úterý 18. prosince 2012

Nastává doba plastová



   Někdy na jaře oznámil Wyrd přelomovou věc pro všechny své příznivce a hráče hry Malifaux. Mluvím samozřejmě o přechodu z cínu na plast. Již při prvních zmínkách o tomto počinu většině z nás naskakovala husí kůže a klesala nálada, což ještě více zhoršovali 3D rendery nových figurek. Navíc ze zvěřejněných fotografií ze zahraničí bylo jasné že to prostě nebude to pravé ořechové. 
   Asi prvním majitelem nových plasťáků se v ČR stal Jaramir a tak když přislíbil účast na listopadovém turnaji, zaplesal jsem že si konečně budu moci prohlédnout novinku na živo. Jaramir si pořídil nový gang z frakce Ten Thunders Brothers Misaki, jehož artworky byly a jsou nádherné. Vycházejí ze starého Japonska a služebníky Misaki tvoří lučištníci s tradičním japonským asymetrickým lukem, bojovníci ovládající tajemné umění ninjů a podobné neřádstvo. Ovšem při vzpomínce na fotografie jiných plastových modelů jsem se tak trochu obával výsledku, který uvidím naživo. Při prvním pohledu na modely jsem zjihnul. Tyhle figurky se jim povedli parádně, vše krásně detailní a jemné, luky jsou takové že z cínu by se hnedka ulomily. Oblečení má záhyby jak má mít, obličeje jsou celkem detailní, pózy postav taky na jedničku. K tomu přidejte malou váhu plastu a máte parádně udělaný gang, který bude radost barvit i s ním hrát.
   Po této pro mě kladné zkušenosti jsem se velmi těšil, až mi ze zahraničí dorazí můj první plasťák, posila Outcastů, Lazarus. Na artworku vypadá luxusně, ale dle fotek na netu naživo je k blití. Rozhodl jsem se ho však nezatracovat dokud ho nebudu mít doma a nepřestával se těšit.
   Konečně nadešel dlouho očekávaný okamžik, kdy jsem držel v ruce krabičku se sprue. Je udělaná celkem pěkně, sprue jsou dvě a každá leží na samostatné plastové podložce, kde jsou zacvakány aby se neponičily. Mold liny byly velmi malé, proto vyštípání a následné začištění nezabralo ani deset minut. Model je konstruován tak, že ho můžete sestavit i bez lepidla, ruce a nohy pěkně napozicovat jak potřebujete. Toto pozicování má samozřejmě svoje omezení, například ramenní kloub vám neumožní natočit ruku více k tělu a nejde udělat například to že by si Lazarus přidržoval granátomet levačkou. Plast je vcelku měkký, nehrozí tedy lámání při nešetrném zacházení. Dobře se i řeže a opracovává. Naštěstí, protože oproti grafické předloze má tento model strašně nesymetrickou spodní část těla, která k té vrchní prostě nepasuje. Snažil jsem se ho proto seřezat a zúžit co to šlo a musím říct, že vypadá o něco lépe. Bohumžel ale tento model stojí na podstavci 40 mm a opět to nebyla dobrá volba, 50 mm by mu slušelo o hodně více. Takhle vypadá prostě divně.
   Necelá hoďka cvakání, řezání, čištění, pilování a model je hotov. I když jsem se snažil co mi síly stačily, je divnej a je mi z něj na blití. Trup je bez detailů, ruce jsou divný, nohy taky, hlava je moc zastrčená mezi rameny, na malé bejsce vypadá hrozně. Už hledám model z jiné hry, který by mu odpovídal a který bude určitě o hodně hezčí než tenhle. Můj názor tedy je, že Lazarus se jim opravdu , ale opravdu nepovedl. 
   Nad plasťáky ale hůl nelámu. Již nyní mi na stole leží Rail golem a krabička s Oiran, japonskými showgirls, a všechno vypadá naprosto luxusně. Ale to je už jiný příběh. Jak se obvykle píše, coming soon. :-)

 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat