úterý 6. května 2014

Master of Swamp Booze by LANGLY

  5.4.2014 se v Praze u Zacha konal další ze série turnajů masters, tentokrát s přízviskem Master of Swamp Booze. Jelikož jsem se nemohl zúčastnit, podstrčil jsem alespoň svoje Viktorky Langlymu, aby je malinko provětral. Udělal to dokonale, tohle moje holky ještě nezažili. A i díky tomu jsem si vyškemral, že na svém blogu mohu vyvěsit jeho report, exkluzivně sepsaný pro Hofyland.

Master of Swamp Booze by LANGLY

Dost opožděně, ale přece "aneb co se vleče, neuteče".

Už je to nějaký ten týden, co jsem se spolu dalšími hráči z okolí Hradce Králové vypravil na turnaj ve hře Malifaux. Konal se v Praze u Zacha a konkrétně se jednalo o turnaj ze série Master of Malifaux - Master of Swamp Booze. Naplánovaný byl na den 5.4.2014.

Nejprve jsem zvažoval, zda vůbec jet, protože svou skupinku Viktorek stále nemám kompletní a  nabarvenou. Nechtělo se mi si gang opět půjčovat, takže jsem se svou účastí moc nepočítal. Nakonec jsem ale podlehl nenápadnému, propracovanému a jemně delikátnímu nátlaku ze strany Wiedzmina a Zacha a domluvil si s Jaramirem zapůjčení Viktorek. Pár dní před turnajem se mi ale ozval Zdendalini, který se turnaje tentokrát nemohl zúčastnit, a nabídnul mi na zapůjčení svůj full paint gang Viktorek obohacený o další možné modely, které bych též mohl pro hru použít. V zájmu pěkného zážitku ze hry, a to nejen pro soupeře, jsem nabídku rád využil.



V pátek 4.4.2014 jsem byl tedy plně vybaven a připraven vyrazit do Prahy. Původně jsem plánoval cestu autobusem po vlastní ose, nakonec ale převládla nálada vyrazit s celým hradeckým "zájezdem" pohromadě. Cesta vlakem proběhla v klídku. Od Wiedzmina jsem se dozvěděl pár rad, jak se dají sbalit mladé slečny, kterým se v prostředku městské hromadné dopravy udělá nevolno a jak je poté hlavní nepotkat důchodce, který si chce sednout na stejnou lavičku, na kterou se Vám právě podařilo svou oběť dostat v poloze ležmo s nohami nahoru. :-))

Do centra dění jsme se dostali zhruba po 18 hodině, počkali na další účastníky sobotní taškařice, kteří měli dorazit též už v pátek, a vyrazili jsme do osvědčené hospůdko - restaurace. Zbytek večera proběhl v klídku a družné zábavě. Někteří zkoušeli své Mali gangy na sobotní turnájek, jiní (včetně mě) jen pozorovali dění okolo sebe a Zach názorně předvedl Wiedzminovi, že by neměl hrát hry, kde se hází kostkami :-))

Ráno cesta do supermarketu pro snídani a kolem 9 hodiny vše mohlo vypuknout.

Poté, co Moorhed provedl rozlosování jsem zjistil, že mým prvním soupeřem bude Zach. Prima, už teď jsem byl spokojen, protože všechny hry, které jsem dříve se Zachem hrál (WHF, LOTR,...) vždy probíhali pěkně v klídku a pohodičce.

  Takže první hra. Soupeř Zach, stůl číslo 1 (průmyslová oblast), deploy "vykouslé rohy".
Zachův gang: Nicodemus, 2x pes, 1x sup, rotten belle, punk zombie, Sebastian, crooked man
Složení mého gangu - klasika - Popelka, Krvinka, študentka, Taelorka, 3x roninka
Strategie: Turf War
Schémata: Line in the sand, Plant evidence, Cursed object, Bodyguard ?, a něco (to už tedy nevím).
Turf war mi vyhovuje. Jako schémata beru Plant evidence (veřejně) a Cursed object (skrytě). Později ve hře zjišťuju, že vzít si Cursed object nebylo moc šťastné. Zach bere Plant evidence (veřejně) a tuším že Line in the sand (to si tedy nejsem úplně jistý).

