Zoraida
Zoufalství žene muže a ženy z relativního bezpečí města do
bažin, aby zde vyhledali čarodějnici Zoraidu. Ti jedinci, kteří nepadnou
za oběť Gremlinům nebo jiným stvořením, časem dorazí do jejího
panství. V rozvrzané chatrči se pak setkají s neskutečně starou ženou, která zná jejich jména a důvod proč přišli. Dohoda je vždycky stejná -
partička karet za informaci, kterou hledají. Pokud vyhrají, odpoví na
jejich otázku, pokud prohrají, shrábne ante, které si vyžádala.
Většina z nich se už do města nikdy nevrátí.
Takto Zoraidu zná většina obyvatel Malifaux - jako jasnozřivou čarodějnici. Skutečná Zoraida, která se za touto persónou skrývá je ale někdo úplně jiný. Zoraida není pravý Neverborn, je to žena, která přišla do Malifaux dlouhou dobu před prvním otevřením Velké trhliny a časem se jedním z Neverbornů prostě stala.
Takto Zoraidu zná většina obyvatel Malifaux - jako jasnozřivou čarodějnici. Skutečná Zoraida, která se za touto persónou skrývá je ale někdo úplně jiný. Zoraida není pravý Neverborn, je to žena, která přišla do Malifaux dlouhou dobu před prvním otevřením Velké trhliny a časem se jedním z Neverbornů prostě stala.
O spřádání osudu a kde trhnout za jeho vlákna toho Zoraida ví víc než kterékoliv jiné stvoření v Malifaux. Do osudu vpřádá své vlastní vzory tak mistrně, že její záměry
splývají se záměry kosmické vůle. Manipuluje s lidmi a událostmi,
navádějíc stovky rozličných prvků dohromady, aby tak dosáhla kýženého
výsledku. Pro Zoraidu je to forma umění, jakoby spřádáním osudu tančila s realitou nikdy neustávající tanec... ikdyž je jediná, kdo to může ocenit.
Voodoo panenka
Kůže z pytloviny, místo očí knoflíky, ústa křivě šitá - na tomto dětinském zpodobnění člověka se není čeho bát... pokud ho ovšem v rukou netřímá Zoraida. Pod jejím zkušeným dotekem se i z malého ranky stane těžké zranění toho, s kým je Vodoo panenka propojena. Navíc k tomuto spojení má panenka ještě schopnost sama od sebe se pohybovat a působit tak neplechu zatímco slouží Zoraidiným záměrům.
Vytvořit Voodoo panenku není jednoduché, kromě fyzických omezení (k navázání spojení je potřeba pramen vlasů nebo kapka krve) je potřeba uchopit něčí osudu pevně do rukou a pozměnit ho. Pomocí takového vlivu na zdraví a činy jedinců tak Zoraida může pozměnit jednotlivá vlákna osudu nebo přímo cestu, kterou se ubírá. Pouze Zoraida dokáže vidět dalekosáhlé účinky svých plánů a rozhoduje tak, které oběti za to stojí a které přijdou v niveč.
Vytvořit Voodoo panenku není jednoduché, kromě fyzických omezení (k navázání spojení je potřeba pramen vlasů nebo kapka krve) je potřeba uchopit něčí osudu pevně do rukou a pozměnit ho. Pomocí takového vlivu na zdraví a činy jedinců tak Zoraida může pozměnit jednotlivá vlákna osudu nebo přímo cestu, kterou se ubírá. Pouze Zoraida dokáže vidět dalekosáhlé účinky svých plánů a rozhoduje tak, které oběti za to stojí a které přijdou v niveč.
Zlé juju
Legenda o zlém juju*, bahenním golemovi, je ponurou připomínkou toho, že činy mohou mít následky sahající dál než je délka lidského života. Hluboko v bažinách žije stvoření, které tam přebývá již po staletí. Je tvořeno blátem, větvičkami, kameny a mechem a kolem svého neustále se měnícího krku nosí zvláštní předmět - drobný fetiš, který vzdáleně připomíná postavu může obaleného v něčem jako bahně, muže, který je bažinou uvězněn na věky.
Vyprávějí se příběhy o pyšném muži, který měl úmluvu se starou ženou z bažin, ale odmítl dodržet svou část dohody. Za tuto zradu ho žena proklela tím, co od ní žádal - věčným životem. Ovšem ne v lidské podobě, ale jako nestvůra z bažin, z bláta a větví, nestvůra, která koná její vůli a slouží jako varování těm, kteří by snad chtěli porušit jejich dohodu.
*Juju [džudžu] jsou různé přívešky nebo přímo kouzla, která jsou součástí pověr západoafrických náboženství.
Žádné komentáře:
Okomentovat