu posekal Firestartera, ten mu ale uletěl a ještě položil Claim marker. Naštěstí jsem napravo s TT bratrem a Yuem položil 2 a tak beru body za strategii já. Shenlong ještě pushoval snipera a pak došel do melee s jedním horníkem, přičemž ho na dvě akce nedokázal zabít.
Jen co začal Shadowulf třetí kolo, doručil horník dopis mému masterovi za 2 VP. Hajzlík jeden. Na ruce jsem měl prdlajs a tak Izamu na tři útoky nebyl schopen zahlušit Firestartera s 1 Wd. Yu pronikal do deploye, prudil a vázal tak akce Kaeris a Mága. Samuraj picnul Gunsmitha, takže Sniper mohl beztrestně položit scheme marker a levá strana stolu byla moje. Opět beru 1 VP za strategii.
 Ve čtvrtém kole nadělil Firestartet 6 burningů Izamu. Ten ho za to zahlušil a ještě zrušil Claim marker. A nebyl by to Shenlong, kdyby milé Izamu nevyléčil a nezbavil ohavných burningů. Kaeris mi ruší claim markery, ale ten její není na mé polovině. Proto sniperem položím další nalevo a bodíky zase putují ke Zdendovi. Horník napravo ještě položil scheme marker na Breakthrough. V pátém kole soupeř zabije Kaeriskou Yua a pak položí s horníkem další scheme marker, načež mu Izamuem zabiju mastera, položím další scheme marker nalevo a je konec.
 Při sčítání bodů jsem se praštil do čela. Zapomněl jsem totiž doručit zprávu! Na hlavní úkol a na Breakhtrough jsem myslel, na druhé schéma nikoliv. I tak jsem ale nahrál 7 VP. Naproti tomu Shadowulf neměl ani jeden bod za strategii. Za doručení zprávy 2 VP, ale za druhé schéma měl jen jeden bod, jelikož si popletl Breakthrough s Protect territory a měl špatně jeden marker. Nakonec výhra pro mě 7:3, což mi stačilo na krásné třetí místo v tomto turnaji, ve kterém zvítězil Wiedzmin a jeho Nicodemus.

 Součástí tohoto turnaje byla i soutěž v nabarvení gangu do Malifaux. Z původně deseti přihlášených jich své dílo k hodnocení doneslo pouhých PĚT, což byla velká škoda. Vítězem se zaslouženě stal Erebi s Pandorou, fota gangů ZDE.

 Jak jsem psal v úvodu, byl toto poslední letošní turnaj Masters. A jeho vítězem se stal Ládík. Dostal tak na rok putovní cenu, na níž bude vyryto jeho jméno. Já skončil celkově pátý. Škoda, mohl jsem dopadnout lépe. Uvidíme, jak bude to bude vypadat příští rok, ale už teď se těším na leden na další turnaj Masters of... 2016!



Žádné komentáře:

Okomentovat