Terén mi hodně vyhovuje. Dost skrýší pro moje křehké holky. Tři sestry postupují po pravé straně stolu, dvě roninky a Taelorka středem a jedna roninka si to namíří po levé straně nekrytě přímo proti nepříteli. Plán zní jasně - obsadit střed, pokud možno nedovolit Zachovi čerpat VP body za hlavní strategii a sám se na VP napakovat každé kolo, co to půjde. Sestry se tedy společně s Taelorkou a dvěma roninkami soustředí okolo středu. Zachovu gangu se moc dopředu nechce a aby nepřepálil začátek, tak pouze mrtvolná teta láká moji jednu roninku na pokec. Odolávat se ronince moc nedaří a pomalu (no ve finále docela rychle) se sune dopředu, kde se potkává se Sebastianem a Crooked manem. Roninka dostává docel sodu, ale drží se a neumírá. Šikovná holka. Dokonce se jí podaří dát nějaké W do Sebastiána. Na středu zatím kontroluju Turf token a už od druhého kola sbírám body. Vzhledem k postavení nepřátelského gangu si Popelka pomalu chystá pozici na útok, ve kterém by mohla využít svůj speciální útok - vzdušný vír. Mezitím šance předsunuté roninky na přežití výrazně klesají, takže po provedení jejich AP akcí páchá sepuku. 2 SS dobré. Zachovi pejskové běží po mé uvolněné levé straně do bojů se jim zasahovat přirozeně nechce. Roninky a Popelka zkouší něco nastřílet, ale bez větších úspěchů. Trochu riskantně vystavuju Popelku na dohled Nicodémovi a kolem něj soustředěnému gangu (prostě SS na prevent jsou, Popelka musí přežít) a doufám, že v dalším kole udělá pár mrtvolek.  Jinak žádná moc změna, pejskové běží, roninky hlídají, tři sestry se připravují na vražedný koncert.
V dalším kole má Popelka díky Fast 4 AP - prima, charge 8 + 2 dosah - ještě lepší. Karty na ruce vypadají dobře, není na co čekat. Popelka se rozbíhá a roztáčí vír. Výsledkem je mrtvý Sebastian, Crooked man a pankáč. Zbývají dvě AP. Dle pana rozhodčího není problém udělat za kolo 2x charge. Ok, jde se na Nicodéma, opět vír. Nicodém stáhnut na cca 3 W plus mrtvá nesmrtelná teta. Tady mi plně dochází, že zvolit si jako schéma Cursed object byla hloupost --- nejsou nepřátelské modely, kterým to dát. Blbej den.
Z průběhu hry mám ale radost, Zach už přirozeně menší (hlavně kvůli kartám na ruce). Všude kolem se válí corps countery (nebo jak se jim říká), Zach léčí Nicodéma a povolává nějaké posily ze záhrobí. Naštěstí se o ně brzy starají roninky a Taelorka s Krvinkou. Nestihnout to ale včas a Zach získává bodík za hlavní strategii. No což no, nedaří se každý den.
Dále jedna roninka zabíjí pejska, ovšem až potom, co položil market na Plant evidence. Ruším Zachovi nějaké markery, sám pokládám své na splnění Plant evidence a hlídám pozice na plnění hlavní strategie.
Konec hry nastává na konci pátého kola. Já mám 4 body za Turf + 3 za Plant evidence. Zach 3 bodíky za Plant evidence a 1 bod za Turf. Výsledek 7:4. Dobrý začátek. Nutno dodat, že Zachovy se nedařil flip karet na začátcích kol, takže mi to usnadnilo celou hru. Každopádně parádní, poklidná hra. Občas jsem sice zapomněli přepnout hodiny, ale vždy jsem čas odpočítali, takže nikdo netratil. Když jsme končili (jedni z prvních), zbývalo nám každému cca 25 minut.

 Vzhledem k tomu, že jsme hru odehráli relativně brzo, je čas se pořádně dosnídat a okouknout ostatní. Jak je postupně dohráváno na dalších stolech, rojí se kolem mě zprávy, že další hru budu hrát nejspíše s Jokerem a jeho zelenými výtrusy. No jo, proč ne. Sice jsem zaslechl, že goblini jsou nějací moc dobří střelci, kteří se ještě k tomu množí a léčí, ale jinak jsem proti gremlinům ještě nehrál, takže nevím, co umí a není tak třeba si tedy dělat zbytečné obavy.  Třeba dostanu jiného protivníka, takže zatím pohodička.

Nakonec se tedy potvrdilo to, co se šuškalo - druhou hru hraju s Jokerem na stole s bažinou. To mě trochu zaráží a okamžitě sháním info, jak to jen goblini s bažinou mají. Naštěstí se dovídám, že poloviční pohyb platí i pro ně. Příjemné info na začátek. Od okamžiku, co se mi potvrdilo že budu hrát s Jokerem jsem věděl, že sestava mého gangu bude obměněna. Taelorka si odpočine a nastoupí čtvrtá sestra - Vanessa. Proč nezkusit doléčovací taktiku proti goblinům. Jak se říká, s čím kdo zachází......

O goblinech jsem tedy obecně získal kusé informace, hodně střelby, léčení, rozmnožování. No, snad to ale nějak půjde. Od kluků z Hradce jsem zase pochytil to, že Joker rád především zabíjí soupeřovi modely a když se dostane do rauše, tak strategie a schémata jsou až na dalším místě. Dobrá, dám mu k dispozici dost cílů, které mohou zemřít, respektive které se obětují vyšším cílům.


Tedy druhá hra. Soupeř Joker, stůl číslo 4 (nebo 5) (bažina), deploy klasika.
Jokerův gang: Somer, 2x bayou gremlins, Burt Jebsen, nějaký sniper, a ještě pár zelených výtrusů (kdo si to má všechno pamatovat)
Složení mého gangu - Popelka, Krvinka, študentka, Vanessa, 3x roninka
Strategie: Turf War (opět, ale vyhovuje mi to)
Schémata: Line in the sand, Plant evidence, Spring the trap, Breaktrough, a něco dalšího
Turf war ok, jako schémata beru Plant evidence (veřejně) a Line in the sand (veřejně). Joker bere Spring the trap a něco dalšího, nevím, už nepodstatné.

Na střed dávám Krvinku a študentku. Na levou stranu 2 roninky a Vanessu a na pravou stranu Popelku a roninku (poběží kolem stromové pevnosti).
Plán je tak v podstatě jednoduchý. Na středu pole vystavím Krvinku a študentku, která se bude schovávat a postupně se sunout kupředu ke středu a za sebou táhnout Krvinku. Primární cíle pro Jokera jsou tedy dané - Krvinka musí něco vydržet, preventit může a případně může být vyléčena od Vanessy. Je potřeba odlákat co nejvíce pozornosti od postupující Popelky na pravé straně, kterou částečně kryje roninka, a to na tak dlouhou dobu, než se Popelka dostane na dosah gremlinů a pokusí se je vykostit. Na levé straně se Vanessa pěkně schová a bude působit jako lékárnička. Zbylé dvě roninky to budou brát po levé straně aby položili markery na Line in the sand a Plant evidence a pak aby minimálně jedna pomohla plnit hlavní strategii - Turf war, a to společně s Krvinkou nebo další roninkou.
Plán je tedy jasný, teď ho jen zrealizovat  a doufat, že mi v tom Joker alespoň trochu pomůže.
První kolo se nic moc z mé strany neděje. Posouvám se všemi modely, vyjma Vanessy, dopředu co to jde. Joker množí své výstrusy a připravuje si pozice na střelbu. Trochu mi opraží Krvinku, ale většinu zranění preventuju. Zatím žádný problém. V druhém kolem vypadá levá strana dobře. Jedna roninka se schovává za budovou, ale tak, aby byla v dosahu Turf markeru, druhá roninka se brodí bažinou a chystá se v dalším kole na položení markeru na Line in the sand. Na pravé straně postupují roninka s Popelkou. Popelka zraňuje nějakého goblina, který si nešikovně vylezl do dosahu její zbraně, a zároveň se snaží využít jakéhokoliv krytu, stejně jako ronika. Na středu postupuje študentka a Krvinka. Krvinka dostává docela sodu, ale opět většinu zranění preventí. Jokera to začíná vytáčet, já začínám mít radost, že to funguje. Pere to do ní vším, co jde. Krvinka se dostává na 2 W. No není to nejlepší, ale jsem na řadě. Přichází aktivace polní doktorky Vanessy. Vzhledem k jejím schopnostem si našvindluje karty a léčí se za plno, tj. za 4 W. Ne, že by to potřebovala, ale sestra Krvinka je opět na 6 životech. Jokera to evidentně rozladilo. Opět se tedy snaží Krvinku dostat. Je to lákavý cíl. Vše ostatní je v soft coveru nebo není vidět, takže zase palba do Krvinky. Díky nějaké podivně drsné metodě dostává Krvinka zranění za 5. Dobře, je potřeba preventit, ejhle červený žolík. :-) Joker mi už asi potřetí říká, že mě nenávidí, ale pro jistotu se mě ptá, jestli mi to už dnes řekl. :-) Jsem zatím tedy s vývojem situace velmi spokojen. Další kola probíhají podobně. Čím se dá, pokládám markery na Line in the sand, střílím roninkami do goblinů, kteří se tedy vzápětí léčí, ale aspoň nemají moc čas na nic  dalšího. Krvinka se dostává do těsné blízkosti Turf markeru, kde jsou zídky na krytí. Fajn, přežila to. Někteří "odvážní" goblini se přibližují ke Krvince a asi si říkají, že co nešlo střelbou, půjde jinak. No v dalším kole se přesvědčují, že tomu tak moc není. Popelka se konečně dostává na dosah charge na chumel množících se výtrusů. Sice chytne cestou nějaký damage, ale nic s čím by si preventení a polní lékařka Vanessa neporadila. Bohužel povolím Jokerovi vydělat cca 3 VP za Spring the trap, ale nevadí mi to. Pořád mám ve VP navrch. Na levé straně roninky naporcovali "Buřtíka Džebsna". Poté jedna zůstává za domečkem pěkně schovaná a druhá pokládá marker na Plant evidence, aby se vzápětí obětovala za vyšší věc - 2 SS dobré, preventění je a bude potřeba. Uprostřed bojiště se goblini přesvědčili, že střílet po Krvince se moc nevyplatilo a akorát ji to naštvalo. Na následky vzdušného víru umírá pár výtrusů a též samotný šéf Somer. O kousek dál dělá Popelka podobnou neplechu a až na jednoho goblina jsou všichni postupně eliminováni. Nutno tedy dodat, že za to následně zaplatila Popelka životem, ale prostě ta poslední mrcha výtrusná ji dostala. No, co se dá dělat. Poslední Jokerův výtrus se schovává, já pokládám poslední markery na Plant evidence, nikam se neženu. Páté kolo končí. Dál nepokračujeme. Ve finálním sčotu - pro mě hlavní strategie za 4 body, Line in the sand a Plant evidence splněno na 100 %, takže celkem 10 bodů. Joker získává 4. Je znatelně rozladěn, léčení sester je prý moc veliké kombo a opět jsem nenáviděn. Už si ale zvykám. :-)

Hru jsme skončili brzy, takže opět byl čas okouknout parádní terény a modely kolem. Já osobně mám dobrou náladu a jen čekám, koho mi poslední los přidělí. Přeju si nějaký gang a hráče, se kterým jsem ještě nehrál, ale opět jdou hlasy, že vzhledem k výsledků si střihnu bitvu s Wiedzminem a jeho spícím Tomíkem. No, není to přesně to, co jsem chtěl, ale třeba se mi konečně podaří spícího Tomíka sejmout a rozesmutnět tak Wiedzmina. Každopádně pokud by tak los dopadl, tak už jen osoba soupeře slibuje zajímavou hru, takže proč ne.

Nakonec je všechno jinak. Poslední hra a já jako soupeře dostávám Jaramira s jeho Lilithou. S Jaramirem a Lilith jsem taky ještě nehrál, takže se docela těším.

  Třetí hra. Soupeř Jaramir, stůl číslo .....(to už nevím :-) elfí chrám, deploy klasika.
Jaramirův gang: Lilith, Nekima, 2x Mature Nephilin
Složení mého gangu - Popelka, Krvinka, študentka, Vanessa, 3x roninka
Strategie: Turf War (opět a znovu, proč ne, do třetice všeho dobrého)
Schémata: Line in the sand, Plant evidence, Murder protege, Breaktrough ?, Bodyguard ?
Jako schémata beru opět Plant evidence (veřejně) a Line in the sand (veřejně). V předchozích hrách to klapalo, tak proč ne teď. Jaramir bere Murder protege (ovšem skrytě) a něco dalšího, nevím, nevím.

Na začátku hry, když mi Jaramir oznamuje, že má pouze čtyři modely, si říkám, hmmm, co v tom bude. Hned to poznávám - modely veliké jak kravka a vedle nich vypadají Viktorky dost nepatrně a bezbranně.  Psycho efekt se tedy Jaramirovi povedl. Nějak nevím, co s tím. Začínám přemýšlet, jak těm modelům uteču. Nakonec se rozhodnu to udělat pudově - buď to půjde nebo nepůjde. :-)

Na stole je dost terénů, krytů je hodně a to se mi zamlouvá. Jaramirovi modely však nestřílejí, takže mi to trochu kazí radost. Cíl je tedy opět jasný. Držet střed už od druhého kola, rozeset markery na schémata, Popelkou a Krvinkou zkusit něco pozabíjet.
Na levou stranu dávám opět Vanessu a roninku. Na střed tři sestry a napravo zbylé dvě roninky.
Hra byla opět svižná a skoro se to zvrhlo v soutěž o rychlejší přepnutí hodin :-) Vším se hýbu dopředu. Jaramir letí s Lilith a doprovodem naproti Vanesse a ještě si ji přitahuje k sobě. No jo, chce mi asi eliminovat mobilní lékárničku. Nevadí, Vanessa utíká pryč. Není koho léčit, může si to dovolit. V druhém kole mi to dochází. Skryté schéma nemůže být nic jiného, než Murder protege na Vanessu. Tak to je ovšem podlé. Vanessou stále utíkám a posílám jí na pomoc študentku, která si ji vždy přitahuje k sobě. Vtáhnu tedy Vanessu do centra dění abych ji co nejdéle ochránil. Napravo roninka společně s Krvinkou zabíjejí jednoho  Mature Nephilina. No, ono to snad i půjde. Už jsou jen tři nepřátelské modely. Mezitím sbírám body za Turf war (stejně tak i Jaramir), pokládám markery na schémata, odstřeluju protivníka, zdrhám Vanessou. Popelce se daří sejmout Nekimu. Prima, je možno se soustředit na ochranu Vanessy. Mezitím mi umírají dvě roninky, jedna dobrovolně, druhá nedobrovolně. Krvinka a Popelka spěchají na pomoc Vanesse, která se poblíž středu stolu dostala společně se študentkou do kleští od Lilith a Mature Nephilina. Zkouším odolávat co to dá, ale Vanessa si nemůže preventit zranění pomocí SS, takže pod drápy Lilith a Nephilina umírá. Smutná chvilka. Mezi Lilithou a Mature Nephilinem se krčí študentka. Je čtvrté kolo, to asi nevydrží. Zbylé sestry jsou moc daleko. Co dělat? Utéct? Není kam a asi by študentku stejně ty bestie nepustily. Sekat do Nephilina? Na co? No nic, Lilith má tuším už 1W dole, tak ji zkusíme alespoň víc študentkou nakřápnout pro ostatní zbylé sestry. Sice tomu moc nevěřím (Ml 4), ale díky viditelné  přítomnosti Popelky má študentka možnost udělat tři útoky. První útok prošel. No dobře, aspoň něco. Zranění za weak (2). To už není taková hitparáda, ale v pohodě. Druhý útok. Ejhle, zas to prošlo. Zranění opět za weak (2). No dobře, už tento výsledek byl potěšující. Tak naposled. Třetí útok. Flipuju jako čuník a študentka si opět bouchne. Zranění - červený žolík. Lilith dostává za 6 W a jde k zemi. Tedy, nečekal jsem moc a nakonec taková paráda. Klika pro mě byla, že Jaramir už neměl SS na preventění zranění. V této chvíli si říkám, že toto už snad nepůjde prohrát. Následně sice študentka hrdinně umírá pod drápy Nephilina, ale ten se v následujícím pátém kole stahuje z dosahu ostatních zbylých sester. V pátém kole jen umísťuju poslední markery a připravuju se na případné šesté kolo. To ale nepřichází a hra končí.
Sčítáme body. Pro mě hlavní strategie za 4 body, Line in the sand a Plant evidence opět splněno na 100 %, takže celkem 10 bodů. Jaramir získává celkem 6 bodů.

Utrpěl jsem tedy třetí výhru dne. Spokojenost veliká. Hrdinkou "in memoriam" se stává v této bitvě jednoznačně študentka.

Opět nám hra rychle utekla, takže mám čas na sbalení modelů a všech ostatních věcí a opět jdu okukovat ostatní hry.

Celkový turnaj tedy pro mě dopadl tak, jak jsem na začátku vůbec nečekal, ale díky nahraným bodům se mi podařilo celý turnaj Master of Swamp Booze vyhrát.
Dodatečně tedy díky jak soupeřům, organizátorům, tak i Zdendovi za půjčení Viktorek.


Žádné komentáře:

Okomentovat